  • 1. Data: 2018-04-25 09:40:58
    Temat: Jammery GSM GPS
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Dosc popularne sa na allegro jammery zagluszajace sygnal GSM GPS. Chyba
    tylko zlodziejom takie cos jest potrzebne do kradziezy samochodow
    wyposazonych w lokalizator gps/gsm. ALe mniejsza o to. Majac w samochodzie
    lokalizator gsm/gps da pokonac jammery tak aby urzadzenie bylo jednak w
    stanie wyslac sms-a z lokalizacja?

    Pzdr

  • 2. Data: 2018-04-25 10:38:39
    Temat: Re: Jammery GSM GPS
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Apr 2018 09:40:58 +0200, "miumiu" <a...@b...pl> wrote:
    > tylko zlodziejom takie cos jest potrzebne do kradziezy samochodow

    Nie tylko. Przydają się do testowania wykrywaczy jammerow:). Albo
    sterowników zawierajacych moduły GSM w scenariuszach pracy ze słabym
    lub zanikającym zasięgiem (efekt obecności jammera to zgłoszenie
    braku zasięgu sieci przez moduł GSM).

    > lokalizator gsm/gps da pokonac jammery tak aby urzadzenie bylo
    > jednak w
    > stanie wyslac sms-a z lokalizacja?

    Bardzo trudno, taki jammer w kilka sekund odetnie komunikacyjnie
    moduł GSM w promieniu kilkunastu metrów od jego anteny. Cała sztuka
    polega na tym by jak najszybciej wykryć obecność jammera zanim
    moduł GSM uzna zakłócenia za zbyt silne i zaprzestanie próby
    komunikacji zgłaszając brak zasięgu. Z tego co pamiętam moduły GSM
    Telita miały zewnętrzną sygnalizacje wykrycia jammera, nie wysyłały
    SMS ale na uarcie dawały odpowiedni komunikat usc. Można wtedy (jeśli
    moduł jest. np czescia lokalizatora pojazdu) np. uruchomić dodatkową
    syrenę alarmową.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2018-04-25 13:52:50
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 25.04.2018 o 10:38, Marek pisze:

> [...]
    > odpowiedni komunikat usc. Można wtedy (jeśli moduł jest. np czescia
    > lokalizatora pojazdu) np. uruchomić dodatkową syrenę alarmową.

    I potrafił odróżnić słaby zasięg od jammera?

  • 4. Data: 2018-04-25 14:00:02
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "miumiu" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lokalizator gsm/gps da pokonac jammery tak aby urzadzenie bylo jednak w

    Powiem tak - często, mimo wyłączonego GPS-a, a nawet niekiedy i częśki
    komórkowej, gdy pracuje tylko WiFi, mimo to potrafię dostać zzadziwiająco
    dokładne wskazanie, gdzie się teraz znajduję. Domniemywam, że oparte to jest
    o bazę np. wcześniej zarejestrowanych mac-adresów, czy numerów BTS-ów, więc
    jeśli aplikacja pozyska te dane i jest w stanie w jakiś sposób skomunikować
    się z netem, to nie widzę większych przeszkód, by jednak określić
    lokalizację, a przynajmniej próbować. Moze nie tak dokładnie, jak z GPS, ale
    na pewno policji ułatwi, gdy będzie wiadomo, że auto jest np. na
    Pradze-Południe (Warszawa), a nie np. domyślać się, czy w Krakowie, czy w
    Gdańsku. A jak dwa BTS-y, to do sprawdzzenia są dwa punkty (kontakt z BTSem
    jest przecież logowany, a jak trzy, to trafiony, zatopiony. Ale to już op
    musiałby współpracować, a aplikacja np,. zaalarmować, że coś przydusiło
    koordynaty, "szukajcie mnie", wtedy sprawdzić z triangulacji, na co wskażą
    dane od operatora na godzinę, o której wysłany był alarm. Tak to widzę, czy
    słusznie, to nie wiem, ale "na chłopski rozum" nie bardzo umiem sobie teraz
    to inaczej wyobrazić.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 5. Data: 2018-04-25 14:20:26
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.04.2018 o 14:00, HF5BS pisze:

> [...]
    > komórkowej, gdy pracuje tylko WiFi, mimo to potrafię dostać
    > zzadziwiająco dokładne wskazanie, gdzie się teraz znajduję.

    Ale co ci z tego, że aplikacja wie, gdzie jest, skoro nie może wysłać smsa?

    MJ

  • 6. Data: 2018-04-25 14:23:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Apr 2018 13:52:50 +0200, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > I potrafił odróżnić słaby zasięg od jammera?

    W datasheet był rozdzial "active jammer detection" , jak to
    odróżniało nie wiem. Jak miałem te Telity (510) to wtedy nie miałem
    jammera więc nie testowałem tej funkcji.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2018-04-25 14:29:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Apr 2018 14:20:26 +0200, Michał
    Jankowski<m...@f...edu.pl> wrote:
    > Ale co ci z tego, że aplikacja wie, gdzie jest, skoro nie może
    > wysłać smsa?

    Dlatego w rasowym monitoringu pojazdów raportuje się każdy brak
    heartbeat'a od lokalizatora (z przyczyny utraty zaaiegu lub jammera)
    do osób zainteresowanych.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2018-04-25 14:45:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    Jankowski<m...@f...edu.pl> wrote:

    >Dlatego w rasowym monitoringu pojazdów raportuje się każdy brak
    >heartbeat'a od lokalizatora (z przyczyny utraty zaaiegu lub jammera)
    >do osób zainteresowanych.

    No to zainteresowany obudzi sie rano, i dowie, ze auto mu ukradli
    przed 2-ga w nocy.

    Bo po paru takich wczesniejszych informacjach pewnie wylacza dzwonek
    na noc :-)

    No coz, moze to i dobre, moze kiedys przypadkiem zainteresowanego
    powiadomia jeszcze jak auto bedzie stalo na parkingu ...

    J.

  • 9. Data: 2018-04-25 14:49:42
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Ale co ci z tego, że aplikacja wie, gdzie jest, skoro nie może wysłać
    > smsa?

    Jeśli nie może... to może akurat krąży jakieś wifi (np. UPC Wi-Free, albo
    coś z Netii, czy Orange, a może czasem jakiś bank mijany na darmowe wifi dla
    klientów i na tyle mocny sygnał, żze się na moment połączy, tyle, coby
    zdążyć zaalarmować), albo jeszcze się do końca nie zamknęło... i może wyśle?
    Może coś w komunikacji miejskiej, jakiś autobus, albo na przystanku... Tak,
    wiem, na niektórych trzeba się zalogować, ale zdarzają się miejsca, gdzie na
    darmowym dostepie da się choć na moment połączyć z siecią.
    Jak ani to, ani to, to jasne, że kiła i mogiła.

  • 10. Data: 2018-04-25 15:36:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >darmowe wifi dla klientów i na tyle mocny sygnał, żze się na moment
    >połączy, tyle, coby zdążyć zaalarmować), albo jeszcze się do końca

    Wifi jeszcze latwiej zaklocic.
    Albo ... postawic wlasne, i zobaczyc jakie pakiety wysyla, do kogo, no
    i czy wysyla.

    A potem nawet je wyslac ... jak juz auto dawno gdzie indziej :-)

    J.