  • 1. Data: 2019-01-17 11:24:17
    Temat: Java
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Odpalila mi sie aktualizacja runtime Javy SE ... i stwierdzila, ze nie
    uzywalem przez pol roku, to moze bym usunał ...

    Chyba pierwszy program, ktory proponuje samousuniecie.
    Bledow za duzo maja ?

    Czy to sie wiaze z kolejna informacja ... ze od kwietnia 2019 maja
    nastapic jakies zmiany w licencjonowaniu ... i chca wyczyscic swiat ze
    starych wersji ?

    J.

  • 2. Data: 2019-01-17 12:29:24
    Temat: Re: Java
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-17 o 11:24, J.F. pisze:

    > Odpalila mi sie aktualizacja runtime Javy SE ... i stwierdzila, ze nie
    > uzywalem przez pol roku, to moze bym usunał  ...
    >
    > Chyba pierwszy program, ktory proponuje samousuniecie.
    Jak sam napisałeś to runtime, czyli nie zwykły program tylko środowisko
    uruchomieniowe, widocznie go nie używa żaden program który używasz
    więc zaproponował samozaoranie :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2019-01-17 13:33:17
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2019-01-17 o 11:24, J.F. pisze:

    > Chyba pierwszy program, ktory proponuje samousuniecie.
    > Bledow za duzo maja ?

    Moim zdaniem bardzo rozsądna polityka firmy.

    Skoro nie korzystasz z czegoś, co może mieć potencjalne błędy, to
    lepiej, abyś tego nie miał.

    L.

  • 4. Data: 2019-01-17 14:08:25
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba pierwszy program, ktory proponuje samousuniecie.

    Nie tam, swego czasu MkS_Vir rozpoznawał sam siebie jako wirusa i usuwał.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 5. Data: 2019-01-17 20:23:26
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..

    > Nie tam, swego czasu MkS_Vir rozpoznawał sam siebie jako wirusa i usuwał.

    W '91 (tak, 28 lat temu), Jeden z wczesnych bardzo MKS-ów, wykrywał mi wira,
    w jednobajtowym pliku, o znaku bodajże #234, znak omega. Strasznie groźny
    plik.
    A jak prawa Murphy'ego mówią, z chwilą usunięcia rzeczy niepotrzebnej,
    stanie się ona potrzebna.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 6. Data: 2019-01-17 20:53:27
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > W '91 (tak, 28 lat temu), Jeden z wczesnych bardzo MKS-ów, wykrywał mi
    > wira, w jednobajtowym pliku...

    Tenże anty-vir znajdował wirusa we WSZYSTKICH programach, jakie pisałem
    w Pascalu - może uznał mnie za nosiciela ;)

  • 7. Data: 2019-01-17 21:39:58
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "stary grzyb" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tenże anty-vir znajdował wirusa we WSZYSTKICH programach, jakie pisałem w
    > Pascalu - może uznał mnie za nosiciela ;)

    Miałem też inny przypadek, tenże sam komputer i AV, skanuje i sru... wisi na
    twardo.
    Ponowny odpał, zawisa na tym samym pliku.
    Szybko skojarzyłem który i zacząłem go "rozbierać".
    Wyszło na to, że pewien kawałek kodu, to on wieszał XT (nie mylić z XP) na
    twardo.
    Uszczuplony/wzbogacony w którymkolwiek miejscu, bądź podmieniony, takowoż, w
    obu przypadkach o choćby 1 bajt, magicznie tracił właściwości zawieszające
    AV. Pewnie przy specyficznej kombinacji bajtów uznawał, że obrabia kod do
    wykonania, zatem, zdolnie to preparując, można by takiego AV w dowolny
    sposób przystosować do swoich potrzeb, robiąc z niego trojana. No, ale kod
    okazał się jedynie zlepkiem bajtów, więc wykonać nie było czego - i leciało
    w maliny.

  • 8. Data: 2019-01-18 11:44:50
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > W '91 (tak, 28 lat temu), Jeden z wczesnych bardzo MKS-ów, wykrywał mi wira,
    > w jednobajtowym pliku, o znaku bodajże #234, znak omega. Strasznie groźny
    > plik.

    Wirus zwięzły ;)

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 9. Data: 2019-01-18 11:51:37
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Pewnie przy specyficznej kombinacji bajtów uznawał, że obrabia kod do
    > wykonania

    Pracowałem w tej firmie przez kilka lat m.in. przy silniku, nie wiem na
    ile mogę mówić o szczegółach silnika ale zapewniam, że żaden kod nie był
    bezpośrednio wykonywany (choć był emulator procesora, taki swego rodzaju
    sandbox, i to on wykonywał kod jeśli silnik uznał, że exe jest spakowany
    nieznanym pakerem i tylko do momentu wypakowania go).

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 10. Data: 2019-01-18 16:11:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Queequeg napisał:

    > Wirus zwięzły ;)

    Może warto przypomnieć o odkrytym w 1997 roku we wszystkich pocesorach
    Intela tzw. "błędzie F00F". Uruchominie czterobajtowego kodu "F0 0F C7 C8"
    zawieszało każdy komputer z każdym systemem operacyjnym, niezależnie czy
    jedno-, czy wieloużytkownikowym, z ochroną pamięci czy bez. W przypadku
    Windows lub DOS wystarczyło stworzyć plik z rozszerzeniem COM z podaną
    wyżej zawartością i uruchomić. Cały system stawał na dębowo. W innych
    systemach trzeba było to wkompilować w jakąś osłonkę wirusową, ale też
    łatwo szło. Rzeczy szkodliwe potrafią być bardzo zwięzłe.

    --
    Jarek