  • 1. Data: 2016-07-21 21:00:49
    Temat: Jazda bez korka oleju
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Zdarzył się taki mały wypadek (i to nie kobiecie!)
    Dolewanie oleju, nie zakrecenie korka i jazda bez korka jakies 1000km.
    Na szczescie silnik nie ma przedmuchów wiec oleju nie wypluło.
    Ale jezdziło i pewnie troche syfu dostało się do srodka.

    Wymienic olej czy co złego miało się stać to juz się stało a syf na biezaco
    wyłapywał filtr?

    Pytanie dodatkowe dotyczace innego auta - co oznacza delikatny nalot na
    korku w postaci tłustej mazi?
    Wzidziałem cos takiego w silniku z przedmuchami i uszkodzona uszczelka pod
    głowica.
    Ale tutaj silnik wyglada ze jest ok, a własciciel twierdzi, ze to od
    jezdzenia na krótkich trasach a zatem na niedogrzanym oleju. Ze to cos
    przez odme wydmuchuje etc.
    Co o tym sadzicie?

  • 2. Data: 2016-07-21 22:36:11
    Temat: Re: Jazda bez korka oleju
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 21 Jul 2016 19:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > Ale jezdziło i pewnie troche syfu dostało się do srodka.
    >
    > Wymienic olej czy co złego miało się stać to juz się stało a syf na biezaco

    Nic się nie powinno stać.
    Wymień olej z filtem i tyle.
    Prawdę mówiąc pewnie gdybyś nic nie zrobił, też nic by się nie stało.

    > Pytanie dodatkowe dotyczace innego auta - co oznacza delikatny nalot na
    > korku w postaci tłustej mazi?

    Wilgoć w oleju - w niewielkiej ilości rzecz normalna.
    W niektórych samochodach (zależy od tego jak umieszczony jest korek) jest
    tego naturalnie więcej.

    > Wzidziałem cos takiego w silniku z przedmuchami i uszkodzona uszczelka pod
    > głowica.

    Ogólnie bierze się z wody, a woda jest jednym z głównych składników spalin.

    > Ale tutaj silnik wyglada ze jest ok, a własciciel twierdzi, ze to od
    > jezdzenia na krótkich trasach a zatem na niedogrzanym oleju. Ze to cos
    > przez odme wydmuchuje etc.
    > Co o tym sadzicie?

    Ma to sens.
    Żeby pozbyć się wody z oleju trzeba ten olej podgrzewać żeby się woda
    wygotowała i uciekła odmą pod postacią pary wodnej.

  • 3. Data: 2016-07-21 23:12:50
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Masło pod korkiem to nic nadzwyczajnego w niedogrzanej benzynie. Norma np w
    oplowskich V6. Wystarczy przegonić auto i czasu do czasu na trasie.

  • 4. Data: 2016-07-22 04:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemyslaw P. p...@g...com ...

    > Masło pod korkiem to nic nadzwyczajnego w niedogrzanej benzynie. Norma
    > np w oplowskich V6. Wystarczy przegonić auto i czasu do czasu na
    > trasie.

    To akurat był diesel

  • 5. Data: 2016-07-22 11:26:16
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 21.07.2016 o 21:00, Budzik pisze:
    > Zdarzył się taki mały wypadek (i to nie kobiecie!)

    Niemożliwe!!! Nie KOBIECIE???

    BTW Ostatnio słyszałam o facecie, który nalał oleju napędowego do
    benzynowca i ujechał kilka kilometrów. Auto do kasacji albo przynajmniej
    do gruntownego remontu. Tak więc te teksty o jeżdżących kobietach
    moglibyście sobie już darować, panowie.

    Ewa

  • 6. Data: 2016-07-22 11:50:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >przynajmniej do gruntownego remontu. Tak więc te teksty o jeżdżących
    >kobietach moglibyście sobie już darować, panowie.

    Ech te baby :-)
    Pomylka sie oczywiscie moze kazdemu przydarzyc, ale zeby to jakas
    drozsza naprawe powodowalo, to tylko babie mozna wmowic :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-07-22 12:07:22
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 22.07.2016 o 11:50, J.F. pisze:

    > Ech te baby :-)
    > Pomylka sie oczywiscie moze kazdemu przydarzyc, ale zeby to jakas
    > drozsza naprawe powodowalo, to tylko babie mozna wmowic :-)

    No akurat nie mnie to wmawiali. Ja to wiem od faceta. :)

    Ewa

  • 8. Data: 2016-07-22 13:03:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:XnsA64CCEFB123Ebudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1..
    .
> [...]
    > Na szczescie silnik nie ma przedmuchów wiec oleju nie wypluło.
    > Ale jezdziło i pewnie troche syfu dostało się do srodka.

    W skrzyni korbowej jest troszkę nadciśnienia, więc pył powinien być
    wypychany, a nie zasysany.
    Chyba, że wygłuszenie maski odpada już płatami i jej kawałek mógł wpaść
    przez otwór do oleju.
    Dwa znane mi samochody miały podobne przygody i nie stwierdzono zauważalnego
    wpływu na silnik.

    > Wymienic olej czy co złego miało się stać to juz się stało a syf na
    > biezaco
    > wyłapywał filtr?

    Jeśli wygłuszenie jest kompletne, to nic się nie stało.

> [...]
    > Ale tutaj silnik wyglada ze jest ok, a własciciel twierdzi, ze to od
    > jezdzenia na krótkich trasach a zatem na niedogrzanym oleju. Ze to cos

    Muszą to być bardzo krótkie trasy, żeby teraz latem olej się nie rozgrzał.
    Albo TTTM. Były jakieś silniki w Polo i Fabii, które zbierały wodę w odmie
    aż do jej rozsadzenia w czasie mrozów.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    Avast.

  • 9. Data: 2016-07-22 13:12:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No akurat nie mnie to wmawiali. Ja to wiem od faceta. :)

    Facet tylko z urody.
    Spytaj go, czy tramwaj ma silnik :-)

    Ogolnie po zlaniu paliwa i nalaniu benzyny powinno byc dobrze. Moze
    byc sens przeplukac uklad paroma litrami benzyny.

    Ale czy przy okazji nie zniszczyly sie jakies katalizatory, sondy to
    we wspolczesnym silniku glowy nie dam.

    Bo dziura w tloku od niskiej liczby oktanowej to chyba nie grozi ...
    przez pare kilometrow.

    J.

  • 10. Data: 2016-07-22 13:22:11
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.07.2016 11:50, J.F. pisze:

    > Ech te baby :-) Pomylka sie oczywiscie moze kazdemu przydarzyc, ale
    > zeby to jakas drozsza naprawe powodowalo, to tylko babie mozna wmowic
    > :-)

    O ile mi wiadomo, nalewak od ropy nie wchodzi we wlew benzyny, więc taka
    całkiem trywialna ta pomyłka nie jest...

    MJ