  • 1. Data: 2019-05-17 08:59:01
    Temat: Jazda na suwak
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Obok mnie w tym momencie budują Trasę Łagiewnicką (Kraków)
    która przecina dwie drogi po dwa pasy w każdą stronę.
    Co powoduje że są różne zwężki w różnych konfiguracjach.
    I mam okazję to obserwować.

    Po pierwsze moim skromnym zdaniem jeśli przed zwężką nie ma świateł to
    wcale nie jedzie się szybciej. Powiedziałbym że nawet wolniej.
    Bo pas wpuszczający musi wpuszczać tych co się "wpychają".
    W efekcie czwarty czy piąty samochód musi się zatrzymać
    i tracimy na płynności ruchu.

    I rozumiem teraz frustrację "dużych".
    Bo zanim duży ruszy z miejsca ze świateł to dwóch małych już mu wjedzie.
    Co powoduje że jak jadę autobusem to trwa to x% dłużej.

    Chociaż zauważyłem pewną rzecz wczoraj.
    Dwa pasy.
    Prawy się kończy i trzeba zjechać na lewy.
    Na lewym osobówki.
    Na prawym ciężarówki przetykane osobówkami.
    I ciężarówka która która stała obok dawno pojechała a ja stałem jak głupi.

    podsumowywując
    jak to mawiał prezydent
    punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

  • 2. Data: 2019-05-17 09:53:07
    Temat: Re: Jazda na suwak
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 08:59, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > podsumowywując
    > jak to mawiał prezydent
    > punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

    Teraz to się tak porobiło, że autobusy mają automatyczne skrzynie biegów
    i nie są takimi zawalidrogami jak kiedyś. Podobnie ciężarówki jadące bez
    ładunku - mają aż nadmiar mocy do dynamicznego ruszenia (wystarczy
    popatrzeć na opony, żeby wiedziec, czy jest załadowany, a ściślej -
    obciążony, bo może wieźć lekki ładunek). Przy jeździe na suwak w stylu
    1:1 długość zestawu (ciągnik z naczepą) to co najmniej 3 samochody
    osobowe, więc pas z ciężarówkami z założenia będzie jechał szybciej (bo
    zestawy dłuższe). Nie zawsze opłaci się ciągnąć za osobówkami :-)
    T.

  • 3. Data: 2019-05-17 10:13:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Obok mnie w tym momencie budują Trasę Łagiewnicką (Kraków)
    >która przecina dwie drogi po dwa pasy w każdą stronę.
    >Co powoduje że są różne zwężki w różnych konfiguracjach.
    >I mam okazję to obserwować.

    A to w miescie, czy raczej poza ?

    >Po pierwsze moim skromnym zdaniem jeśli przed zwężką nie ma świateł
    >wcale nie jedzie się szybciej. Powiedziałbym że nawet wolniej.

    No, trudno, zeby po zwezeniu bylo szybciej ... choc historia zna takie
    przypadki (network paradox)

    >Bo pas wpuszczający musi wpuszczać tych co się "wpychają".

    Ale "na suwak" to by sie wszyscy wpychali, no - co drugi.

> [...]

    >wjedzie.
    >Co powoduje że jak jadę autobusem to trwa to x% dłużej.

    No, akurat przy prawdziwym suwaku, to "długi" powinien wpuscic ze dwa
    krotkie.
    Bo inaczej predkosci pasow beda inne i znow sie objawi pseudo
    cwaniactwo :-)

    Tzn w miescie moze mniej istotnie, gdy duzo osobowych, gdzies w
    trasie, gdzie na prawym duzo tirow, a na lewym osobowe, to 1:1 troche
    zawodzi :-)
    No i pewnie kierowca autobusu uwaza, ze ma priorytet :-)

    Co do predkosci - obserwacja ze starej gierkowki:
    jedna jezdnia w remoncie, ruch przerzucony na druga, trzeba przejechac
    przez pas odddzielajacy.
    Korek w piatkowe popoludnie - na pol godzniny.
    O dziwo - ladny suwak.
    Tzn wcale nie takie dziwne - duzy ruch tranzytowy, kierowcy nie wiedza
    ze tu zwezenie i ze tu "trzeba" zjechac na prawo/lewo.

    przed zwezka pelna kultura - tez nie dziwi, po pol godzinie wspolnego
    stania tych pare sekund nie ma znaczenia.
    Ludzie przejezdzaja sprawnie, tylko ze przejazd samochodu zajmuje ze 3
    sekundy. tira wiecej
    A dojezdza ich wiecej - stad korek.

    Proste obliczenie podaje, ze predkosc samochodow na tych dwoch pasach
    bedzie wynosila ok 6km/h.
    Moj samochod tak wolno nie potrafi !
    W efekcie musze na polsprzegle, albo czasem na luzie.

    Na szczescie sie chyba ze dwoch tirmanow dobralo, i zrobili "skokami
    do przodu", po jakies 500m.
    Tzn na szczescie dla mojego sprzegla, bo jak ktos ma interes na
    najblizszym zjezdzie, pare km przed zwezka, i brakuje mu 300m do
    zjazdu ... :-)

    Tak czy inaczej - prosta szykana, a predkosc na dwoch pasach pelzajaca
    i powodujaca stawanie ..

> [...]
    >Na prawym ciężarówki przetykane osobówkami.
    >I ciężarówka która która stała obok dawno pojechała a ja stałem jak

    efekt 1:1 jak wyzej.

    Na drugi raz bedziesz madrzejszy, ustawisz sie za ciezarowkami i nie
    wpuscisz chamow, co omijaja korek :-P
    A nie, wyjatkowo to lewy przejezdny :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-05-17 17:17:49
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 17 maja 2019 01:59:04 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    >
    > podsumowywując
    > jak to mawiał prezydent
    > punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

    bo to pas konczacy sie jest w 95% szybszy niz ten gdzie sie stoi w kolejce.
    I to nawet jak jest zamek.
    Bo debile z kolejki wpuszczaja przed siebie tych z pasa konczacego sie sporo przed
    samym zwezeniem.
    W efekcie wpuszczaja 2-3-5-20 samochodow przed soba - wliczajac te co sa wpuszczone
    przez poprzednikow.

    NIGDY, _podkreslam_ _NIGDY_ mi sie nie zdazylo zeby pas kolejkowy byl szybszy od
    konczacego sie. NIGDY.

  • 5. Data: 2019-05-17 19:52:57
    Od: p...@g...com

    Nauczycie się. 10 albo 20 lat i będzie git ;-)

  • 6. Data: 2019-05-17 19:57:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 May 2019 10:52:57 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
    > Nauczycie się. 10 albo 20 lat i będzie git ;-)

    Uczymy sie juz ze 30 lat i skutkow nie widac :-(

    J.

  • 7. Data: 2019-05-17 20:37:40
    Od: p...@g...com

    Góra od wejścia do UE. I większość już powoli nabiera prawidłowych nawyków,
    niereformowalni wymrą a pokolenia szparagowców czy zmywaka dostarczą nowe
    wykształcone zastępy kierowców.

  • 8. Data: 2019-05-17 20:50:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-17 o 20:37, p...@g...com pisze:

    > Góra od wejścia do UE. I większość już powoli nabiera prawidłowych nawyków,
    niereformowalni wymrą a pokolenia szparagowców czy zmywaka dostarczą nowe
    wykształcone zastępy kierowców.

    Nie dostarczą.
    U nas zwolennicy suwaka to cwaniacy którzy stają na nie tym pasie
    którym powinni jechać, bo można iluś wyprzedzić a potem domagają się
    wpuszczenia przez tych czekających w ramach suwaka.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2019-05-18 07:59:08
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-05-2019 o 19:57, J.F. pisze:

    > Uczymy sie juz ze 30 lat i skutkow nie widac :-(

    Kiedyś tacy jak Ty wymrą i problem się rozwiąże.
    Albo się szeryfów mandatami porządku nauczy.
    Tylko trzeba wreszcie nakaz wprowadzić, żeby były podstawy prawne do
    mandatowania.

  • 10. Data: 2019-05-18 10:59:19
    Od: "Transpok" <g...@s...pl>

    > Uczymy sie juz ze 30 lat i skutkow nie widac :-(
    >
    > J.

    U mnie, w Polsce, przy granicy zachodniej, nie ma problemu.
    Większość jeździ na suwak.