  • 1. Data: 2019-06-26 12:01:44
    Temat: Jeśli nowe auto - to tylko koreańczyk :-)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    "Z tegorocznego raportu wynika, że dla wielu marek uzyskanie jak
    najniższego wskaźnika usterek okazało się zbyt dużym wyzwaniem. Aż 18
    producentów zaliczyło gorsze noty. Na dodatek słabsze noty powyżej
    średniej dla całej branży odnotowały marki europejskie. W tegorocznym
    rankingu producenci z Europy wypadają gorzej nie tylko od firm z Azji, ale
    nawet lokalnych amerykańskich firm.

    Są też i dobre wieści - 13 firm poprawiło swoje notowania. Znamienne, że w
    ścisłej czołówce nie są już marki japońskie (Lexus czy Toyota) ale firmy z
    Korei. Genesis, Hyundai i KIA to trzy najwyżej ocenione firmy w
    tegorocznym rankingu. Co więcej JD Power wspomina nawet o przepaści
    dzielącej koreańską trójkę od reszty świata. Jest czego gratulować."

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/jak
    osc-nowych-samochodow-zamiast-poprawy-jest-coraz-gor
    zej/06pgw5w

    A u nas dalej Zientarski nawija o "niezawodnej toyocie".
    Niemców nie ma nawet w pierwszej 10.

    TG

  • 2. Data: 2019-06-26 12:34:43
    Temat: Re: Jeśli nowe auto - to tylko koreańczyk :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
> [...]

    kosc-nowych-samochodow-zamiast-poprawy-jest-coraz-go
    rzej/06pgw5w
    >A u nas dalej Zientarski nawija o "niezawodnej toyocie".

    Jest maly niuans ... u nas mamy samochody koreanskie, czy made in
    Slovakia ?

    A JD Power chyba przebadal rynek tylko amerykanski ...

    J.

  • 3. Data: 2019-06-26 12:40:22
    Od: p...@g...com

    ja widze to tak ze na 3 miechy koreanczyk jest OK a potem nastepuje destrukcja :-)

  • 4. Data: 2019-06-26 13:18:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 12:34 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Jest maly niuans ... u nas mamy samochody koreanskie, czy made in
    > Slovakia ?

    U nas mamy auta ze Słowacji (chyba nie wszystkie modele tam robią).
    W stanach Kia ma też swoje fabryki.
    Lepszy monter słowacki czy z południowej Georgii? - raczej bez znaczenia,
    linia jest praktycznie cała automatyczna.

    > A JD Power chyba przebadal rynek tylko amerykanski ...

    Raczej chodzi o technologię, linie produkcyjne, materiały, podzespoły.
    Kia jako jeden z niewielu producentów robi sobie praktycznie wszystko sama
    (do spółki z hyundaiem)
    Silniki są Kia, skrzynie/autoamty są Kia, osprzęt jest Kia, sterowniki
    silnika są Kia.

    TG

  • 5. Data: 2019-06-26 13:21:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 12:40 <p...@g...com> pisze:

    > ja widze to tak ze na 3 miechy koreanczyk jest OK a potem nastepuje
    > destrukcja :-)

    Tak było 10-15 lat temu. Odrobili lekcje i teraz Niemcy mogą się uczyć od
    koreańcow jak się produkuje bezawaryjny silnik diesla lub skrzynię
    autoamtyczną, która wytrzymuje 0,5mln km bez obsługi.

    TG

  • 6. Data: 2019-06-26 13:46:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >uczyć od koreańcow jak się produkuje bezawaryjny silnik diesla lub
    >skrzynię autoamtyczną, która wytrzymuje 0,5mln km bez obsługi.

    Tylko ze JD Power to tego chyba nie bada.

    Badan maja wiele, tu chyba byla ankieta czy pojazd po zakupie byl
    serwisie.
    Zaroweczka, przelacznik, zacieta szyba - usterki silnika to sie w
    nowych autach raczej rzadko zdarzaja.

    J.

  • 7. Data: 2019-06-26 14:03:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 13:46 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Tylko ze JD Power to tego chyba nie bada.

    ech...

    "Okazuje się, że popsuć się może nie tylko to, z czym koncerny samochodowe
    zmagają się od dłuższego czasu (przede wszystkim pozostawiające sporo do
    życzenia systemy multimedialne, nawigacja oraz nowoczesne układy
    wspomagające kierowcę). Powracają tradycyjne usterki, które były zmorą
    kierowców przed laty. Dave Sargent z JD Power wskazuje takie problemy, jak
    niedoskonałości warstwy lakierniczej, kłopoty z układem hamulcowym i
    zawieszeniem oraz z silnikiem (coraz częściej pojawiająca się kontrolka
    ,,check engine")."

    > Badan maja wiele, tu chyba byla ankieta czy pojazd po zakupie byl
    > serwisie.

    "W tegorocznym badaniu sprawdzono 76 256 nowych aut z rocznika 2019.
    Ankietowani właściciele musieli odpowiedzieć na 233 pytania dotyczące
    użytkowanych pojazdów"

    > Zaroweczka, przelacznik, zacieta szyba - usterki silnika to sie w nowych
    > autach raczej rzadko zdarzaja.

    niestety coraz częściej - o tym właśnie piszą w tym raporcie.

    TG

  • 8. Data: 2019-06-26 14:29:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >lakierniczej, kłopoty z układem hamulcowym i zawieszeniem oraz z
    >silnikiem (coraz częściej pojawiająca się kontrolka ,,check

    Lampka sie zapala, a samochod jedzie dalej :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-06-26 16:33:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    osc-nowych-samochodow-zamiast-poprawy-jest-coraz-gor
    zej/06pgw5w

    > A u nas dalej Zientarski nawija o "niezawodnej toyocie".

    To jest reklama a nie nawijanie.
    W reklamie nie ma obowiązku choćby ocierać się o prawdę.

    Ale wnioskując własnym dupeskiem - to potwierdzam to co pisze JD Power.
    W europejskich często Renault i Dacia nie są ostatnie, co od raz stawia
    pod znakiem wątpliwości ich wypociny. ;-)

  • 10. Data: 2019-06-26 17:02:53
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    osc-nowych-samochodow-zamiast-poprawy-jest-coraz-gor
    zej/06pgw5w

    > A u nas dalej Zientarski nawija o "niezawodnej toyocie".

    Naprawdę sądzisz, że fordy jeżdżące w Ameryce pochodzą z fabryki w
    Rumunii? :-)
    T.