  • 1. Data: 2016-09-22 23:51:46
    Temat: Jest postęp w GSM (czy tylko w GUI)?
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Wpadł mi w ręce fajny mały telefon sprzed kilkunastu lat, i
    DZWONI !!! ;)

    Wobec powyższego się rodzi refleksja: jest jakiś postęp w
    dziedzinie samej ŁĄCZNOŚCI czy tylko producenci prześcigają się w
    dziedzinie wyglądu, tudzież interfejsu graficznego ich
    smartfonów?

    W najnowszych/najlepszych smartfonach ich moduły GSM mają jakąś
    lepszą widoczną jakość, np większy zasięg, czułość, odporność na
    zakłócenia, mniejszą moc wypromieniowaną w mózg dzwoniącego,
    szersze pasmo częstotliwości (operatorzy chyba oferowali jakość
    "Hi-Fi" dźwięku samej rozmowy telefonicznej, ktoś próbował, jak
    to działa?), mniejszy pobór prądu z baterii, i inne możliwości
    (jakie?)
    a może jest to dokładnie to samo co na początku wieku???????

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 2. Data: 2016-09-23 01:10:36
    Temat: Re: Jest postęp w GSM (czy tylko w GUI)?
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

> [...]
    > (jakie?)
    > a może jest to dokładnie to samo co na początku wieku???????

    Obawiam się, że jest gorzej.

    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2016-09-23 15:53:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Sep 2016 23:51:46 +0200 (CEST), Yerine Ictimai
    <i...@y...ru> wrote:
> [...]
    > "Hi-Fi" dźwięku samej rozmowy telefonicznej, ktoś próbował, jak
    > to działa?), mniejszy pobór prądu z baterii, i inne możliwości

    Wręcz odwrotnie. Pamiętam miałem Alcatela w latach 96-98 jakoś była
    po prostu powalająca (Era). Skończyło się to jakoś tak po 2000r-,
    teraz wszystkie połączenia w telefonach "skrzypią".

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-09-23 17:15:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <i...@y...ru> wrote:

    >Wręcz odwrotnie. Pamiętam miałem Alcatela w latach 96-98 jakoś była
    >po prostu powalająca (Era). Skończyło się to jakoś tak po 2000r-,
    >teraz wszystkie połączenia w telefonach "skrzypią".

    Jest kilka kodekow uzywanych w sieciach GSM, ale kto kiedy i jaki
    wprowadzil, to nie powiem.
    Rok 2000 pasowalby do AMR
    https://en.wikipedia.org/wiki/Adaptive_Multi-Rate_au
    dio_codec

    Cos mi tam chodzi po glowie, ze Plus eksperymentowal ... ale to chyba
    wprowadzil Half Rate.

    A potem mogl wprowadzic Full Rate i sie chwalic jakoscia :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-09-23 22:57:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wobec powyższego się rodzi refleksja: jest jakiś postęp w
    > dziedzinie samej ŁĄCZNOŚCI czy tylko producenci prześcigają się w
    > dziedzinie wyglądu, tudzież interfejsu graficznego ich
    > smartfonów?

    g3 wprowadziło rozmowy wideo, i jest to naprawdę fajne rozwiązanie tylko
    nie popularne. w sensie koszt rozmowy telefonicznej, czyli za darmo, a
    druga osoba nie pierdzieli się ze skypem tylko patrzy na ekran. jakość
    marna, ale można żonie pokazać co ciekawego się widzi w na zakupach.
    również g3, albo 3.5 umożliwia równoczesne rozmawianie i pobieranie
    danych (internetu)
    i chyba najważniejsze. jeśli 2 osoby są w g3, w tej samej sieci i mają
    odpowiednie telefony, jakośc rozmowy może być niemalże HiFi. słyszysz
    każdy szelest, pełne pasmo audio. Poprawa jakości jest zdecydowana
    A zasięg.... wcale nie lepszy.

    ToMasz

  • 6. Data: 2016-09-23 23:53:18
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Marek <f...@f...com> Wrote in message:
    > teraz wszystkie połączenia w telefonach "skrzypią".

    A może przez natężenie ruchu we współczesnych sieciach?
    Przedtem, ileż połączeń, internetowych transmisji, MB/s, jakież
    ceny rozmów i Internetu oferowano, iw ogóle ile SIMÓW
    PODŁĄCZONYCH naraz przerabiały sieci, a jakie i ile
    teraz?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 7. Data: 2016-09-25 20:39:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Yerine Ictimai" ns1jpd$jsp$...@d...me

> [...]
    > "Hi-Fi" dźwięku samej rozmowy telefonicznej, ktoś próbował, jak
    > to działa?), mniejszy pobór prądu z baterii, i inne możliwości

    IMO zużycie energii przez GSM jest o rząd wielkości niższe teraz
    względem tego sprzed 20 laty.

    Kiedyś telefony miały anteny wyprowadzone na zewnątrz obudowy.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 8. Data: 2016-09-26 04:38:22
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Wrote in message:
    > IMO zużycie energii przez GSM jest o rząd wielkości niższe teraz
    > względem tego sprzed 20 laty.
    >
    > Kiedyś telefony miały anteny wyprowadzone na zewnątrz obudowy.

    Ale rozpatrujmy nowsze gadżety, powiedzmy sprzed dekady, mam taki
    od niedawna i zaskakuje mnie swoimi możliwościami
    (i900)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 9. Data: 2016-09-26 15:51:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    "Yerine Ictimai" ns1jpd$jsp$...@d...me

    >IMO zużycie energii przez GSM jest o rząd wielkości niższe teraz
    >względem tego sprzed 20 laty.

    20 lat, piszesz na pewno o GSM, nie o NMT ?
    20 lat temu GSM w Polsce wlasnie startowalo.

    Moze nie 20 lat temu, ale powiedzmy 18 - telefon mial akumulatorek
    ~600mAh i starczal na tydzien sporadycznego uzywania.
    Dzis 2000 starcza na pare godzin ... ale to smartfon panie ...

    Technika sie rozwinela GSM, HSDPA, EDGE, UMTS, LTE ... coraz szybciej
    ... internet dziala.

    Miniaturyzacja tez jest wazna, juz nie ma problemu gdzie cegle
    zmiescic :-)

    >Kiedyś telefony miały anteny wyprowadzone na zewnątrz obudowy.

    Rynek tego chyba nie lubial. A moze jednak zadecydowalo, ze nadawaly
    dookolnie, czesto do glowy klienta.
    Nowe nadaja w druga strone, a tam reka trzymajaca :-)

    J.

  • 10. Data: 2016-09-27 14:17:22
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-26 15:51, J.F. wrote:

> [...]
    > dookolnie, czesto do glowy klienta.
    > Nowe nadaja w druga strone, a tam reka trzymajaca :-)

    moja pierwsza komórka w '97:
    http://www.mobilephonehistory.co.uk/ericsson/ericsso
    n_ga318.php

    grubość z baterią: ok 6-7cm :)

    Sms'ów nawet nie znał - tylko rozmowy.
    Antena na szczęście była wymienna (wykręcana) - bo często się ją łamało.
    więc postęp jednak jest :)