  • 1. Data: 2017-11-24 14:45:31
    Temat: Jest super inteligentny miernik energii?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Helo

    Tak się zastanawiam, czy jest coś potrafiącego zliczać energię w
    funkcji czasu i po przekroczeniu zadanej wartości wszczynające
    alarm? Dla sprzętu zasilanego 230V zmiennego.

    I nie chodzi mi o przekroczenie progu jakiegoś zużycia kWh. Tylko o
    przekroczenie zużycia w zadanym okresie, np w ciągu ostatniej doby,
    tygodnia, itp.

    Wiem, że wszystko da się zrobić, kwestia tylko kosztów, ale może
    Chińczyki zrobili to już taniej?

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 2. Data: 2017-11-24 15:36:49
    Temat: Re: Jest super inteligentny miernik energii?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
> [...]

    >tygodnia, itp.
    >Wiem, że wszystko da się zrobić, kwestia tylko kosztów, ale może

    Tak to chyba nie zrobili, bo i po co.

    Ale ... licznik na monety, licznik przedplacony - moze to rozwiaze
    sprawe :-)

    LIczniki maja juz wyjscia impulsowe, wiec w zasadzie jakis prosty
    licznik potrzebujesz.

    J.

  • 3. Data: 2017-11-24 15:48:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
> [...]
    > sprawe :-)
    >
    > LIczniki maja juz wyjscia impulsowe, wiec w zasadzie jakis prosty

    Licznik na przedpłaty znam. Ale nie o to mi chodzi.

    Mam licznik wkładany w gniazdko, ale nie chce mi się go podłączać na
    stałe, bo prąd też żre. Na tyle, że obudowa wyczuwalnie cieplejsza
    od otoczenia. No i trzeba ciągle by kontrolować co on tam pokazuje.

    A to ma być coś co bez spoglądania na wskaźniki da sygnał, gdy
    zostanie przekroczony jakiś limit na jednostkę czasu.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 4. Data: 2017-11-24 15:49:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > tygodnia, itp.
    > Wiem, że wszystko da się zrobić, kwestia tylko kosztów, ale może Chińczyki

    Miernik z wyjściem RS-485 i Arduino.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2017-11-24 16:53:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Nov 2017 14:45:31 +0100, "Zbynek Ltd."
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Wiem, że wszystko da się zrobić, kwestia tylko kosztów, ale może
    > Chińczyki zrobili to już taniej?

    Każdy współczesny licznik energi ek liczy takie parametry, kub sobie
    czytnik rs485 lub optyczny do licznika i będziesz mógł takie dane
    wyciągać.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-11-25 12:28:23
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ov97ov$nop$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > tygodnia, itp.
    >
    > Wiem, że wszystko da się zrobić, kwestia tylko kosztów, ale może Chińczyki

    napisz co chcesz osiągnąć, może w inny sposób da się to ogarnąć?
    Może moc chwilową monitorować?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 7. Data: 2017-11-25 22:23:52
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    tck napisał(a) :
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:ov97ov$nop$1@node1.news.atman.pl...

    > napisz co chcesz osiągnąć, może w inny sposób da się to ogarnąć?
    > Może moc chwilową monitorować?

    Dobra podpowiedź :-)
    Na wskutek mocnego zużycia lodówki agregat pracował. I pracował. I
    pracował. 23h 55min na dobę. Może 2 miesiące. Może rok. Może 2.
    Efekt pracy niezauważony z powodu normalnej temperatury we wnętrzu
    lodówki. Choć zauważalny by był, jakby się dokładnie przyglądać i
    przysłuchiwać domowym odgłosom. Ale kto na takie bzdurki zwraca
    uwagę. Chciałbym uniknąć podobnych przypadków w przyszłości.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 8. Data: 2017-11-26 22:19:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-25 o 22:23, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > domowym odgłosom. Ale kto na takie bzdurki zwraca uwagę. Chciałbym
    > uniknąć podobnych przypadków w przyszłości.
    Mi się wieszał wyłącznik ciśnieniowy z hydroforu, włoskie dziadostwo,
    efekt był taki że pompa sobie mieliła wodę bez potrzeby, musiałem na
    szybko zrobić
    wyłącznik czasowy na pompę, jak chodzi dłużej niż 10 minut to ją wyłącza
    i zapala czerwoną diodę.

    --
    Pozdr
    Janusz