  • 11. Data: 2018-01-12 17:16:41
    Temat: Re: Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 11 Jan 2018 23:37:00 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

    > http://www.rmf24.pl/raporty/raport-wypadek-premier-s
    zydlo/fakty/news-biegli-zrekonstruowali-przebieg-wyp
    adku-z-udzialem-limuzyny-,nId,2507236

    > --Po uderzeniu w fiata, wjechał w drzewo z prędkością 30 kilometrów na godzinę.
    >
    > wow ranni w topowej limuzynie Audi po stuknieciu przy tej predkosci ? producent
    jest w szoku :-)

    Niekoniecznie - z tego co można było przeczytać jechali bez pasów.
    Lekkie obrażenia to tak akurat dla uderzenie 30km/h w drzewo.

    Zresztą nie sądzę żeby małoseryjny pojazd opancerzony był szczególnie
    dobrze zabezpieczony przed zderzeniem z drzewem.
    Rama i strefy zgniotu pewnie seryjne, a masa kabiny pewnie sporo większa.

    A nie sądzę żeby koncernowi się chciało poświęcać na małoseryjne edycje
    tyle uwagi i robić tylu crashtestów ile robią seryjnym modelom, żeby
    dopracować tego typu zagadnienia tak jak dopracowane są w seryjnych autach.

  • 12. Data: 2018-01-12 19:18:01
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 12.01.2018 o 17:16, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > tyle uwagi i robić tylu crashtestów ile robią seryjnym modelom, żeby
    > dopracować tego typu zagadnienia tak jak dopracowane są w seryjnych autach.

    Nie, no rzeczywiście takie małoseryjne edycje to ani zysk, ani prestiż
    dla koncernu. Zamawiają takie, od czasu do czasu jacyś małorolni stąd i
    zowąd.

    --
    Kaczin

  • 13. Data: 2018-01-12 20:11:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 17:19:51 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > Niekoniecznie - z tego co można było przeczytać jechali bez pasów.
    > Lekkie obrażenia to tak akurat dla uderzenie 30km/h w drzewo.

    A tak wygląda pancerna bryka po uderzeniu w drzewo przy 30 km/h? ;)

    http://i.iplsc.com/audi-a8-to-juz-kolejne-auto-ktore
    -zakonczylo-sluzbe-w-bor/0006E2APX9FEQJJ1-C122-F4.jp

    L.

  • 14. Data: 2018-01-12 20:51:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-12 o 20:11, Lisciasty pisze:

    > A tak wygląda pancerna bryka po uderzeniu w drzewo przy 30 km/h? ;)

    To nie jest "pancerna bryka" to jest autko kuloodporne, drzewoodporne
    nie było. :-)

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-01-12 21:41:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 12 Jan 2018 19:18:01 +0100, Kaczin napisał(a):

> [...]
    >>

    > Nie, no rzeczywiście takie małoseryjne edycje to ani zysk, ani prestiż
    > dla koncernu. Zamawiają takie, od czasu do czasu jacyś małorolni stąd i

    Pewnie nawet nie wiesz jak jesteś blisko prawdy :)

    Dla koncernu taka małoseryjna produkcja jest bez znaczenia - to są tak
    mikre pieniądze (cena razy ilość egzemplarzy), że z czysto księgowego
    punktu widzenia to jest bez znaczenia.

    Jedynie robią takie rzeczy właśnie ze względów prestiżowych.

    Swoją drogą - takie opancerzone Audi robi koncern Audi w fabrykach Audi,
    czy jakaś autoryzowana, zewnętrzna współpracująca z nimi firma?

    Skoro podobno wszystkie wielkie koncerny dopłacają do swoich modeli
    flagowych (w sensie że cena nie pokrywa kosztów produkcji), a sprzedają je
    jedynie ze względów prestiżowych, bo przekładają się na sprzedaż niższych
    modeli, to pewnie tym bardziej dotyczy to jakiś małoseryjnych wersji
    specjalnych.

  • 16. Data: 2018-01-12 22:50:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 20:11, Lisciasty pisze:
    > A tak wygląda pancerna bryka po uderzeniu w drzewo przy 30 km/h?;)
    >
    > http://i.iplsc.com/audi-a8-to-juz-kolejne-auto-ktore
    -zakonczylo-sluzbe-w-bor/0006E2APX9FEQJJ1-C122-F4.jp

    Ja nie wiem, dlaczego niektórzy myślą że jak auto kuloodporne to zaraz
    można nim ściany przebijać...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2018-01-13 09:11:28
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    > A tak wygląda pancerna bryka po uderzeniu w drzewo przy 30 km/h? ;)
    >
    > http://i.iplsc.com/audi-a8-to-juz-kolejne-auto-ktore
    -zakonczylo-sluzbe-w-bor/0006E2APX9FEQJJ1-C122-F4.jp

    > L.

    to zależy z jaką prędkością poruszało się drzewo... ;-)

    a.

  • 18. Data: 2018-01-13 16:43:13
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 12.01.2018 o 21:41, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Swoją drogą - takie opancerzone Audi robi koncern Audi w fabrykach Audi,
    > czy jakaś autoryzowana, zewnętrzna współpracująca z nimi firma?

    No, nie wiem. To ty zdaje się jesteś ekspertem.

> [...]
    > jedynie ze względów prestiżowych, bo przekładają się na sprzedaż niższych
    > modeli, to pewnie tym bardziej dotyczy to jakiś małoseryjnych wersji

    Pewnie nawet nie wiesz jak daleko jesteś od prawdy :)
    Weźmy takiego iPhone'a - zwyczajny smartfon do którego ludziska dorobili
    religię.
    W krótkich żołnierskich słowach, PR decyduje o tym jak ludzie
    postrzegają daną markę. Jeśli Audi raz dało d.py, to nikt teraz nawet
    nie pomyśli, że to marka godna uwagi. Mogą sobie stukać te wózki dla
    biedoty, ale nikt poważny nawet nie weźmie ich pod uwagę, kiedy
    przyjdzie wybrać coś prestiżowego.

    --
    Kaczin

  • 19. Data: 2018-01-14 00:45:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 13 Jan 2018 16:43:13 +0100, Kaczin napisał(a):

    > Pewnie nawet nie wiesz jak daleko jesteś od prawdy :)
    > Weźmy takiego iPhone'a

    Nie sądziłem że iPhone jest samochodem.
    A jeśli nie było to dostatecznie jasne, to moja wypowiedź odnosiła się do
    samochodów i motoryzacji, a nie rynku telefonów.

    > W krótkich żołnierskich słowach, PR decyduje o tym jak ludzie
    > postrzegają daną markę. Jeśli Audi raz dało d.py, to nikt teraz nawet
    > nie pomyśli, że to marka godna uwagi.

    Ale czemu dali dupy?
    To że przy uderzeniu 30km/h w drzewo zniszczyła się "stłuczkowa" część
    strefy zgniotu to znowu takie danie dupy?

    Ranni byli dlatego że nie zapięli pasów - na to niestety żadna konstrukcja
    samochodów o obecnej koncepcji nie zaradzi. Wali się bezwładnie łbem z
    prędkością tych 30km/h w pierwszą rzecz która znajduje się z przodu.
    A to wcale nie jest tak powoli - to prędkość którą osiąga się spadając z
    4m. Żadnych szans na zatrzymanie się rękami, nawet jak ktoś się spodziewa
    uderzenia i jest przygotowany.

    Bo bez przesady - ten samochód wygląda brzydko, ale konstrukcja nie jest
    jakoś poważnie uszkodzona.
    Twarde części (podłużnice, rama silnika) to się tam by dopiero zaczynała
    odkształcać.

  • 20. Data: 2018-01-14 23:39:04
    Temat: Jest winny, jest rekonstrukcja tylko ze tajna :-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raport nie jest tajny
    Z ustaleń biegłych wynika, że kierowca fiata na widok uprzywilejowanego samochodu
    zjechał do prawego krawężnika i zatrzymał się. Gdy ten samochód go minął, włączył się
    do ruchu i wtedy uderzyła w niego limuzyna Beaty Szydło.
    Przy tym manewrze wymagane jest upewnienie się, czy droga jest wolna i nie ma
    znaczenia, czy nadjeżdżający pojazd jest uprzywilejowany. To zdaniem biegłych wynika
    wprost z przepisów o ruchu drogowym.