  • 1. Data: 2014-12-18 18:14:24
    Temat: Jutro otwarcie obwodnicy Poznania (w całości)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    O 17:00 otwierają chyba najdłużej ślimaczącą się ekspresówkę w Polsce, czyli
    brakujący odcinek obwodnicy w ciągu S11 (Tarnowo Podgórne/Swadzim -
    Rokietnica).

    Nad tą drogą wisiało fatum, jak nie brak kasy, to ślimaki, jak nie ślimaki
    to zdziwienie, że po drodze jest ropociąg Przyjaźń - ogólnie wieloletni
    popis indolencji drogowców i decydentów.
    Ale wreszcie się ma to skończyć i będzie można objechać Poznań bokiem, w
    sumie z autostradą A2, oraz odcinkami S5 i S11 to już jest pierścień dróg
    szybkiego ruchu o długości grubo ponad 50 km.

    Ciekawe, czy przy okazji poustawiają na WSZYSTKICH rogatkach zakazy wjazdu
    dla TIR-ów, przynajmniej w godzinach szczytu.
    Powinni, żeby to bezmózgie tałatajstwo w dalszym ciągu nie wybierało tańszej
    drogi przez miasto i pod zakaz i zakończyło jego niszczenie.

  • 2. Data: 2014-12-18 19:28:31
    Temat: Re: Jutro otwarcie obwodnicy Poznania (w całości)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Dec 2014 18:14:24 +0100, Cavallino napisał(a):
    > O 17:00 otwierają chyba najdłużej ślimaczącą się ekspresówkę w Polsce, czyli
    > brakujący odcinek obwodnicy w ciągu S11 (Tarnowo Podgórne/Swadzim -
    > Rokietnica).

    Cud :-)

    > Nad tą drogą wisiało fatum, jak nie brak kasy, to ślimaki, jak nie ślimaki
    > to zdziwienie, że po drodze jest ropociąg Przyjaźń - ogólnie wieloletni
    > popis indolencji drogowców i decydentów.

    Ciekawe ... wszyscy zapomnieli o tajnym rurociagu, czy pare osob
    wiedzialo, ale czekalo cicho ... "bo oni maja obowiazek przyjsc do
    mnie po pieczatke" :-)

    > Ale wreszcie się ma to skończyć i będzie można objechać Poznań bokiem, w
    > sumie z autostradą A2, oraz odcinkami S5 i S11 to już jest pierścień dróg
    > szybkiego ruchu o długości grubo ponad 50 km.

    Dodajac ~30km S5 na obwodnicy Rawicza zaczyna sie robic ciekawie z
    Wroclawia ... ale druga strona z wrc do Wagrowca dojezdzam w 3h
    regularnie, a nieregularnie to i krocej :-)

    A po tej stronie ciagle brak wielu km i jest pare korkow ...

    > Ciekawe, czy przy okazji poustawiają na WSZYSTKICH rogatkach zakazy wjazdu
    > dla TIR-ów, przynajmniej w godzinach szczytu.

    No jak - a Targi, a Cegielskiego, a sklepy, to jak chcesz zaopatrywac?

    Nie martw sie - tirmani sami wybiora obwodnice.

    J.

  • 3. Data: 2014-12-18 20:00:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dodajac ~30km S5 na obwodnicy Rawicza zaczyna sie robic ciekawie z
    > Wroclawia ...

    No nie, z Wrocławia to 50 dodać nie możesz, bo wlatujesz dokładnie w połowie
    tej obwodnicy.
    50 to masz jakbyś jechał z Warszawy i dalej na Piłę.

    > No jak - a Targi, a Cegielskiego, a sklepy, to jak chcesz zaopatrywac?

    Od zawsze takie zakazy nie dotyczą tych którzy kończą/zaczynają trasę w
    obszarze obejmowanym przez zakaz.
    Chodzi o utrącenie tranzytu.

    > Nie martw sie - tirmani sami wybiora obwodnice.

    Ale ich szefowie niekoniecznie.

  • 4. Data: 2014-12-18 20:13:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Dec 2014 20:00:28 +0100, Cavallino napisał(a):

    > No nie, z Wrocławia to 50 dodać nie możesz, bo wlatujesz dokładnie w połowie
    > tej obwodnicy.
    > 50 to masz jakbyś jechał z Warszawy i dalej na Piłę.

    I tak tego odcinka najbardziej mi brakowalo ... no ale teraz bedzie
    brakowalo innych - w Lesznie sie stoi, w Komornikach sie stoi, i za
    Wroclawiem sie stoi :-)

    > Ale ich szefowie niekoniecznie.

    Szefowie tez umieja liczyc. Dobrze wiedza ile kosztuje/moze zarobic
    kierowca w pol godziny, ile paliwa sie w miescie marnuje, i ile
    sprzeglo kosztuje.
    A jak sie nie oplaca, to dostanie kierowca papier i centrum Poznania
    :-)

    J.

  • 5. Data: 2014-12-18 21:52:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

> [...]
    > Powinni, żeby to bezmózgie tałatajstwo w dalszym ciągu nie wybierało
    > tańszej drogi przez miasto i pod zakaz i zakończyło jego niszczenie.

    Myslisz, ze tirowiec bedzie sie pchał przez miasto w korki zamiast ladnie
    objechać?
    Wydaje mi się, ze dla nich liczy się przede wszystkim czas, wiec jestem w
    miare spokojny.
    Ale... kto wie. :)

  • 6. Data: 2014-12-18 21:52:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > sprzeglo kosztuje.
    > A jak sie nie oplaca, to dostanie kierowca papier i centrum Poznania

    No i pytanie jak są rozliczani. Bo jak za km, to moze z usługobiorcą tez sa
    tak dogadani, ze to on płaci za dodatkowe km dzieki ktorym szybciej
    dostanie towar.

    Czas to pieniądz.

  • 7. Data: 2014-12-18 22:49:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Myslisz, ze tirowiec bedzie sie pchał przez miasto w korki zamiast ladnie
    > objechać?

    Tak.

    > Wydaje mi się, ze dla nich liczy się przede wszystkim czas, wiec jestem w
    > miare spokojny.

    Ja też, tzn. jestem spokojny że bez bata nie ma co do nich nie podchodzić.
    Przykład - droga GMINNA:
    Łubowo-Pobiedziska-Poznań:

    Kawalkady TIR-ów na codzień, droga się rozpada w oczach.
    A na równoległej S5 TIR-ów jak na lekarstwo.
    Bo płatna.

  • 8. Data: 2014-12-18 23:34:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Dec 2014 22:49:07 +0100, Cavallino napisał(a):
> [...]
    > Łubowo-Pobiedziska-Poznań:
    > Kawalkady TIR-ów na codzień, droga się rozpada w oczach.
    > A na równoległej S5 TIR-ów jak na lekarstwo.

    Ale nie myl przejazdu przez miasto, z przejazdem przez droge gminna.
    gminna droga pojedzie 70, a S5 ... 80, 90 ? Co zyska na predkosci, to
    straci na nadlozeniu drogi, wiec po co przeplacac ?
    To nie to samo, co przejazd przez miasto, gdzie srednia wyjdzie 30 czy
    mniej.

    Natomiast ... ta droga do Poznania prowadzi. Moze oni jednak maja
    interes w Poznaniu, skoro chca sie pchac w miejskie korki ?
    Co prawda mogliby pojechac S5 i 92, ale patrz wyzej, i moze jeszcze
    cos, np w Swarzedzu jakis korek ?

    Ale ... czy mi sie wydaje, czy im po gminnej drodze nie wolno ?
    Tzn taki wielki tir bedzie mial ponad 40t DMC, czyli ponad 8t/os, co
    zobowiazuje do poruszania sie jedynie wyznaczonymi drogami.

    Maja dobry pretekst, czy rzeczywista potrzebe ?

    J.

  • 9. Data: 2014-12-18 23:58:40
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Cavallino" wydumał(a) w wiadomości ID news:m6v21j$68v$1@node1.news.atman.pl
> [...]
    > Powinni, żeby to bezmózgie tałatajstwo w dalszym ciągu nie wybierało tańszej
    > drogi przez miasto i pod zakaz i zakończyło jego niszczenie.

    Spoko. Na KAZDY weekend jeżdżę trasą Poznań-Czarnków...czyli "kondukt
    żałobny--ul. Obornicka", jutro piątek (czyli największy kociokwik) na trasie
    Poznań-Piła. Dotychczas w godzinach 17:00- 19:00 na trasie Suchy Las-Oborniki
    (20km) nie można było przekroczyć więcej niż 50km/h z powodu sznurka pojazdów i
    ciągłej linii ciągłej... (zakazy wyprzedzania). Tylko w nielicznych 4 (CZTERECH
    300m odcinkach) na tej trasie można wyprzedzać, jeśli z naprzeciwka nic nie
    jedzie. Zobaczymy jak będzie "od teraz", tzn ul. Obornicka do Obornik. Jak na
    moje obliczenia to się niewiele zmieni. Jakby co, służę filmikami. Niestety,
    obserwując nr rejestracyjne, najwięcej jest POB, PO i PCT co sugeruje skąd
    wychodzi największy ruch pojazdów. Ta obwodnica niewiele zmieni, jesli nie nie
    wybuduje się:
    a) Obwodnicy Obornik (3 sygnalizacje/4 skrzyżowania+rondo)
    b) nie poszerzy się 100km drogi z Poznania do Piły o dwa pasy (w projekcie
    poszerzenie 20km odcinka Poznań-Oborniki)
    Niestety, to jest ciągle "wąskie gardło" na północ z Poznania.

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 10. Data: 2014-12-19 00:59:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Tak.

    Ale dlaczego?
    Przecięz jadac przez miast owrecz traca czas?

> [...]
    > Łubowo-Pobiedziska-Poznań:
    >
    > Kawalkady TIR-ów na codzień, droga się rozpada w oczach.
    > A na równoległej S5 TIR-ów jak na lekarstwo.

    Nie do konca znam sytuacje - ale jezeli dobrze rozumiem - chodzi o tych, co
    na Pniewy jada?
    Jezeli tak, to pewnie jada tamtedy, bo inaczej traciliby zarówno czas jak i
    kase? W przypadku obwodnicy sytuacja jest troche inna, bo byc moze
    zyskaliby troche kasy z paliwa (czy na pewno - ruszanie i hamowanie to tez
    strata paliwa) ale zyskają czasowo.