  • 1. Data: 2018-04-22 19:31:54
    Temat: Kabal msata-sata
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    Cześć,

    Właśnie chciałem zamontować dysk SSD 2,5 w HP 260 Mini ale okazało się
    po otwarciu obudowy że nia ma tam "osprzętu" do podłączenia dysku. Są
    jedynie plastikowe "sanki" do zamocowania dysku, brakuje jednak kabla do
    dysku. Na płycie główniej jest zamontowany dysk M.2 32GB i jest też
    wolne złącze mSATA ( tak podejrzeam patrząc na rozmiary i liczbę pinów).

    Problem w tym że nie mogę nigdzie znaleźć kabla zakończonego z jednej
    strony wtyczką mSATA (strona płyty głównej) i gniazdo SATA (strona
    dysku). Czy możecie podpowiedzieć gdzie coś takiego znajdę?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2018-04-22 20:43:04
    Temat: Re: Kabal msata-sata
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-04-22 o 19:31, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > strony wtyczką mSATA (strona płyty głównej) i gniazdo SATA (strona
    > dysku). Czy możecie podpowiedzieć gdzie coś takiego znajdę?

    Występuje raczej w postaci płytki (adaptera) a nie samego kabla.

    https://allegro.pl/listing?string=msata%20to%20sata&
    order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-
    ele-1-5-0328

  • 3. Data: 2018-04-22 20:45:59
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-04-22 o 20:43, t-1 pisze:

    > Występuje raczej w postaci płytki (adaptera) a nie samego kabla.
    >
    > https://allegro.pl/listing?string=msata%20to%20sata&
    order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-
    ele-1-5-0328

    Przepraszam, chyba chodzi o odwrotna stronę.

  • 4. Data: 2018-04-22 21:09:42
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

> [...]

    > strony wtyczką mSATA (strona płyty głównej) i gniazdo SATA (strona
    > dysku). Czy możecie podpowiedzieć gdzie coś takiego znajdę?

    Przyjrzałem się dokładniej płycie głównej i okazało się że to co uznałem
    za mini Sata, jest opisane jako PCI Express. Ponoć fizyczne łącze jest
    identyczne ale złącza się niekompatybilne.
    Znalaxłem na YT film prezentujący HP 260 z zamontowanym dyskiem i
    wygląda na to że dysk jest podłączony elastyczną taśmą do jeszcze innego
    gniazda na płycie (wcześniej go nie zauważyłem) - opisane jest SATA 1.

    Gdyby ktoś szukał tropu:
    https://www.avforums.com/threads/hp-260-g1-mini-pc-a
    s-windows-based-media-player.1961603/

    Teraz próbuję znaleźć taki kabelek w Polsce. Najłatwiej znaleźć kabel
    do HP Envy 17, nr produktu: 6017B0421501. Znalazłem dwóch sprzedawców na
    Allegro. Poza tym pozostaje ebay i aliExpress, czyli tygodnie oczekiwania.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2018-04-23 03:40:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-22, Piotr Rezmer <i...@d...org> wrote:
> [...]
    > strony wtyczką mSATA (strona płyty głównej) i gniazdo SATA (strona
    > dysku). Czy możecie podpowiedzieć gdzie coś takiego znajdę?

    http://i.imgur.com/tZDveNY.jpg

    Zobacz tez, że nad tym lewym środkowym złączem (tym z kartą) jest
    mikrozlącze oznaczone jako SATA1.

    A tu: http://p2.vatera.hu/photos/80/6b/80b9_7_big.jpg

    masz zdjęcie z dyskiem i wstążka, która od niego idzie jest szerokości
    tego mikrozłącza.

    Zobacz tu:
    https://a4.pbase.com/o9/50/467250/1/160806883.kl83ln
    wk.IMG_3997EOS7D.jpg

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2018-04-23 17:27:09
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2018-04-23 o 03:40, Marcin Debowski pisze:

    > Zobacz tu:
    > https://a4.pbase.com/o9/50/467250/1/160806883.kl83ln
    wk.IMG_3997EOS7D.jpg

    Dzięki Marcin, dotarłem do tego samego :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr