  • 1. Data: 2016-09-25 11:07:27
    Temat: Kabel swiatłowodowy - ile kosztuje?
    Od: Baśka <B...@b...pl>

    Czy ktoś mógłby mi podać ile kosztuje metr
    kabla światłowodowego prowadzącego
    od skrzynki na klatce schodowej do routera
    w mieszkaniu?
    Jeśli ceny bardzo się różnią od siebie, proszę
    podać ceny od - do lub proszę podać jak się
    taki kabel nazywa, wtedy sama poszukam
    w Internecie.
    Po remoncie mieszkania chciałabym taki
    kabel poprowadzić inną drogą.
    Może ktoś także wie ile może kosztować
    taka zmiana (Orange).

    Bardzo proszę o informacje.

    Pozdrawiam
    Baśka

  • 2. Data: 2016-09-25 12:26:42
    Temat: Re: Kabel swiatłowodowy - ile kosztuje?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-09-25 o 11:07, Baśka pisze:
> [...]
    > w mieszkaniu?
    > Jeśli ceny bardzo się różnią od siebie, proszę
    > podać ceny od - do lub proszę podać jak się

    Sam przewód światłowodowy to niewiele, ale sama tego nie zrobisz. Aby
    połączyć światłowód trzeba mieś specjalną obcinarkę-spawarkę, która
    sporo kosztuje oraz wprawę w wykonywaniu takich połączeń. Z problemem
    musisz się udać do swojego operatora (Orange) i tam się dokładnie dowiesz.

  • 3. Data: 2016-09-25 12:41:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-25 o 12:26, Uzytkownik pisze:
    > Aby połączyć światłowód trzeba mieś specjalną obcinarkę-spawarkę,
    A to nie jest jakiś standard? Jak np. kabel z RJ45, który można kupić z
    wtyczkami.

    Robert

  • 4. Data: 2016-09-25 12:47:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > A to nie jest jakiś standard? Jak np. kabel z RJ45, który można
    > kupić z wtyczkami.

    Jest. U nas na wsi takich fanaberyj jak światłowody nie ma, ale
    u znajomego, gdzie robili w budynku instalację tego typu, technicy
    firmy wynajętej przez Orange przyszli z całym zestawem kabli różnej
    długości, przy każdym mieszkaniu wybierali najbardziej pasujący,
    a jak coś zostawało, zwijali w pętelkę.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2016-09-25 12:59:21
    Od: Baśka <B...@b...pl>

> [...]
    > firmy wynajętej przez Orange przyszli z całym zestawem kabli różnej
    > długości, przy każdym mieszkaniu wybierali najbardziej pasujący,

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Jak się taki kabel (z wtyczkami) nazywa?

    Pozdrawiam
    Baśka

  • 6. Data: 2016-09-25 14:01:29
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "Baśka" <B...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Dziękuję za odpowiedzi.
    >
    > Jak się taki kabel (z wtyczkami) nazywa?

    'patchcord swiatlowodowy'
    https://www.google.pl/#q=%27patchcord+swiatlowodowy%
    27+
    https://www.google.pl/#q=%27patchcord+swiatlowodowy%
    27++kalkulator

  • 7. Data: 2016-09-25 14:15:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Baśka napisała:

    > Dziękuję za odpowiedzi.
    >
    > Jak się taki kabel (z wtyczkami) nazywa?

    Pigtail. Choć technicy posługują się różnymi żargonami, wię być może
    jacyś mówią na to inaczej. Mając już taka wiedzę, najlepiej będzie
    zmierzyć ile tego świńskiego ogonka potrzeba, zadzwonić do lokalnej
    firmy, która zajmuje się instalacjami światłowodowymi i poprosić o
    zrobienie czegoś takiego. Powinno kosztować grosze. Nie wykluczam,
    że są sklepy, które handlują gotowym towarem i da się zamówić przez
    internet.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2016-09-25 15:04:53
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-25 o 11:07, Baśka pisze:
    > Czy ktoś mógłby mi podać ile kosztuje metr
    > kabla światłowodowego prowadzącego
    > od skrzynki na klatce schodowej do routera
    > w mieszkaniu?

    http://www.dipol.com.pl/oferta-instalacje-swiatlowod
    owe,4713.htm
    Tutaj jest dział instalacji światłowodowych, można się zorientować w cenach.

    > Po remoncie mieszkania chciałabym taki
    > kabel poprowadzić inną drogą.
    Ale chodzi o przedłużenie kabelka wtykanego do routera? Może zamiast
    ciąć i spawać lepiej dać adapter złączy i kabelek (patchcord) z
    odpowiednimi końcówkami, wystarczy wetknąć w dziurki i działa. Trzeba
    się tylko dowiedzieć jakie złącza i kable są już zamontowane, żeby
    dobrze wszystko dobrać.

    Piotrek

  • 9. Data: 2016-09-25 16:13:18
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > zrobienie czegoś takiego. Powinno kosztować grosze. Nie wykluczam,
    > że są sklepy, które handlują gotowym towarem i da się zamówić przez

    IMO Pigtail to odcinek światłowodu zakończony jednostronnie złączem.
    Drugą stronę należy połączyć z "resztą" światłowodu, czy to przez
    spawanie, czy też specjalnymi "złączkami".

    A tutaj chodzi raczej o gotowy kabel - czyli jak ktoś wspomniał - po
    prostu patchcord optyczny.

  • 10. Data: 2016-09-25 16:39:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > spawanie, czy też specjalnymi "złączkami".
    >
    > A tutaj chodzi raczej o gotowy kabel - czyli jak ktoś wspomniał - po

    Dlatego też wspomniałem o różnorodności żargonów. Pigtail nie jest
    ścisłym określeniem, ale owszem, często używany jest w odniesieniu
    do takich jednostronnie zakończonych włókien. Jednak w przypadku
    ekipy montażowej, spotkałem się z tą nazwą dla obustronie zakończonego
    kabla. A przecież w pytaniu nie chodziło o ścisłą naukową trminologię,
    tylko o to, by jakoś dogadać się z tymi, co te przewody ciągną.

    --
    Jarek