  • 1. Data: 2015-11-30 02:54:34
    Temat: Kabelek USB przy... monitorze!
    Od: BSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    Monitor ów, to CRT, sprzęt z już minionej epoki, a nie jakaś nowinka,
    ale gdy zobaczyłem ten dodatkowy kabelek, to z wielkiej ciekawości
    podpiąłem go do PC-ta: zarówno zwykłą, solidną wtyczkę (to chyba RGB
    się nazywało?), jak i ten tajemniczy kabelek USB. Ale nie stało się
    nic, co by mi wyjaśniło: do czego też potrzebny (?) jest ten
    nadliczbowy konektor.

    Wiem, że monitory to nie w temacie grupy, ale lepszej nie znalazłem.
    Toteż liczę, że może ktoś tu jednak wyjaśni mi ową zagadkę z kabelkiem
    i wtyczką.

    Garść szczegółów:
    Monitor to Samsung SyncMaster 765MB, z kineskopem CRT, natomiast
    wpięcie do USB powoduje pojawienie się urządzenia o nazwie:
    Sam Sung Electronics - tak właśnie pisane: Sam Sung. Osobno!
    Na urządzenie składają się dwa "wewnętrzne":
    u. wejściowe USB, oraz u. zgodne z HID, oba opisane jako "urządzenie
    interfejsu HID".
    Wyjęcie konektora nie powoduje żadnego uszczerbku na obrazie, podobnie
    jak niczego interesującego / ważnego - nie zaobserwowałem wtedy, gdy
    się je wpina. No ale przecież PO COŚ je tam konstruktorzy dołożyli?!
    A może brakuje do tego jakiegoś jeszcze składnika: bo pomyślałem, że
    np. pióra świetlnego? Bo wprawdzie te dawne pióra umarły śmiercią
    naturalną, wyparte przez myszy, czy inne "tablety z rysikiem", ale może
    Sam Sung (?) chciał onegdaj zrobić jakiś koktajl rysika z rysiko-czułym
    ekranem?

    Pewnie już się tego nie dowiem, monitor mam z trzeciej ręki, zaś
    wyszukane w necie informacje / opisy - nic o tym zagadkowym konektorze
    nie wspominają. No cóż, monitor i tak był przeznaczony do przekazania
    go dla jakiegoś biednego domu opieki, gdzie nie będą kręcić nosem na
    podarunek z takiego 17-calowego zabytku.

    Lecz to nieprędko chyba, bo jednak zanim tam trafi, to chcę go jeszcze
    "rozgryźć"! Pomóżcie! Czy ktoś się z czymś podobnym zetknął?

    Inną ciekawostką z nim związaną jest to, że powierzchnia ekranu wydaje
    się być pod sporym napięciem. Wiem, że CRT "tak mają", ale inne,
    których używałem - nie dawały aż tak wyraźnego mrowienia, przy
    dotykaniu ich.

  • 2. Data: 2015-11-30 03:30:10
    Temat: Re: Kabelek USB przy... monitorze!
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2015-11-30 02:54, BSk pisze:
> [...]
    > się nazywało?), jak i ten tajemniczy kabelek USB. Ale nie stało się
    > nic, co by mi wyjaśniło: do czego też potrzebny (?) jest ten

    (...)

> [...]
    > Na urządzenie składają się dwa "wewnętrzne":
    > u. wejściowe USB, oraz u. zgodne z HID, oba opisane jako "urządzenie

    To jest hub USB w monitorze, by sobie mysz i klawiaturę (lub jeszcze
    jakieś drobiazgi) podłączyć do monitora a nie gimnastykować się przy
    podłączeniu ww urządzeń do komputera pod biurkiem.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2015-11-30 11:36:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 3:30, Krystek pisze:
    > To jest hub USB w monitorze
    Chyba nie.
    Jedne mają
    http://nextapro.hu/images/2015-Aug/73d89e5301746fb51
    980be5aa1a598e7_2015-Aug_167008.jpg

    inne nie
    http://www.njuskalo.hr/image-bigger/crt-monitori/mon
    itor-samsung-syncmaster-765mb-17-crt-ravni-ekran-sli
    ka-7500609.jpg

    A i w instrukcji o nim nic nie wspominają.
    http://ec1.images-amazon.com/media/i3d/01/A/man-migr
    ate/MANUAL000015401.pdf

    I ten kabel USB wchodzi do wtyczki VGA. Pewnie wprowadzili później to
    rozwiązanie, aby konstrukcji nie zmieniać sygnał USB puścili kablem od VGA.

    Robert

  • 4. Data: 2015-11-30 12:00:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > I ten kabel USB wchodzi do wtyczki VGA. Pewnie wprowadzili później to
    > rozwiązanie, aby konstrukcji nie zmieniać sygnał USB puścili kablem od VGA.

    Prawdopodobnie do tego monitora jest dedykowany program do ustawiania
    parametrów, jak np. jasność, kontrast, itp.

    Kilka takich monitorów spotkałem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2015-11-30 16:56:11
    Od: BSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    Na początek przeproszę za to, że mój Thunderbird nijak nie chce zawijać
    wierszy do "obowiązkowych" 70-ciu (80 ?) znaków, bo nie udało mi się
    znaleźć w nim odpowiadającej za to opcji. Może ktoś podpowie?
    Ale będę się starał nadrabiać to [Enter'em], tyle, że wtedy zamiast
    znaku {ręczny podział wiersza} jest {akapit}, a to ma znaczenie przy
    tym, jak owe znaki traktują czytniki, podczas cytowania takiego posta...
    Ad rem:

    W dniu 2015-11-30 o 12:00, Adam pisze:
> [...]

    Nie HUB, bo jest tylko i wyłącznie wtyczka ("męska"), a nijakich
    gniazdek (żeńskich) przy monitorze nie ma. I -tak, szukałem jakiejś
    klapki, nie ma!
    A jeśli już tak napisałeś, to powiem, że pomysł jest całkiem fajny!
    Ale chyba już gdzieś coś podobnego było?

    ate/MANUAL000015401.pdf

    Otóż to!

    W tych egzemplarzach, które takiej wtyczki nie mają? Ale przecież
    wymagałoby to zmian w gniazdku w komputerze? Albo nie chwytam, co miałeś
    na myśli...

    > Prawdopodobnie do tego monitora jest dedykowany program do ustawiania
    > parametrów, jak np. jasność, kontrast, itp.
    >
    > Kilka takich monitorów spotkałem.

    Może taki program został stworzony, ale Google o nim milczy.
    Prawdopodobnie, jeśli nawet był, to na jakieś starsze wersje Windowsów,
    i nie był później pielęgnowany, ani adaptowany do Win-7? Ale i tak śladu
    po nim w sieci nie znalazłem. jeśli istniał, to jego użyteczność byłaby
    spora, bo monitor ma dość liczne funkcje, i menu je zawierające jest
    mało wygodne. Gdyby je przenieść do komputera, to jego użyteczność
    znacznie by wzrosła. Przykładowa funkcja:
    jest możliwość zdefiniowania obszaru o podwyższonej jasności, co może
    mieć zastosowanie w niektórych, zbyt "mrocznych" programach (głównie
    grach). Ale ustawianie takiego jaśniejszego obszaru poprzez funkcje w
    menu monitora jest strasznie niewygodne. Za pomocą myszy (czyli via
    PC-et) byłoby znacznie łatwiej...

  • 6. Data: 2015-11-30 19:02:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-30 o 16:56, BSk pisze:
    > (...)

    > Może taki program został stworzony, ale Google o nim milczy.

    Nie milczy, nawet pokazuje:

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=260
    8067#2608067

    http://winforum.pl/viewtopic.php?t=6863

    drivery:
    http://www.nodevice.com/download/driver/Samsung+765M
    B.html

    Jest tam też serwisówka, ale download płatny :(

    Natomiast nie widzę programu sterującego.

> [...]
    > i nie był później pielęgnowany, ani adaptowany do Win-7? Ale i tak śladu
    > po nim w sieci nie znalazłem. jeśli istniał, to jego użyteczność byłaby

    Niestety, nie ma już wyszukiwarek specjalistycznych, jak np. infoseek.com
    Trzeba by popytać albo na forach, takich jak TomsHardware, albo szukać
    po starych ftp.

    W swoich podręcznych zbiorach tego programu nie mam.
    Być może mam w starych archiwach płytkę CD od takiego lub podobnego, ale
    wszystkie starsze kartony ze sterownikami mam wywiezione. Nawet, jakbym
    tam był, to nie będę miał czasu szukać wśród setek nieposortowanych
    płyt. Jest tego kilka kartonów z komputerów Dell.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2015-12-01 13:08:50
    Od: "Greg" <niema_nic@i_juz.lp>

    > Być może mam w starych archiwach płytkę CD od takiego lub podobnego

    potwierdzam - była płytka z aplikacją - miałem taki sam model

  • 8. Data: 2015-12-01 13:22:37
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

> [...]
    > zawijać wierszy do "obowiązkowych" 70-ciu (80 ?) znaków, bo nie udało
    > mi się znaleźć w nim odpowiadającej za to opcji. Może ktoś podpowie?

    Naciśnij Ctrl+R w czasie pisania wiadomości (Edycja->Zawiń wiersze)

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 9. Data: 2015-12-01 23:10:44
    Od: BSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2015-12-01 o 13:22, Stregor pisze:

    > Naciśnij Ctrl+R w czasie pisania wiadomości (Edycja->Zawiń wiersze)

    Jako że uczę się dopiero tego programu, i to dość niemrawo, to każda
    podpowiedź jest cenna, wszak każda niemal "technologia" ma swoje "małpie
    chwyty" (wyrażenie dość uniwersalne ;)
    Wcisnąłem to-co-trzeba, i mam nadzieję, że będzie OK.! Bo w podglądzie u
    siebie... żadnej zmiany nie widzę:
    podczas edycji również i poprzednio wyglądało, jakby wiersze były
    zawijane, ale po wrzuceniu na grupę okazywało się, że linie miały
    długość... akapitu!

    A tak patrząc na sprawę z innej strony: długaśne linie irytująco
    wpływają tylko na niektórych użytkowników, i w związku z tym, warto
    postawić problem inaczej. Dlaczego oni się pieklą na *cudzy* czytnik
    grup, że linii nie zawija, a czemu nie mają pretensji do własnego: że
    nie dopasowuje tekstu do okna! Przecież taki OEx, a i Thunderbird -
    robią to bez żadnego problemu...

    A gdy już wiem, że muszę użyć ^R, to może ktoś jeszcze parę wyjaśnień,
    co do obsługi Thunderbirda dorzuci? Bo np. jak ustawić długość wierszy?
    Oraz czy podpowiedziane przez Stregora wciśnięcie ^R jest "aż do
    odwołania", czy trzeba to robić za każdym razem? - (no tak, tego jak raz
    dowiem się sam, przy następnym swym poście :)

    Ponadto Th~ jest upierdliwy, gdy trzeba wykasować np. pięć natłoczonych
    wątków *naraz*: sporo się nagimnastykowałem, zanim odkryłem, że
    "zbiorowo" można wywalić jedynie wątek pojedynczy. Ale i tu trzeba użyć
    sztuczki: wpierw zaznaczyć cały wątek ---> ignoruj, i dopiero wtedy
    można go usunąć jednym poleceniem. Uff! Ale w przypadku "pęku" wątków -
    już to nie działa. Co z tym można zrobić?

  • 10. Data: 2015-12-01 23:33:03
    Od: BSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2015-12-01 o 23:10, BSk pisze:

> [...]
    > również i poprzednio wyglądało, jakby wiersze były zawijane, ale po
    > wrzuceniu na grupę okazywało się, że linie miały długość... akapitu!

    Ano właśnie: mój post (powyższy) wcale linii nie zawinął! Choć wcisnąłem
    podczas jego edycji odpowiednią kombinację klawiszy. A i teraz chyba to
    samo? Tak czy siak, zaglądam w inną ścieżkę do tego polecenia:
    edycja --> zawijaj wiersze
    Klikam, i... nic. Patrzę tam ponownie, i polecenie nie jest odfajkowane.
    Jakaś kicha!

    --
    + + +

    Powiedzenie oddające ducha Ameryki: