  • 1. Data: 2018-01-19 01:46:19
    Temat: Kable rozruchowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jakby kto szukal:
    w Lidlu kabelki z podswietleniem LED i 10mm^2, i wyglada na to, ze
    tyle jest, a to w zasadzie wystarczy.
    Tamze prostownik z funkcja "rozruchową", ale 75A ... troche malo.

    W kauflandzie zas kabelki 25mm^2, i faktycznie - grubo miedzi, ale
    przy cenie 40 zl to cos mi tu smierdzi - za tanio :-)
    Stal miedziowana ? Aluminium miedziowane ?

    No i wysyp "prostownikow", tych automatycznych, z wyswietlaczem LCD.

    J.

  • 2. Data: 2018-01-19 08:17:12
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 01:45:58 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > No i wysyp "prostownikow", tych automatycznych, z wyswietlaczem LCD.
    Kontenerowiec z Chin przypłynął
    Prostowniki podobne jak w lidlu w Biedronce widziałem i bodajże w Netto
    Podejrzewam ze te sieci marketów jakieś wspólne zamówienia robią bo wielokrotnie
    zauważyłem w jednym czasie takie same produkty różniące się tylko naklejkami

  • 3. Data: 2018-01-19 10:31:36
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.01.2018 o 01:46, J.F. pisze:

> [...]
    > przy cenie 40 zl to cos mi tu smierdzi - za tanio :-)
    > Stal miedziowana ? Aluminium miedziowane ?
    Kupiłem takie grube za 40 zł w fajnym czerwonym pokrowcu z przezroczystą
    wstawką. Niedawno miałem potrzebę przedłużenia przewodów spawalniczych
    (spawarka inwerter max 120 A). Po minucie spawania kable zaczęły się
    topić. Okazuje się, że żyły chyba nie są miedziane ale miedziowane, a
    krokodylki na 100% są stalowe tylko pomiedziowane.
    Jak to mówił gazda z Murzasichla:
    wyzucone piniondze
    Jacek

  • 4. Data: 2018-01-19 11:07:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >przewodów spawalniczych (spawarka inwerter max 120 A). Po minucie
    >spawania kable zaczęły się topić. Okazuje się, że żyły chyba nie są

    tego sie wlasnie boje.

    >krokodylki na 100% są stalowe tylko pomiedziowane.

    Krokodylki sa z plastiku. Maja dwie metalowe wstawki, ale tylko jednak
    podlaczona do kabla.

    >Jak to mówił gazda z Murzasichla:
    >wyzucone piniondze

    No, auto z przypadkowo rozladowanym akumulatorem powinno zapalic w
    kilka sekund, nie w minute.
    A krecenie minute to IMO grozi spaleniem rozrusznika.

    Boje sie tylko, ze jesli tak sie grzeja, to maja duzy opor i puszcza
    pradu na tyle malo, ze kilka sekund moze nie starczyc :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-01-19 11:18:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-01-19 o 11:07, J.F. pisze:

    > Boje sie tylko, ze jesli tak sie grzeja, to maja duzy opor i puszcza
    > pradu na tyle malo, ze kilka sekund moze nie starczyc  :-)

    Na marketowych kablach odpalane małe auto, to
    czasu akurat potrzebowało tyle, że topiła się tylko izolacja.
    Same przewody jeszcze dawały radę :-).
    Większego auta bym nie ryzykował.

  • 6. Data: 2018-01-19 11:25:09
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > Stal miedziowana ? Aluminium miedziowane ?
    >
    > No i wysyp "prostownikow", tych automatycznych, z wyswietlaczem LCD.

    Biorąc pod uwagę że nowe aku to koszt od 200zł już(do mojego 1,9jtd) to nie widzę
    sensu wydawać 40zyli na kable

  • 7. Data: 2018-01-19 11:40:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dwie stowy to przeplaciles.

  • 8. Data: 2018-01-19 11:44:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 11:40:33 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Dwie stowy to przeplaciles.

    Do diesla 1,9jtd to nie bardzo chyba
    214zł dałem z dostawa nowego i odbiorem starego

  • 9. Data: 2018-01-19 12:19:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Biorąc pod uwagę że nowe aku to koszt od 200zł już(do mojego 1,9jtd)
    >to nie widzę sensu wydawać 40zyli na kable

    A jak odpalisz auto, zeby pojechac po nowe aku ?
    A prawda, mozna kurierem :-)

    Jedno z drugim nie ma wiele wspolnego - jak sie dowiesz, ze aku masz
    za slaby, to sie kable przydadza.
    A jak to nie nie aku, tylko alternator, to sie przydadza jeszcze drugi
    i trzeci raz.

    Poza tym dobre kable to wydatek jednorazowy, moga kilka akumulatorow
    przetrwac.

    J.

  • 10. Data: 2018-01-19 12:21:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Na marketowych kablach odpalane małe auto, to
    >czasu akurat potrzebowało tyle, że topiła się tylko izolacja.
    >Same przewody jeszcze dawały radę :-).

    Tylko ze wtedy byly kable "200A", a przekroju to ciekaw jestem czy
    4mm^2 by sie uzbieralo.
    A tu tej linki duzo ... tak duzo, ze az mam watpliwosci czy miedziana
    :-)

    J.