  • 1. Data: 2018-07-17 21:14:06
    Temat: Kacik majsterkowicza - prostownik
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W sprzedazy spotyka sie prostowniki tego typu
    https://www.google.pl/search?q=prostownik+do+akumula
    tora&client=tablet-android-lenovo&prmd=isvn&source=l
    nms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiJ5Z-h3abcAhXLhaYKHQDsB
    r4Q_AUICigB&biw=1280&bih=800#imgrc=cpcQ6RiB6iyR0M:
    Sa tanie i jak zadne inne morduja akumulatory bez znieczulenia. Zbudowane sa z
    transformatora i prostownika. Transformator jest o polowe mniejszy niz by wynikalo z
    parametrow na obudowie. Prad wyduszony jest z niego przez za wysokie do ladowania
    akumulatora napiecie wtorne. To za wyskie napiecie powoduje ze na zaciskach
    akumulatora od pewnego momentu ladowania wystepuje napiecie uszkadzajace akumulator.
    To co zrobic? Isc do jakiegos elektryka samochodowego i wycyganic regulator napiecia
    alternatora. Brac taki co widac ze szczotki sie skonczyly. Po rozebraniu z masy ktora
    jest zalany beda wystawaly trzy wyprowadzenia w formie mosieznych blaszek. To do
    ktorego dochodzil przewod zasilacy i oznaczone D+ posluzy do zasilania regulatora. Z
    plusowego przewodu trzeba sciac izolacje na odcinku ~3mm i go tam dolutowac. Trzeba
    zidentyfikowac wyprowadzenie masy. To bedzie to wyprowadzenie ktore zgrzane bylo do
    blaszki polaczonej z metalowa obudowa regulatora. Trzecie wystajace z masy zalewowej
    wyprowadzenie szlo do jednej ze szczotek. Trzeba polaczyc zidentyfikowana blaszke
    masy z obudowa regulatora. Przeciac ujemny przewod ladowarki i to co wychodzi z
    ladowarki polaczyc do masy regultora a czesc z krokodylkiem do blaszki ktora byla
    polaczona ze szczotka. Godzine temu z ciekawosci podlaczylem regulator napiecia do
    prostownika. Dziala. Gdyby napiecie na wyjsciu bylo za niskie o ok 0,5V,tak mialem,
    to trzeba zasilic regulator napecia przez diode 5A. Trzeba odlutowac regulator od
    przewodu plusowego i polaczyc go z regulatorem przez diode. Bardzo ladnie na
    oscyloskopie widac dzialanie regulatora. Impulsy doladowujace sa poszadkowane
    przebiegiem ok 350Hz. Koszt w czesciach nowych to ok 50 groszy dioda. Czas w
    zaleznosci od mozliwosci od 0,5 godziny. Oczywiscie regulatora rozbierac nie trzeba.
    Wszystkie styki dostepne sa z zewnatrz i mozna sie do nich podlaczyc. Do D+
    konektorkiem. Do masy oczkiem a do wyjscia na szczotke mozna dolutowac przewod. Ale
    jak rozebrac to dla oka przyjemniej sie robi. Radiator u mnie troche sie grzeje. Ma
    ok 50°C nie parzy ale za dlugo w palcach nie da sie go utrzymac. Mam regulator z
    cienkiego i przy akumulatorze 45 Ah zadnych niespodzianek nie ma.

  • 2. Data: 2018-07-17 23:27:15
    Temat: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    akumulatora od pewnego momentu ladowania wystepuje napiecie uszkadzajace akumulator.
    No ładne brednie :D

    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_D42mMz9E1S
    Rmef8qPQN1FgXOmdo2eikZ.jpg
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 3. Data: 2018-07-17 23:28:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Lem o tobie to mowil.

  • 4. Data: 2018-07-17 23:41:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 23:27, LordBluzg(R) pisze:
    tora&client=tablet-android-lenovo&prmd=isvn&source=l
    nms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiJ5Z-h3abcAhXLhaYKHQDsB
    r4Q_AUICigB&biw=1280&bih=800#imgrc=cpcQ6RiB6iyR0M:

    > No ładne brednie :D
    No nie popisałeś się, Zenek ma rację, za wysokie napięcie powoduje
    gazowanie
    akumulatora a to skraca jego żywotność. A proste prostowniki nie mają
    żadnego ogranicznika napięcia, wiem bo sam taki mam, i trzeba pilnować
    aby napięcie nie przekroczyło 14.5V

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2018-07-17 23:55:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jak dasz rade to zaloz do niego stary regulator napiecia z alternatora. Juz kilka
    godzin sprawdzam jak to dziala. Na akumulatorze jest 14,11 i nie chce rosnac od dwoch
    godzin.

  • 6. Data: 2018-07-18 00:28:25
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-17 o 23:41, Janusz pisze:
> [...]
    r4Q_AUICigB&biw=1280&bih=800#imgrc=cpcQ6RiB6iyR0M:

    > No nie popisałeś się, Zenek ma rację, za wysokie napięcie powoduje

    Nie. PRĄD a nie napięcie powoduje gazowanie.

    Taki przykład:

    Akumulator o pojemności 100AH ładujesz prądem 10A przez 100 godzin.
    Jakie jest jego stan?

    Akumulator 100AH ładujesz prądem 1A przez 100 godzin.

    Napięcie ładowania przy obu jest mierzone bez obciążenia na prostowniku
    i wynosi 18V.

    Tutaj odpowiedz, która opcja uszkodzi akumulator, bo przecież napięcie w
    obu przypadkach jest takie samo.

    > akumulatora a to skraca jego żywotność.

    Tak.

    > A proste prostowniki nie mają
    > żadnego ogranicznika napięcia, wiem bo sam taki mam, i trzeba pilnować
    > aby napięcie nie przekroczyło 14.5V

    Bredzisz. Mają ograniczenie, bo napięcie nie wzrasta do nieskończoności.
    Może ono być wysokie ale sam prąd jest tutaj ograniczony i nie wynosi
    milion amper a najwyżej 4!...bo więcej nie może bo taki jest przekrój
    drutu na uzwojeniu wtórnym transformatora (trudne słowo dla Zenka:
    TOROIDALNEGO).

    Nie wiem dlaczego NIKT tutaj nie rozumie że akumulatory mają przede
    wszystkim skalę pojemności w amperogodzinach a nie amperowoltach i każdy
    pierdoli o napięciu a zapomina o natężeniu (prądzie) To KURWA PODSTAWOWA
    WIEDZA!!! Na dodatek, każdy totalnie zlewa czas ładowania akumulatora.

    Wynika to tylko z niewiedzy i lenistwa. Jeśli akumulator ma pojemność
    100AH to trzeba mu te 100A podać ale kurwa nie więcej i to nie Niagarą
    ale kropelkami w postaci 10% jego znamionowej pojemności, czyli
    najlepiej 10A przez 10h. Jak podłączysz mu prostownik o napięciu 20V i
    prądzie MAKSYMALNYM 10A to mu nic nie zrobisz przez 10 godzin bo prąd
    jest ograniczony i CZAS też, dostanie 10 A przez 10h ale jak kurwa
    odłączysz go po 2 dniach to go możesz wyjebać ten akumulator bo zostanie
    przeładowany. Jak podłączysz prostownik o napięciu 14V i prądzie
    MAXYMALNYM 10A to będziesz go ładował 20 godzin i może być jeszcze nie
    naładowany bo po uzyskaniu napięcia 14V...czyli średnio po 6-8 godzinach
    ładowania, będzie pobierał 0,5A i tak se może stać jeszcze trzy dni i
    nic mu raczej się nie stanie bo PRĄD (rozumiesz?) PRĄD będzie na tyle
    mały że go nie zagotuje a nie napięcie! Wynika to przede wszystkim ze
    wzrostu REZYSTANCJI WEWNĘTRZNEJ akumulatora, która się zmienia z
    mniejszej na większą na skutek ładowania!

    I=U/R (prawo Ohma)

    Wniosek. CZAS ŁADOWANIA JEST KURWA RÓWNIE WAŻNY JAK WYDAJNOŚĆ ŁADOWARKI.

    A Zenek, ten bezmózg, może wypierdalać w podskokach :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 7. Data: 2018-07-18 00:37:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zlewanie czasu ladowania to chuj naprzeciw wiecznosci przy zlewaniu takiego idioty
    jak ty. To co sie pokazuje ze napisale to dyktujesz komus, bo wychodzi ze jestes za
    glupi zeby umiec pisac.

  • 8. Data: 2018-07-18 00:45:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > jestes za glupi zeby umiec pisac.

    Jak dotąd, podałem wykresy, linki do opracowań rzeczoznawców,
    tłumaczenia, wikipedię (nie moje), producentów itp.

    Ty nie podałeś ŻADNEGO, naukowo udowodnionego stwierdzenia a cały czas
    dłubiesz sobie w DUPIE i wysyłasz do innych użytkowników swoje
    gówna/rodzyny żeby je wąchali :) spróbuj na news:alt.pl.dupa :)
    Tam są kupojady i może się zainteresują twoim gównem:)
    Tadam :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 9. Data: 2018-07-18 07:58:58
    Temat: Re: Kacik
    Od: "Olo5" <h...@e...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie. PRĄD a nie napięcie powoduje gazowanie.
    > --
    > LordBluzg(R)

    Zbluzgany expierd, jeżeli nie ma napięcia ładowania, to także nie ma prądu
    gazowania.

    Zbluzgany expierd napisz przy jakim prądzie ładowania zaczyna gazować typowy
    akumulator samochodowy o pojemności 100 Ah .

  • 10. Data: 2018-07-18 09:16:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, July 18, 2018 at 12:29:20 AM UTC+2, LordBluzg(R) wrote:
    > Jak podłączysz mu prostownik o napięciu 20V i
    > prądzie MAKSYMALNYM 10A to mu nic nie zrobisz przez 10 godzin bo prąd

    tylko tak sie nie da, tzn sam napisales, ze jest

    > I=U/R (prawo Ohma)

    wiec te 20V 10A jest praktycznie niewykonalne, tzn. regulator pradu dajac 10A obnizy
    napiecie, ktore to mozna wyliczyc sobie znajac opor i aktualne napiecie (SEM)
    akumulatora