  • 1. Data: 2018-09-20 02:51:36
    Temat: Kamera video USB + microskop
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Używa ktoś takiego cuda?
    https://www.sciencealert.com/this-microscope-camera-
    can-magnify-images-up-to-1000x-their-original-size?

    Ciekawi mnie czy nada się to do inspekcji lutowania płytek SMD.

  • 2. Data: 2018-09-20 08:08:51
    Temat: Re: Kamera video USB + microskop
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 20.09.2018 o 02:51, Pszemol pisze:
    > Używa ktoś takiego cuda?
    > https://www.sciencealert.com/this-microscope-camera-
    can-magnify-images-up-to-1000x-their-original-size?

    > Ciekawi mnie czy nada się to do inspekcji lutowania płytek SMD.

    testowałem, badziew, nie nadaje się do lutowania, za duży lag obrazu, do
    tego powiększenie nie za duże.

  • 3. Data: 2018-09-20 10:21:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Sep 2018 08:08:51 +0200, wchpikus
    <w...@w...wp.pl> wrote:
    > testowałem, badziew, nie nadaje się do lutowania, za duży lag
    > obrazu, do
    > tego powiększenie nie za duże.

    W tych obudowach są różne kamery. Używam takiej sprzed kilku lat
    reklamowanej "powiększenie 200x" i daje radę. Jeśli obraz laguje
    oznacza to, że jest za słabe oświetlenie zewnętrzne (wbudowany LED
    oświetlajacy nie nadaje się do pracy z płytkami), trzeba sobie
    porządnie doświetlić .
    To że jest za duże powiększenie to wspaniała wiadomość bo by je
    zmniejszyć trzeba dalej odsunąć mikroskop od płytki, co jest
    korzystne. W tym moim powiększenie akuratne do pracy z SMD jest na
    takiej wysokości, że często lutownicą przypalam obudowę mikroskopu.
    Wyżej być nie może bo wtedy mniejsze powiększenie. Oczywiście trzeba
    zastosować własny uchwyt/stojak bo ten fabryczny nie nadaje się do
    pracy z płytkami.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2018-09-20 10:26:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Sep 2018 19:51:36 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Używa ktoś takiego cuda?
    > https://www.sciencealert.com/this-microscope-camera-
    can-magnify-images-up-to-1000x-their-original-size?

    Ja uzuwam ale starszy model w tej samej obudowie z mniejszym
    powiększeniem i rozdzielczościa 640x480. Jako lowcostowa alternatywa
    może być pod warunkiem, że ją stuningujesz:

    - inny uchwyt, ten fabryczny trzymający pod kątem się nie nadaje do
    płytek/lutowania. Ja używam uchwytu do wiertarki

    -dodatkowe silne zewnętrzne oświetlenie bo inaczej obraz będzie
    lagował

    Duże powiększenie nie jest problemem wystarczy odsunac dalej
    mikroskop i skorygować ostrość. Ma dość duży zakres ostrości.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2018-09-20 11:30:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Używa ktoś takiego cuda?
    > https://www.sciencealert.com/this-microscope-camera-
    can-magnify-images-up-to-1000x-their-original-size?

    > Ciekawi mnie czy nada się to do inspekcji lutowania płytek SMD.

    Mam, tylko z inną podstawką. Nadaje się, choć full HD to nie jest (to ma
    tyle wspólnego z reklamowanym 1080p co ja z baletem). Myślę że za tę cenę
    warto, ale nie spodziewaj się cudów.

    Osobna sprawa to to, że jeśli chcesz oglądać luty SMD, to raczej wbudowane
    diody się nie nadadzą, trzeba będzie świecić lampką. LEDy odbijają się od
    cyny, kiepsko to wygląda. Dużo lepiej mikroskop sprawdza się do inspekcji
    PCB po trawieniu.

    Nie mam niestety pod ręką zdjęć elektroniki, które robiłem tym mikroskopem
    (mam w domu na komputerze, który jest teraz wyłączony, jak chcesz to
    wieczorem włączę), ale mam zdjęcia pająków:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/mikroskop/

  • 6. Data: 2018-09-20 11:31:55
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:

    > testowałem, badziew, nie nadaje się do lutowania, za duży lag obrazu,

    Nie znam oryginalnego softu od tego mikroskopu, ale używam go pod Linuksem
    z mplayerem i lag jest lekko zauważalny, ale ogólnie niewielki, da się z
    nim żyć.

    Próbowałeś np. z VLC?

  • 7. Data: 2018-09-20 11:35:50
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Oczywiście trzeba zastosować własny uchwyt/stojak bo ten fabryczny nie
    > nadaje się do pracy z płytkami.

    Ten się nadaje (mam taki mikroskop jak wkleił OP, ale z takim uchwytem jak
    na tym zdjęciu, był w pudełku zamiast tego pochyłego):

    https://www.dx.com/p/s10-portable-1000x-1-3mp-digita
    l-usb-microscope-w-8-led-light-mount-holder-dark-gre
    y-375207

  • 8. Data: 2018-09-20 13:47:45
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 20.09.2018 o 11:30, Queequeg pisze:

> [...]
    > (mam w domu na komputerze, który jest teraz wyłączony, jak chcesz to
    > wieczorem włączę), ale mam zdjęcia pająków:

    Ja dziś zrobię to gdzieś wrzucę zdjecia.

  • 9. Data: 2018-09-20 15:32:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Sep 2018 09:30:57 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > Mam, tylko z inną podstawką. Nadaje się, choć full HD to nie jest
    > (to ma
    > tyle wspólnego z reklamowanym 1080p co ja z baletem).

    Czyli jaka? Jaką rozdzielczość zwraca v4l/mplayer?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-09-20 15:40:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    (Queequeg) wrote:
    > wieczorem włączę), ale mam zdjęcia pająków:
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/mikroskop/

    To na pewno są zdjęcia z mikroskopu? Czyli to pajączki nie większe
    niż 1mm lub podobnie?

    --
    Marek