  • 1. Data: 2017-11-26 13:09:39
    Temat: Karta ATI obo NVidia.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam w sumie w komputerze mozliwośc obsługiwania 3 kart:
    a) Intel 510 w CPU
    b) NVidia 1050 (ta jest uzywana jako graficzna)
    c) wolny slot PCI Express x8

    Pomyslałem "co sie bedzie marnować". Mam w domu nie uzywaną Ati HD 4600.
    Wsadziłem, system Windows 10 rozpoznał i po jakiś 20 minutach sciągania
    w menu kontekstowym pojawił się Ati Catalyst. Czyli że niby ok, ale:

    a) Device manager twierdzi ze sterowniki nie są zainstalowane, zrobienie
    update twierdzi że sa najnowsze.
    b) nie widać urzadzenia OpenCL pomimo że ta karta powinna takowe
    posiadać (ale sa co do tego wątpliwości :)

    Teraz pewnie ktoś wrzaśnie że to NTG ale okazuje się ze podobne efekty
    są na Linuxie. Intel 510 i NVidia działają a ATI się zgłasza ale driver
    twierdzi że "Cannot enable". Jak wyjmę Nvidię to ATI się zgłasza
    poprawnie. Co ciekawe ATI nie generuje obrazu jeśli jest w parze z
    NVidia (zasilanie raczej nie jest problemem, te kary ciągną tyle co nic).

    Pal sześć OpenCL co do którego nawet AMD nie wie czy supportuje na tej
    karcie. Obrazu nie generuje ;)

    Hmmm, zakładam problem sprzetowy. Płyta oparta jest o Z170. Wydaje mi
    się że jest wlasnie po to aby miec dwie karty grafiki, ale może nie
    działa z róznymi? Niby dlaczego? Przeglądam BIOS pod tym kątem ale widzę
    tylko miejsce do określenia primary GFX i nic wiecej w tym temacie.

    Ponieważ ludzie robią koparki bitcoinów w takich konfiguracjach to niby
    czemu mi to nie działa? Innej karty ATI nie mam aby sprawdzić czy to
    wina 4600.