  • 1. Data: 2018-03-12 10:39:19
    Temat: Karta SD pojemnosci 512 Mb.
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Rozglądam się za kartą SD pojemności 512 Mb (tak, tak: megabajtów, takie ograniczenie
    firmware).
    Szukać używki, czy nowej (żeby nie kupować dwa razy), a jeśli tak to jakiej?
    Najchętniej SanDisk, bo takie (tyle że 32 Mb) kiedyś producent urządzenia wsadzał.

  • 2. Data: 2018-03-12 18:34:18
    Temat: Re: Karta SD pojemnosci 512 Mb.
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 12.03.2018 o 10:39, ń pisze:
> [...]
    > Najchętniej SanDisk, bo takie (tyle że 32 Mb) kiedyś producent urządzenia wsadzał.

    Zastanów się czego szukasz bo raz podajesz megabitów a później megabajtów.

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2018-03-12 20:12:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/12/2018 10:39 AM, ń wrote:
    > Szukać używki, czy nowej (żeby nie kupować dwa razy), a jeśli tak to jakiej?

    A jaka różnica? Czy nowe czy stare są w cenie śmieciowej.

    http://allegro.pl/nowa-karta-pamieci-sd-512mb-do-sta
    rszych-urzadzen-i6798947039.html

  • 4. Data: 2018-03-12 20:16:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 12.03.2018 10:39, ń wrote:

    > Rozglądam się za kartą SD pojemności 512 Mb (tak, tak: megabajtów, takie
    ograniczenie firmware).

    Hmm... A postawienie partycji o takim rozmiarze na współczesnej karcie
    nie uszczęśliwi firmware'u?

  • 5. Data: 2018-03-12 20:55:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-03-12 o 20:16, Atlantis pisze:

    > Hmm... A postawienie partycji o takim rozmiarze na współczesnej karcie
    > nie uszczęśliwi firmware'u?

    Oj się kurde czepiacie zamiast pomóc, pewnie do przemysłówki jakiejś
    potrzebuje bo inaczej to szukał by do 2GB. A tam ma być tyle bo jak nie
    to dupa.

    Sam zbieram takie karty MMC, SD oraz CF. Nie każda CF chce działać
    poprawnie z kontrolerem robota YASKAWA MRC (o dziwo najlepiej działają
    CANON FC-32MH) a starszy automat spawalniczy Fronius TIG nie lubi więcej
    jak SD 1GB.

    Zdrówka i trochę wyrozumiałości życzę.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2018-03-12 23:24:50
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A to właśnie nie, gdyż urządzenie (firmware) nie działa z SDHC.

    -----

  • 7. Data: 2018-03-13 13:10:41
    Od: ń <ń@ń.ń>

    M.in. danych o producencie karty zapisanych w którychś jej sektorach.
    Na zewnątrz jest jedynie napis:
    0211LO
    TAIWAN
    (podejrzewam, że to data produkcji listopad 2002 r.)
    To karta bodajże 32 MB i urządzenie (konkretnie odbiornik GPS) weryfikuje, że jest
    ona 'oryginalna'.
    Przy włożeniu karty 'nieoryginalnej' nie da się używać części funkcji urządzenia, a
    chciałbym tę kartę 32 MB zastąpić inną o większej pojemności (wyszperałem z szuflady
    Sandisk SD 128 MB z tamtych czasów).
    Czyli następnym krokiem będzie próba oszukania urządzenia, że ma włożoną oryginalną
    kartę pamięci (może da się przepisać jakieś bity z sektorów starej karty na nową?).
    Jakby co, czy wystarczy edytor z powiedzmy Total Commandera (Fn4), czy szukać czegoś
    ambitniejszego?

    -----

  • 8. Data: 2018-03-13 22:18:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/13/2018 1:10 PM, ń wrote:
    > Przy włożeniu karty 'nieoryginalnej' nie da się używać części funkcji urządzenia

    W środku karty jest mikrokontroler. Nie wykluczone że przeprogramowany
    tak aby karta byla weryfikowana przez soft. Innymi słowy może być tak że
    nie znajdziesz karty innej niż ta która procuent zmodyfikował do pracy z
    urzadzeniem.

    dd if=/dev/sdd of=/dev/sde

  • 9. Data: 2018-03-14 08:58:35
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Dzięki, to sporo wyjaśnia.
    Producent urządzenia naście lat temu oferował "odblokowywanie" karty (jakimś kodem?),
    ale od tego czasu firma parę razy przeszła w inne ręce.
    Na ebay'u i podobnych miejscach można znaleźć ofertę kart "odblokowanych", ale to za
    256 MB ok. 40 euro (w konkretnym zastosowaniu niezbyt się opłaca) z ryzykiem, że
    jednak nie zadziała.
    Czyli "odblokowywacze" mogli przeprogramowywać ten mikrokontroler?

    -----

  • 10. Data: 2018-03-14 19:13:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/14/2018 8:58 AM, ń wrote:
    > Producent urządzenia naście lat temu oferował "odblokowywanie" karty (jakimś
    kodem?)

    Byc może firmware miały zmienione. Nie wiemy, ale ja bym tak zrobił,
    dogadanie się z producentem SD aby dodawał inne ID kary albo lekko
    zmienił protokół jest raczej w zasięgu. Identyczne zachowania sa ponoć w
    niektórych nawigacjach samochodowych, karta SD nie jest czytelna (nawet
    na poziomie sektorów) poza urzadzeniem. Zmieniony protokół albo dodane
    szyfrowanie.

> [...]
    jednak nie zadziała.
    > Czyli "odblokowywacze" mogli przeprogramowywać ten mikrokontroler?

    Być może zrobili reverse engineering, protokół SD i predkości z tamtych
    lat powodują że da się to zrobić narzedziami za pare $. A
    przeprogramować niektore modele kart SD potrafimy domowymi sposobami.
    Ale wymaga to wiedzy, nic dziwnego że to zamieniają na 40 euro.

    Jestem (prawie) pewny że ten odbiornik GPS da się zastapić dowolną
    zabawką z androidem i jakąs aplikacją z OSM.