  • 11. Data: 2018-03-15 11:12:58
    Temat: Re: Karta SD pojemnosci 512 Mb.
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Prawdopodobnie ;-)
    Gorzej z odporną na upadki i wodoszczelną, a nawet unoszącą na wodzie obudową, do
    tego posiadane już różne kable i uchwyty.
    Generalnie sentyment i jako back-up.
    "Dowolna zabawka z androidem" znów za parę lat będzie przestarzała (bo np. nie kupisz
    baterii lub nie obsłuży 5G).

    -----
    > Jestem pewny że ten odbiornik GPS da się zastapić dowolną zabawką z androidem i
    jakąs aplikacją z OSM.

  • 12. Data: 2018-03-15 20:52:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/15/2018 11:12 AM, ń wrote:
    > Gorzej z odporną na upadki i wodoszczelną, a nawet unoszącą na wodzie obudową, do
    tego posiadane już różne kable i uchwyty.

    Do wielu smartfonów są obudowy wodoszczelne, niektore sa w standardzie
    odporne na wodę w zanurzeniu. Gąbka/zbiornik wypornościowy nie jest
    jakoś specjalnie ogromny. Uchwytów do mocowania od groma, widuje rowniez
    uchwyty z przelotka do standardu gopro, czyli masz wszystko. To tylko
    kwestia przełamania się.

    Tak na marginesie, mam znajomego ktory chodzi ze starym Garmin. Nie ma
    senswnych map, kiepsko widać w dzień, cieżki, absurdalnie skomplikowane
    wyciąganie informacji ze środka. Powód używania? "Bo jest lepszy". No i
    tyle dyskutowania. To czasem kwestia religijna.

    > "Dowolna zabawka z androidem" znów za parę lat będzie przestarzała (bo np. nie
    kupisz baterii lub nie obsłuży 5G).

    Podobnie jak do GPSa. Róznica taka że "nowy" telefon kupie za 50zł w
    byle komisie w Ustrzykach a nowy GPS kosztuje tyle razy więcej ile razy
    mniej potrafi od tego telefonu.

    Ja rozumiem sentyment, ale to sensu nie ma. Do niektórych starych
    telefonów mogę do dzisiaj kupić nowe baterie. Internet zbedny, OSM moze
    być offline. Telefon można wsadzić w czelusci plecaka a na zewnątrz miec
    tylko GSM na buletooth za 10zł z OLXa jesli to obciach na szlaku ;).

  • 13. Data: 2018-03-16 09:24:47
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Mniej więcej trafiłeś w sedno (choć Magellan) :-))
    Z tym że dodałbym dedykowane prawdziwe klawisze i łatwość obsługi jedną ręką, na
    deszczu i wodzie.
    A przykładowo jadąc samochodem czy rowerem nie jestem w stanie przy wstrząsach
    obsłużyć ekranu smartfona nawet oburącz.
    Obudowy i uchwyty oczywiście bywają, tyle że to wszystko kosztuje i jak sam widzisz
    co parę lat wymaga wymiany na nowy model, bo kształt wtyczki inny, a tzw. uniwersalne
    zwykle są do d... .
    Baterie oczywiście AA (R-6).

    -----

  • 14. Data: 2018-03-16 20:40:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/16/2018 9:24 AM, ń wrote:
    > Z tym że dodałbym dedykowane prawdziwe klawisze i łatwość obsługi jedną ręką, na
    deszczu i wodzie.

    To mój Android ciągle lepszy. Jak trzeba to obsługiwany zerowa ilością
    rak. Głosem.

    > A przykładowo jadąc samochodem czy rowerem nie jestem w stanie przy wstrząsach
    obsłużyć ekranu smartfona nawet oburącz.

    Ja zaś mówię "Ok gugle, najbliższa stacja benzynowa" i działa.

    > Obudowy i uchwyty oczywiście bywają, tyle że to wszystko kosztuje

    Prawie nic nie kosztuje, uchwyt z biedronki za 12zł jest uzywany przeze
    mnie już bodaj na 3 telefon i nic, funkcjonuje. A każdy inny kształtem i
    gabarytem. Nie chce się popsuć co irytuje bo ma mało szpanerski wygląd i
    czas zmienić.

    > Baterie oczywiście AA (R-6).

    Dyskusyjne czy to zaleta szczegolnie ze bateria lekka nie jest. Gdybym
    wybieral się na jakąs pieszą wycieczkę to jednak zastanowił bym sie nad
    małym panelem słonecznym zintegrowanym z powerbankiem i najlepiej
    wszytym w plecak. Chińskie g... ale jest skuteczne w stopniu
    wystarczającym aby uratowac tyłek.

    Nie upieraj się przy starym złomie. I tak tej karty nie kupisz i nie
    przerobisz istniejącej więc opraw w ramki i czekaj aż to będzie vintage.

  • 15. Data: 2018-03-16 22:24:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > To mój Android ciągle lepszy. Jak trzeba to obsługiwany zerowa ilością
    > rak. Głosem.

    Dotychczasowo opisy nie zachęcały do stosowania tego "udogodnienia".
    Coś się polepszyło ostatnio?

> [...]
    > małym panelem słonecznym zintegrowanym z powerbankiem i najlepiej
    > wszytym w plecak. Chińskie g... ale jest skuteczne w stopniu

    Dla mnie bardzo dyskusyjny jest panel słoneczny.
    A powerbank na baterię zabieram zawsze kiedy wiem że mogę nie
    mieć samochodu lub gniazdka 220 pod ręką.

    > Nie upieraj się przy starym złomie. I tak tej karty nie kupisz i nie
    > przerobisz istniejącej więc opraw w ramki i czekaj aż to będzie vintage.

    Niektórzy po prostu lubią stare sprzęty.
    W przypadku GPSów samochodowych sensu to za bardzo nie ma ale jeśli ktoś
    lubi.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2018-03-17 10:35:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/16/2018 10:24 PM, RadoslawF wrote:
    > Dotychczasowo opisy nie zachęcały do stosowania tego "udogodnienia".
    > Coś się polepszyło ostatnio?

    Działa. Sprawdź sam. Używam tego coraz cześciej jadąc samochodem.
    Problemem jest kilka rzeczy, np zamiast "nawiguj do" musisz powiedzieć
    "nawigejt to" co brzmi komicznie ale działa. Adresy łyka w rodzimym.

    > Dla mnie bardzo dyskusyjny jest panel słoneczny.

    Albowiem? Fakt, klimat nie ten, ale kto powiedzial że tylko w tym
    klimacie możliwe sa piesze wycieczki?

    Tak przy okazji oglądałem plecak jakiś czas temu, z wszystym panelem na
    stałe (panel był troche elastyczny). Wlasciciel był atechniczny i nic na
    temat parametrów nie wiedział. Wiedział jednak że po 6 godzinach
    wędrowania ładował telefon do pełna.

  • 17. Data: 2018-03-17 13:21:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Działa. Sprawdź sam. Używam tego coraz cześciej jadąc samochodem.
    > Problemem jest kilka rzeczy, np zamiast "nawiguj do" musisz powiedzieć
    > "nawigejt to" co brzmi komicznie ale działa. Adresy łyka w rodzimym.

    Czyli dalej po angielsku. W dzisiejszych czasach to nie problem.

    > Albowiem? Fakt, klimat nie ten, ale kto powiedzial że tylko w tym
    > klimacie możliwe sa piesze wycieczki?

    Jego wydajność jest taka że naładuje co najwyżej ubytki własne
    powerbanku.

    Jaką powierzchnię miał ten panel?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2018-03-18 21:46:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/17/2018 1:21 PM, RadoslawF wrote:
    > Jaką powierzchnię miał ten panel?

    Wyciągany z kieszonki na plecach plecaka. Jakieś 20 x 30 cm. Po
    wyciągnięciu leży sobie grzecznie jako "daszek" nad plecakiem, poziomo.

    Mniej wiecej połowa tego:

    http://www.mjlorton.com/my-aukey-20-watt-portable-so
    lar-charger-review/

    Rozmawiałem minutę. Nie wiem nawet kto to produkuje i czy seryjny czy
    samoróbka. Ale że słuzy tylko do pokrywania strat własnych to
    przesadzasz, dziadowski panel tego rozmiaru spokojnie daje z 5W w pełnym
    slońcu a to jest 1A@5V, więcej niż wiele telefonów da radę wykorzystać,
    dodatkowo przetwornica w czymś takim ladujaca akku powerbanku jest
    inaczej zrobiona i ładuje nawet z bardzo niskich napięć wiec wykorzysta
    nie tylko pełne słońce.

    Warto też wiedziec że wyłaczenie GSM (brak karty) zwiększa czas pracy
    standby nawet o 2x. W jednym z telefonów (GoClever Quantum 2) ponad 3x.
    To dośc istotne jeśli mam mapy offline.

  • 19. Data: 2018-03-18 23:02:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > dodatkowo przetwornica w czymś takim ladujaca akku powerbanku jest
    > inaczej zrobiona i ładuje nawet z bardzo niskich napięć wiec wykorzysta

    Myślałem że chodzi o panel wielkości powerbanku.
    Przy takiej płachcie ma prawo naładować.

    > Warto też wiedziec że wyłaczenie GSM (brak karty) zwiększa czas pracy
    > standby nawet o 2x. W jednym z telefonów (GoClever Quantum 2) ponad 3x.
    > To dośc istotne jeśli mam mapy offline.

    Wiem.
    Nie traci energi na komunikację ze stacją bazową.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2018-03-19 11:15:45
    Od: ń <ń@ń.ń>