  • 1. Data: 2020-01-19 12:38:47
    Temat: Karta graficzna a możliwość korekty GAMMA dla video
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Czy wiekowe karty graficznej nie miały możliwości korekty gamma dla
    materiałów video?
    Czyli korygujemy tylko wartość gamma dla oglądanego filmu, a gamma okienek
    systemu pozostaje nienaruszona.
    Przykładowo karta GeForce 4 MX4000 AGP ma tylko możliwość regulacji gamma
    dla środowiska graficznego systemu, a suwak dla gamma video jest nieaktywny.
    W nowszych kartach graficznych zdarzało się tak, że w zależności od wersji
    sterowników raz suwak gamma dla video był aktywny, a raz zablokowany bez
    możliwości regulacji.
    Powstaje pytanie czy jednak każda praktycznie karta ma możliwość niezależnej
    regulacji gamma video oraz gamma dla systemu operacyjnego (niezależną od
    gammy dla oglądanego filmu) i jest to tylko związane z oprogramowaniem,
    sterownikami takiej karty?
    Czy są niezależne programy, który bez względu na użyte sterowniki potrafią
    regulować gammę video (nakładki)?

  • 2. Data: 2020-01-20 19:43:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jedrek" cdXUF.114202$C...@u...com

    > Czy wiekowe karty graficznej nie miały możliwości korekty gamma dla materiałów
    video?

    Miały. [ale wiekowe? -- stuletnie?...]

    > Czy są niezależne programy, który bez względu na użyte sterowniki potrafią
    regulować gammę video (nakładki)?

    IMO oglądaczki/plejery zezwalają na wiele.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2020-01-21 12:52:32
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 12:38, jedrek pisze:

    > Przykładowo karta GeForce 4 MX4000 AGP ma tylko możliwość regulacji
    > gamma dla środowiska graficznego systemu, a suwak dla gamma video jest
    > nieaktywny.

    Z tego, co pamiętam, w sterownikach (detonatory?) karty GF MX200 32MB
    miałem taką możliwość. Nie pamiętam, w jakim to było systemie (Win98,
    Win2000)

  • 4. Data: 2020-01-21 12:55:41
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 2020-01-21 o 12:52, zhbick pisze:

    > Z tego, co pamiętam, w sterownikach (detonatory?) karty GF MX200 32MB
    > miałem taką możliwość. Nie pamiętam, w jakim to było systemie (Win98,
    > Win2000)

    To były czasy pierwszych DivX'ów i monitorów CRT. Możliwość podbicia
    jasności samego filmu była bardzo ważna

  • 5. Data: 2020-01-22 19:57:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zhbick" 5e26e6bc$0$547$6...@n...neostrada.pl

    > To były czasy pierwszych DivX'ów i monitorów CRT.
    > Możliwość podbicia jasności samego filmu była bardzo ważna

    Laptop F-S ma Ati HD 2400 z oddzielną regulacją: gamma, kontrast, jasność,
    nasycenie i trint. (tint to przesunięcie kolorowe, coś bliskiego balansowi
    bieli) Można poprzesuwać oddzielnie sam film (bez ruszania reszty) lub oddać
    sterowanie plejerowi. Można też poprzesuwać wszystko, ale tylko: gammę,
    jasność i kontrast.

    F-S ma (obok swego monitora) wyjście na VGA i jakieś żółte.

    Na jednym monitorze można oglądać pisane na grupy bzdury
    a na innym można oglądać pornusy w tym samym czasie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 6. Data: 2020-02-08 14:14:37
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" news:5e25f507$0$554$65785112@news.neostrada.pl

    > IMO oglądaczki/plejery zezwalają na wiele.

    Z playerów, które umożliwiają regulację GAMMA dla odtwarzanego video znam
    tylko ociężałą kobyłę VLC.
    U innych mi znanych playerów nie doszukałem się takowej regulacji.
    Możesz wskazać lekki player, w którym można sobie rozjaśnić video przez
    korektę GAMMA? Oraz gdzie tą regulację ma ukrytą.

  • 7. Data: 2020-02-08 14:39:57
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "zhbick"
    > To były czasy pierwszych DivX'ów i monitorów CRT. Możliwość podbicia
    > jasności samego filmu była bardzo ważna

    O tym mowa, dla CRT jest normą potrzeba rozjaśnienia filmu, co w przypadku
    monitora LCD rzadko ma miejsce, bo to co matrycę podświetla emituje w inny
    sposób światło niż bańka. To co na CRT wydaje się niedoświetlone, na
    przeciętnym LCD wygląda często na już przepalone od światła. Stąd teraz
    epoka ciemnych, czarnych stron www dedykowanych pod monitory LCD (bo jasne
    strony wypalały wzrok ;) ), a na CRT taka współczesna czarna strona
    wyglądają jak piwnica ze spaloną żarówką i nic tam nie widać ;) Szary tekst
    na czarnym tle często trzeba sobie zaznaczyć aby się rozjaśnił...by go było
    widać czytelnie na CRT, który nie jest ustawiony na 100% jasności.
    Podobnie z video. Okna systemu odpowiednio naświetlone, a film ciemny na
    CRT.
    Przydałaby się niezależna od sterowników karty aplikacja, która potrafi na
    karcie wymusić zmianę GAMMA dla video. Zastanawiam się czy da się jakoś
    ręcznie doinstalować do starych sterowników panel NVidia z nowszych
    sterowników.
    Same nowsze sterowniki z reguły dla starej karty już na starcie instalki
    krzyczą, że nie wspierają tej karty.
    A chodzi o to by dodać taki działający panel do korekty GAMMA video
    http://www.imagebam.com/image/3730b01333483548

  • 8. Data: 2020-02-08 21:22:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spróbuj doinstalować MadVR.

  • 9. Data: 2020-02-09 14:37:26
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 08.02.2020 o 14:14, jedrek pisze:
> [...]
    > Możesz wskazać lekki player, w którym można sobie rozjaśnić video przez
    > korektę GAMMA? Oraz gdzie tą regulację ma ukrytą.

    PotPlayer
    W, E regulacja, Q domyślne. :)

    --
    Solar www.solar.blurp.org
    "Ateista to człowiek niezależny umysłowo, który myœli sam za siebie."

  • 10. Data: 2020-02-10 21:56:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "solar" 5e400b16$0$525$6...@n...neostrada.pl

    > Możesz wskazać lekki player, w którym można sobie rozjaśnić video przez korektę
    GAMMA? Oraz gdzie tą regulację ma ukrytą.

    : PotPlayer

    Pytanie -- czy on lekki? ;) Na pewno dobry.

    --