  • 1. Data: 2019-08-22 03:31:58
    Temat: Karta mikroSD -- Asus ma czkawkę... ;)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Najpierw odmówił posłuchu Totalny, następnie Osmand ładował
    się ponad minutę... Pojawiły się kolejne dziwne problemy...
    Wreszcie uznałem, że chyba warto zrestartować, choć niby
    dlaczego restart miałby tu pomóc?... Po restarcie pojawił
    się samorestart, później był kolejny i kolejny...

    Wyjąłem obie SIMki i kartę mikroSD -- OK, ale telefon płacze
    po kartach... Włożyłem obie SIMki -- OK, ale prośba o SD...

    Włożyłem SD -- po minucie samorestart itd...

    -=-

    Karta Toshiba 32 GB kupiona w listopadzie ubr...
    Zapewne padnięta...

    -=-

    Jak odzyskać dane z tej karty?

    Takie:
    https://www.youtube.com/watch?v=Jldo8IwrS3I
    coś odpada, bo mam tam zbyt tajne ;) informacje dotyczące
    białostockiej plaży ulokowanej na terenie galerii Białej... ;)
    [niby inne informacje też tam są, ale te są najważniejsze!]

    Była sformatowana jako ,,rozszerzenie pamięci podręcznej''
    czy coś koło tego...

    Ktoś ma jakieś doświadczenia z takim formatem?

    Widzę dwie partycje:

    - na jednej (małej na 16 MB) są chyba trzy katalogi
    główne i kilka podkatalogów -- ale wszystkie puste

    - na drugiej (reszta karty -- 28.8 GB) nie wiem, co
    jest, bo nie znam formatu... (któryś z WinHex nie
    chce tego czytać w ogóle)

    Na tej drugiej może coś jest do odczytania -- ale jak to przeczytać?
    Może jednak da się coś z niej przeczytać -- na razie nie próbuję pisania...

    Jeśli uznam, że nie przeczytam, spróbuję popisać,
    jeśli nie zdołam -- chyba skorzystam z gwarancji...

    -=-

    Bez karty mikroSD Asus pracuje poprawnie, o ile można to tak nazwać...
    (brak mu masy aplikacji, które są na karcie, ale poza tym -- OK)

    -=-

    Czy karty potrafią padać tak szybko?
    Przed laty bardzo szybko padła mi karta Samsunga...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2019-08-22 04:11:09
    Temat: Re: Karta mikroSD -- kutas ma czkawkę... ;)
    Od: ? you jump on top of my dick ? <s...@t...skurwialy.usraelski.palancie.invalid>

    Eunuch Leszek Ciszewski wrote:
    > Najpierw odmówił posłuchu
    Odwal habete u siebie w stajni a NIE tu walachu!!!

    --
    Zajebalowo WIOCHA

    Hymn dla miliardow MONGOloidow: http://bit.ly/2U5oXdf

  • 3. Data: 2019-08-22 04:17:07
    Temat: Re: Karta mikroSD -- Asus ma czkawkę... ;)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d5df098$0$540$6...@n...neostrada.pl

    > Na tej drugiej może coś jest do odczytania -- ale jak to przeczytać?
    > Może jednak da się coś z niej przeczytać -- na razie nie próbuję pisania...

    HDTune... Widzi i czyta... Max 80 MB/s -- ale szybkość!!!
    (jak na tanią kartę -- IMO nieźle! ale niektóre aplikacje
    w telefonie nie radziły sobie z nią)

    > Jeśli uznam, że nie przeczytam, spróbuję popisać,

    HDTune czyta, ale zatrzymuje się gdzieś na 52%...
    Raz za razem to samo...

    > jeśli nie zdołam -- chyba skorzystam z gwarancji...

    Chyba skorzystam...
    Dobrze, że karta wg producenta jest
    wstrząsoodporna -- telefon nieraz latał...

    -=-

    Może warto rzucić okiem na to:

    https://www.ceneo.pl/68234373;pla
    PATRIOT MICROSDXC 64GB CLASS10 U3 (PEF64GEP31MCX)

    coś?

    Niespełna 43 pln tuż obok mnie -- w Komputroniku...

    Celowałem w V30, U3, A1 32 GB lub 64 GB lub w A2.
    Większa nie zmieści się w tym telefonie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-08-22 10:43:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Karta Toshiba 32 GB kupiona w listopadzie ubr...
    >Zapewne padnięta...

    A duzo danych na niej ?

    Bo byl wysyp oszukanych kart na Allegro, nadal sa, takie np 8GB
    udajace 32GB.
    Po zapisaniu ponad 8GB cuda sie dzialy.

    Ale to raczej no name byly ...

    >Była sformatowana jako ,,rozszerzenie pamięci podręcznej''
    >czy coś koło tego...

    To chyba jakis linuxowy format jest ... wsadzic gdzies do linuxa ?

    >Czy karty potrafią padać tak szybko?
    >Przed laty bardzo szybko padła mi karta Samsunga...

    Zadna mi nie padla, te w telefonach sluza mi latami, innych uzywam
    raczej sporadycznie.

    Ale Automapa ostrzegala kiedys, ze jesli nawigacja dziala wolno, to
    trzeba sformatowac karte.
    Po latach wyszlo, ze moze to miec cos wspolnego z brakiem jednej
    funkcji w win CE - cos z raportowaniem nieuzywanych klastrow.

    J.

  • 5. Data: 2019-08-22 10:49:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Zadna mi nie padla, te w telefonach sluza mi latami, innych uzywam
    >raczej sporadycznie.

    Sobie przypomnialem jedna sluzbowa sprawe - karty "Intenso" bardzo
    szybko padaly, kwestia tygodni.
    Uzywane w komputerkach z linuxem wlasnie - byc moze byla to kwestia
    wrazliwosci na wylaczanie zasilania.
    To "padanie" to mogla byc kwestia paru zmienionych sektorow - bo tyle
    wystarczy, aby uczynic system niezdatnym do uzytku.

    Po wymianie na Sandisk problem zniknal.

    J.

  • 6. Data: 2019-08-22 15:15:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d5e563e$0$519$6...@n...neostrada.pl

    > A duzo danych na niej ?

    Chyba ~16 GB -- aplikacje i śmieci.

    > Bo byl wysyp oszukanych kart na Allegro,
    > nadal sa, takie np 8GB udajace 32GB.
    > Po zapisaniu ponad 8GB cuda sie dzialy.

    > Ale to raczej no name byly ...

    Toshiba kupiona w EuroAGD bodajże, albo w podobnym sklepie.

    > To chyba jakis linuxowy format jest ... wsadzic gdzies do linuxa ?

    Karta daje zwiechy WXP -- mysz i klawiatura chadza, lecz reszta niekoniecznie.

    "J.F." 5d5e57b9$0$529$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > To "padanie" to mogla byc kwestia paru zmienionych sektorow - bo tyle
    > wystarczy, aby uczynic system niezdatnym do uzytku.

    Patriot to dobry wybór?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2019-08-22 21:14:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d5e9584$0$531$6...@n...neostrada.pl

    > Toshiba kupiona w EuroAGD bodajże, albo w podobnym sklepie.

    5270005984 http://www.krs-online.com.pl/euro-net-sp-z-o-o-krs-1
    12042.html

    Karta ma padnięte niektóre ;) komórki -- jak sektory.
    Eliminacja tychże ,,naprawi'' kartę...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2019-08-25 00:33:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d5df098$0$540$6...@n...neostrada.pl

    > Karta Toshiba 32 GB kupiona w listopadzie ubr...
> [...]

    Najwyraźniej należało kartę chłodzić podczas odczytu. ;)
    Zawiesiła mi wiele razy F-S, Acera i Asus. Seagate F-S
    boleśnie przeżył te zwiechy -- pojawiły się nowe złe
    wieści w SMARTcie HDD.

    Gdybym nie popełnił kilku błędów:

    - pomyliłem wtyczki zasilaczy, przez co zrestartowałem
    routerek WiFi, co zerwało połączenie (kopiowałem
    z telefonu do laptopa -- kartę podpiąłem via USB
    i czytnik USB-mikroSD)

    - pomyliłem katalogi, w efekcie czego część plików
    skopiowałem nie na HDD laptopa, lecz... na kartę,
    ale w inne miejsce

    - nie uwierzyłem, że zapomnienie karty da problemy
    (skoro udało się via USB jako coś nowego...)

    - zbyt wiele kopiowałem naraz (należało dać karcie
    odpoczynek co jakiś czas; po pewnym czasie padła
    zupełnie -- była raczej ;) ciepła, ale przeca
    krzem wytrzymuje wysokie temperatury)

    - za szybko zrezygnowałem z odzysku (nawet nie
    przygotowałem dostatecznej ilości miejsca
    na HDD) i przewędrowałem do badania ;) karty
    (niezbyt mądra ciekawość)

    - nie wykonałem na początku zabawy kopii całej karty
    (dlatego, że karta czasami w ogóle nie
    dawała znaku życia, co mnie zniechęciło)

    Ważne informacje miałem skopiowane wcześniej, bzdety
    zdążyłem skopiować (gdyby nie błędy -- skopiowałbym
    niemal wszystko, choć nie wiem, po co) po podpięciu
    via USB.

    Ciekawostka -- Google kopiuje filmy i zdjęcia, ale z jakiegoś
    powodu ostatnie kopie poczynione zostały 07 sierpnia.

    Google tobiecuje też zapisywanie ustawień aplikacji, co rzekomo
    przydaje się przy ponownej instalacji -- po ponownej instalacji
    musiałem ustawiać wszystko od zera.

> [...]

    > - na drugiej (reszta karty -- 28.8 GB) nie wiem, co
    > jest, bo nie znam formatu... (któryś z WinHex nie

    Kolejne formatowanie w telefonie dawało tylko jedną partycję!

    -=-

    Nowa karta to Patriot 64 GB V30 A1 -- wszystkie aplikacje
    ulokowane na SD pracują poprawnie, ale Osmand ani trochę
    nie przyspieszył. Na Toshibie SpeedTest Ookla funkcjonował
    niezbyt dobrze.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=org.zw
    anoo.android.speedtest&hl=en

    Niestety niewiele aplikacji można ulokować na karcie SD.
    Na szczęście w telefonie mam (dzięki karcie) dość dużo miejsca.

    Gdyby nie padła Toshiba, zapewne bym czekał na spadek
    cen -- 64 GB A2 Sandiska lub 32 GB A1 Sandiska.

    Różnica pomiędzy A1 i A2 jest spora -- (1500 i 4000) RPS oraz (500 i 2000) WPS.

    64 S https://allegro.pl/oferta/sandisk-extreme-micro-sdxc
    -64gb-160mb-s-a2-v30-8002227121
    32 S https://allegro.pl/oferta/sandisk-extreme-micro-sdhc
    -32gb-100mb-s-a1-v30-8383169251
    64 P https://www.ceneo.pl/68234373;pla

    64 GB A2 Sandiska ma chyba znacznie większy Rtransfer
    (160 GB/s) niż (100 GB/s) 64 GB A1 Patriot, lecz
    mniejszy (80 GB/s vs 100 GB/s) WRtransfer.

    Być może na 64 A2 S Osmand chadzałby szybciej.
    Aby było jasne -- mapy rysują się z widocznym
    opóźnieniem przy szybkim poruszaniu palcem, ale
    nie jest to opóźnienie zbytnio uciążliwe czy drażliwe.

    Być może owo opóźnienie jest spowodowane nie szybkością
    karty mikroSD, lecz szybkością GPU czy CPU.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2019-08-25 14:06:54
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...com>

    cały czas są
    ja uwaliłem usaimport i redmoney

    jeszcze są:
    358agatek
    GMKTVprodukt

    GMKallprodukt
    Eegarden

    --
    https://fb.com/groups/allegro.pomoc
    https://fb.com/groups/oga.pl

  • 10. Data: 2019-09-21 00:13:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d5df098$0$540$6...@n...neostrada.pl

    > Karta Toshiba 32 GB kupiona w listopadzie ubr...
    > Zapewne padnięta...

    W poniedziałek złożyłem reklamację
    i we czwartek odebrałem pieniądze.

    -=-

    Patriotyczna (64 GB A1 V30) pracuje poprawnie.

    -=-

    Plaży już nie ma... [woda i pomost zostały]

    --