  • 1. Data: 2019-11-30 19:45:45
    Temat: Karta sieciowa Wifi na PCI
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Na Allegro:
    https://allegro.pl/kategoria/urzadzenia-sieciowe-kar
    ty-sieciowe-wi-fi-260736?bmatch=baseline-cl-dict43-e
    le-1-4-1127&stan=nowe&offerTypeBuyNow=1&interfejs=PC
    I-E&order=d

    Chyba PCI-E a nie PCI, bo PCI to tylko jakieś bardzo stare komputery
    mają? A dla mojego jeszcze z pamięciami DDR3 to chyba już trzeba PCI-E?

    Na czym polega problem:
    Mam dwie sieci od dwóch dostawców u siebie i na pececie nie bardzo
    dobrze działa sieć przez dołączane karty USB.
    Najpierw miałem prędkość 0.5 MB/s czyli 5 mbit/s zamiast 20 które
    oferował dostawca, na parę sekund pomagało odłączenie i przyłączenie do
    USB. Karta była podłączona do rozgałęziacza USB, pomogło podłączenie
    bezpośrednie. Ale wtedy prędkość drugiego internetu to zaledwie ułamki
    megabita, podczas gdy na laptopie ponad 40 download i 20 upload LTE. Na
    razie pomogło właśnie przeniesienie tej karty spowrotem do
    rozgałęziacza, choć nie wiem na jak długo i kłopot z drugą siecią.

    Kłopot może związany jest z tym że mam dwie sieci Wifi w domu? Karty
    wbudowane nie powodują takich problemów, dlatego zamierzam kupić taką na
    PIC. Czy powinna mieć antenę? Te w laptopach nawet nie mają, i są tanie:
    wymiana karty w serwisie wyniosła tylko 40 zł, mniej niż tu stoją karty.
    Czyli powinienem kupić bez anteny i może być tania? z drugiej strony
    chcę mieć jak największe pasmo (np. wymiana plików w sieci domowej) i
    żeby sobie radziła z kilkoma zakresami Wifi od dwóch routerów.

    Karta WLAN Tenda W322E - 300Mbit, 2x antena 5dBi ?

  • 2. Data: 2019-11-30 21:20:09
    Temat: Re: Karta sieciowa Wifi na PCI
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 30.11.2019 o 19:45, Borneq pisze:

    > Karta WLAN Tenda W322E - 300Mbit, 2x antena 5dBi ?

    PCI Express mam po prawej stronie, wewnątrz, nie dało by się podłączyć
    do śledzia
    https://i.imgur.com/ttquvoj.jpg

  • 3. Data: 2019-11-30 21:42:59
    Od: Mark <t...@p...pl>

    Dnia 30.11.2019 o 21:20, Borneq napisał(a):

    > PCI Express mam po prawej stronie, wewnątrz, nie dało by się podłączyć
    > do śledzia
    > https://i.imgur.com/ttquvoj.jpg
    PCI Express są to skrajne złącza, PCI masz w środku pomiędzy PCI Express.

    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 4. Data: 2019-11-30 21:47:06
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 30.11.2019 o 21:20, Borneq pisze:

    > PCI Express mam po prawej stronie, wewnątrz, nie dało by się podłączyć
    > do śledzia
    > https://i.imgur.com/ttquvoj.jpg

    Po zapyleniu widać, że ten komputer jest użytkowany na przodku w kopalni
    węgla kamiennego. Zacznij od porządnego odkurzenia.

    --
    Czarek