  • 1. Data: 2017-06-27 21:27:48
    Temat: Karta w kazdy kiosku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/personalfinance/
    to-koniec-z-%E2%80%9Ep%C5%82atno%C5%9B%C4%87-kart%C4
    %85-od-10-z%C5%82otych%E2%80%9D-600-mln-z%C5%82-dla-
    sklepikarzy-ma-to-zmieni%C4%87/ar-BBDf7Ty

    No i fajnie, tylko mnie zastanawia:
    -czemu tak drogo - terminale takie drogie ?
    -komu na tym zalezy ? Bankom ? Czy ministerstwu ... ale minister sie
    nie doklada :-)

    J.

  • 2. Data: 2017-06-28 00:29:36
    Temat: Re: Karta w kazdy kiosku
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Mnie się wydaje, że to trochę jest musztarda po obiedzie - prawie
    wszyscy drobni sprzedawcy już mają terminale. Chyba, że "baba na
    bazarku" - ale na taką to nic nie pomoże. :)

    Większy problem, że często nie można zapłacić kartą za wynajem kwatery
    na wakacjach etc.

    MJ

  • 3. Data: 2017-06-28 13:41:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pismakowski ten artykuł - widujecie jeszcze gdzieś "kartą od 10zł"?
    Do tego "najwyższe w europie prowizje, aż do 1,6%" - a czemu nie do 5%? Jak ktoś jest
    debil i ma starą umowę, to dalej może bulić - ale może też być go stać.
    U mnie na bazarku jest sporo terminali, choć raczej nie spodziewam się go u kogoś z
    łóżkiem polowym ;>
    mBąk zmienił teraz agenta współpracującego - biorę mBąk jako wzorzec nie dlatego, że
    jest taki dobry, ale ponieważ inne banki są złe i nie potrafiłem znaleźć u nich na
    stronach takich informacji.
    Zakładam, że konto można mieć za darmo - bo zapewne warunki są takie wtedy, gdy kasa
    z transakcji ma iść na konto w mBąku, tak przynajmniej było w czasach paySquare - a
    chyba można, przynajmniej przez rok.
    Także te nowe warunki z planet pay są takie:
    - terminal mobilny
    - opłata miesięczna 55zł netto (pierwsze 3 miesiące złotówka)
    - prowizja od transakcji kartowych visa i mc (amexa i dc chyba nie rady) 0,65%
    - prowizja od transakcji blik 0,39%
    - za darmo logo na terminalu, doładowania (marża od 4,3% do 5%) i możliwość
    przeprowadzania cashback (i jeszcze za taką wypłatę dostajesz 30gr ;)

    Także już całkiem tanio, choć oczywiście nie za darmo - każdy musi sobie sam
    przeliczyć, czy zwiększenie obrotu zrekompensuje opłatę miesięczną (ew. opłatę
    miesięczną pomniejszoną o różnicę w koszcie obsługi gotówki i tego 0,65% - choć może
    być i powiększona, jeśli ktoś koszty obsługi gotówki szacuje na 0).

    Ta zachętowa fundacja zaś dziwny ma trochę ten pomysł.
    Przez pierwszy rok płacisz za dzierżawę, nie płacisz prowizji od transakcji.
    Trochę głupio, bo raczej trocę czasu minie, zanim się kliencie do płacenia kartami
    przyzwyczają.
    Po roku dostajesz terminal i zaczynasz płacić prowizje.
    Też głupio, bo jak terminal na własność, to i cały serwis opłacany z własnej
    kieszeni, karta SIM też, a raczej zepsuje się po roku niż przed rokiem. Zaś prowizje
    w wysokości ustalonej rok wcześniej - i pewnie agenta nie można zmienić.
    Ciekawe, kto ustalał te zasady - rząd, banki, agenci czy duopol?

  • 4. Data: 2017-06-28 14:56:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Pismakowski ten artykuł - widujecie jeszcze gdzieś "kartą od 10zł"?

    Nie.
    Ale ciekaw jestem jak to z oplatami - nie ma "nie mniej niz" ?

    >U mnie na bazarku jest sporo terminali, choć raczej nie spodziewam
    >się go u kogoś z łóżkiem polowym ;>

    Czemu nie ? Sa przenosne bateryjne.

> [...]
    >- opłata miesięczna 55zł netto (pierwsze 3 miesiące złotówka)
    >- prowizja od transakcji kartowych visa i mc (amexa i dc chyba nie

    I nie ma kwoty minimalnej ?

    >- prowizja od transakcji blik 0,39%
    >- za darmo logo na terminalu, doładowania (marża od 4,3% do 5%) i
    >możliwość przeprowadzania cashback (i jeszcze za taką wypłatę
    >dostajesz 30gr ;)

    A kto placi ? posiadacz karty ?
    Tzn kto w koncu placi, bo to ze bank tak lekka raczka zaplaci
    partnerowi, to cos mi sie nie chce wierzyc ? :-)

    >Ta zachętowa fundacja zaś dziwny ma trochę ten pomysł.

    Czyli chodzi o pieniadze :-)
    Wy dajecie, my bierzemy, wy nie pytacie na co sie rozeszly ? :-)

    >Przez pierwszy rok płacisz za dzierżawę, nie płacisz prowizji od
    >transakcji.
    >Trochę głupio, bo raczej trocę czasu minie, zanim się kliencie do
    >płacenia kartami przyzwyczają.

    To chyba madrze ? Oczywiscie dla akceptanta dobrze :-)
    Z prowizji by nie wyzyli, a z dzierzawy juz jakies wymierne pieniadze
    :-)

    >Po roku dostajesz terminal i zaczynasz płacić prowizje.
    >Też głupio, bo jak terminal na własność, to i cały serwis opłacany z
    >własnej kieszeni, karta SIM też,

    Karta chyba niedrogo ... czy maja jakies wlasne APN i transmisje
    troche kosztuja ... i sie nie ma co dziwic ze "od 10 zl" :-)

    > a raczej zepsuje się po roku niż przed rokiem.

    No chyba, ze upadnie. Ale pewnie wtedy kioskarz placi :-)

    >Zaś prowizje w wysokości ustalonej rok wcześniej - i pewnie agenta
    >nie można zmienić.
    >Ciekawe, kto ustalał te zasady - rząd, banki, agenci czy duopol?

    No fundacja przeciez :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-06-28 16:20:13
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Także już całkiem tanio, choć oczywiście nie za darmo - każdy musi sobie sam
    przeliczyć, czy zwiększenie obrotu zrekompensuje opłatę miesięczną

    Radzę: najpierw pomyśl, potem napisz, a jeszcze później sprawdź.
    Dlaczego uważasz, że także tanio choć nie za darmo każdy sobie przeliczy?
    Jakim cudem można sobie przeliczyć nie za darmo? Komu miałbym zapłacić
    za to, że sobie coś przeliczę?
    Jeszcze raz radzę: sprawdzaj co napisałeś.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 6. Data: 2017-06-28 16:52:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, a czy przypadkiem myślnik nie znaczy czego innego niż przecinek?

  • 7. Data: 2017-06-28 19:00:37
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-06-28 o 14:56, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie.
    > Ale ciekaw jestem jak to z oplatami - nie ma "nie mniej niz" ?

    Nie ma.

    Jedyne koszty "od sztuki operacji", a nie "procent od kwoty" to papier
    do drukarki.

    Kiedyś był jeszcze koszt zadzwonienia po autoryzację i wtedy napis
    "kartą od 20 zł" miał sens. Od dawna połączenie jest bezkosztowe i
    limity sens straciły.

    MJ

  • 8. Data: 2017-06-28 21:46:03
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    > Pismakowski ten artykuł - widujecie jeszcze gdzieś "kartą od 10zł"?

    Nie, ale widuję napisy w rodzaju "Wszystkie ceny uwzględniają rabat
    0,65% za płatność gotówką lub przelewem. W pozostałych przypadkach
    (płatność kartą kredytową, debetową, rabat za tę formę płatności jest
    anulowany."

  • 9. Data: 2017-06-28 22:59:30
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2017-06-28 o 21:46, Dąbrowski pisze:

> [...]
    > 0,65% za płatność gotówką lub przelewem. W pozostałych przypadkach
    > (płatność kartą kredytową, debetową, rabat za tę formę płatności jest

    I dobrze, w takiej formie przynajmniej widać ile to kosztuje i klient
    może świadomie wybrać czy chce doliczać do swoich zakupów dodatkową
    opłatę.

    W płaceniu chodzi przede wszystkim o wymianę dóbr, a nie o haracze
    dla trzeciej strony. Eliminacja gotówki ma na celu ewidencję wszelkich
    transakcji sfinansowaną oczywiście z kieszeni klienta.

  • 10. Data: 2017-06-28 22:59:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Jun 2017 21:46:03 +0200, Dąbrowski napisał(a):

> [...]
    > 0,65% za płatność gotówką lub przelewem. W pozostałych przypadkach
    > (płatność kartą kredytową, debetową, rabat za tę formę płatności jest

    Gdzie tak widujesz ?
    Widzialem 2%, ale po obnizkach im przeszlo :-)

    J.