  • 11. Data: 2019-01-04 19:20:50
    Temat: Re: Karty gfx z koparek
    Od: Bolko <s...@g...com>

    https://pl.tradingview.com/symbols/BTCUSD/

  • 12. Data: 2019-01-04 22:21:28
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 4 Jan 2019 10:20:50 -0800 (PST), Bolko wrote:

    > https://pl.tradingview.com/symbols/BTCUSD/

    Wiem, że zniżkuje, ale to o niczym nie świadczy, nadal jest powyżej poziomu
    jaki był przez większość jego żywota (a wczoraj miał 10-te urodziny).

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 13. Data: 2019-01-05 12:11:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-04 o 18:27, Roman Tyczka pisze:

    > Od dawna już BTC kopie się na dedykowanym sprzęcie, a nie GPU.
    > Poza tym poza BTC jest już kilkaset innych kryptowalut

    Zakładam że wszyscy to wiemy ;-) i że GPU się kopie g... waluty

    i raczej się branża
    > rozwija, a nie zwija, więc nie liczyłbym zbytnio na wyprzedaże.

    Nie ma się czym chwalić. To jest branża którą zabili spekulanci a
    wkładanie technologii krypto wszędzie gdzie się da nie jest ani
    bezpieczne anie tanie ani innowacyjne.

    Taka moda.

    Jak patrzę na ostatni wykres bitcoina to śmiać mi się chce. Przecież
    widać jak na dłoni że grube miśki sterują wykresem żeby wydoić tych
    małych naiwniaków

    Żenujące przedstawienie

    PS. Dochodzi jeszcze modny ostatnio watek ekologiczny.
    marnuje się mnóstwo energii/prądu.
    Czy warto ponosić taki wydatek (ogólnie) dla "rozproszenia"

    Może ktoś wymyśli coś mądrzejszego w przyszłości.

    I zostaje kwestia zaufania które spada do poziomu banksterskiego...

    Generalnie okres schyłkowy krypto

  • 14. Data: 2019-01-05 13:15:46
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 05-01-2019 o 12:11, z pisze:

> [...]
    >
    > Może ktoś wymyśli coś mądrzejszego w przyszłości.
    >
    > I zostaje kwestia zaufania które spada do poziomu banksterskiego...

    Najśmieszniejsze jest to że owa magiczna technologia "blockchain" którą
    się laickie dupki tak zachwycają jest jedna z najdroższych,
    najwolniejszych i podatnych na hakowanie technologii uwierzytelniania.
    Działa na nich magia niezrozumiałych technicznych terminów.
    W praktyce przydaje się tylko przestępcom dla zanonimizowania wyłudzeń i
    przestępczych płatności(ale zdaje się ze nie do końca).

    miab

  • 15. Data: 2019-01-05 17:30:32
    Od: z <...@...pl>

    Słuchałem rozmowy w radiu ze specjalistą który już wiele lat temu
    oferował instytucjom takie "rozproszenie" dla podwyższenia
    bezpieczeństwa. Nie było zapotrzebowania a technologia istniała.
    Technologicznie nic się nei zmieniło tylko moda na wkłądanie blockchain
    gdzie się da.
    Ale jak już i tak musimy ufać: producentowi procesora, producentowi MB i
    reszty sprzętu, dostawcy internetu (że nas nie podsłuchują/okradają) to
    tak samo można zaufać bankowi.
    Blockchain tylko na jednym etapie WALKI ;-) nic nie daje i ma swoje
    felery z prądożernością na czele.

  • 16. Data: 2019-01-06 11:56:32
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 5 Jan 2019 17:30:32 +0100, z wrote:

> [...]
    > tak samo można zaufać bankowi.
    > Blockchain tylko na jednym etapie WALKI ;-) nic nie daje i ma swoje

    Co do prądożerności to jest to tylko częściowa prawda. Istnieje wiele
    rodzajów potwierdzania transakcji. Nazywa się to algorytm konsensusu. Ten
    używany w Bitcoinie, zwany Proof of Work czyli dowód pracy, wymaga dużej
    mocy do potwierdzenia, co ma być gwarancją bezpieczeństwa (nie da się
    szybko przetworzyć bloków w celu ich sfałszowania). Ale poza Proof of Work
    istnieją inne algorytmy, które nie wymagają obliczeń, jak choćby Proof of
    Stake:

    https://blockgeeks.com/guides/proof-of-work-vs-proof
    -of-stake/

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 17. Data: 2019-01-06 13:02:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 04/01/2019 18:27, Roman Tyczka wrote:
    > Od dawna już BTC kopie się na dedykowanym sprzęcie, a nie GPU.

    Jaka szkoda że ci wszyscy właściciele koparek na GPU nie czytają newsów
    ... tyle mogli by zaoszczędzić...

    Koszt GPU jest zwracalny częściowo przez odsprzedanie i elastyczny.
    ASICa możesz sobie w sadzić w d... jak tylko zmieni się opłacalna
    waluta. Ludzie to wiedzą i nie są idiotami.

  • 18. Data: 2019-01-06 14:11:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-01-06 o 11:56, Roman Tyczka pisze:
> [...]
    > istnieją inne algorytmy, które nie wymagają obliczeń, jak choćby Proof of

    To plankton. Cały sukces bitcoina polega właśnie na zarobku z "zamiany
    prądu w BTC" Dzięki temu się to kręci.

  • 19. Data: 2019-01-06 16:03:58
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 6 Jan 2019 13:02:36 +0100, Sebastian Biały wrote:

    > Jaka szkoda że ci wszyscy właściciele koparek na GPU nie czytają newsów
    > ... tyle mogli by zaoszczędzić...

    Jest ich kropla w morzu.

    > Koszt GPU jest zwracalny częściowo przez odsprzedanie i elastyczny.
    > ASICa możesz sobie w sadzić w d... jak tylko zmieni się opłacalna
    > waluta. Ludzie to wiedzą i nie są idiotami.

    Koparkę możesz tak samo sprzedać na rynku wtórnym, może liczyć inne, mniej
    "konkurencyjne" krypto.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 20. Data: 2019-01-06 17:52:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 06/01/2019 16:03, Roman Tyczka wrote:
    > Koparkę możesz tak samo sprzedać na rynku wtórnym

    Asicową koparę możes sobie wsadzić w d... jesli w wyniku zawirowań
    rynkowych opłacalne będzie kopanie innej waluty.