  • 1. Data: 2014-04-24 06:46:55
    Temat: Kategoria B na motor
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocy
    kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html

    Co sądzicie?

  • 2. Data: 2014-04-24 08:04:48
    Temat: Re: Kategoria B na motor
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-24 06:46, twistedme pisze:
    > http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocy
    kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html

    > Co sądzicie?

    "Te motocykle są w stanie przekroczyć prędkość stu kilometrów na
    godzinę. Dla niedoświadczonego motocyklisty, który uderzy w słup,
    drzewo, w inny pojazd przy tej prędkości, najczęściej kończy się śmiercią"

    Posiadam PJ kat. A na motocykl i jako "doświadczony" motocyklista nie
    przypominam sobie, aby ktokolwiek na kursie PJ uczył mnie bezpiecznego
    uderzania w słup, drzewo lub inny pojazd przy prędkości ponad stu
    kilometrów na godzinę. Nawet nie przypominam sobie, aby ktoś mnie uczył
    takiego uderzania przy mniejszej prędkości.

    Ostatnio jeździłem na motocyklu "ho, ho ho, a może i dłuży". Uważam, że
    osoba, która wsiada na motocykl po dłuższej przerwie i tak musi na nowo
    się oswajać z motocyklem, a problem "motocyklowych piratów drogowych"
    nie polega na tym, że nie potrafią manualnie zapanować nad pojazdem,
    lecz na jeździe zbyt brawurowej, kiedy takiemu wydaje się, że już sobie
    świetnie radzi i na zbyt małej świadomości skutków takiej brawurowej jazdy.
    Większość osób, które ubiegają się o PJ kat. A miało wcześniej kontakt z
    motocyklem czy też z motorowerem. Nierzadko osoby te jeździły już
    wcześniej także i na cięższych maszynach.
    W szkółkach i na egzaminie taki delikwent wsiada na "popierdółkę", a nie
    motocykl. Nie ma okazji mieć styczności wcześniej z prawdziwymi,
    ciężkimi motocyklami. Posiadając już PJ kat. A i wsiadając na ciężki
    motocykl i tak musi się z nim dopiero oswajać.
    Dlatego też jestem za całkowitym zlikwidowaniem kategorii A.
    Natomiast uważam, że na kursach PJ brakuje uświadomienia skutków
    wypadków. Dlatego powinno się wprowadzić prelekcje, na które będą
    zapraszane osoby z ratownictwa medycznego, które opowiedzą o wypadkach,
    a całość powinna być podparta autentycznymi zdjęciami lub filmami z
    akcji ratowniczych lub działań prokuratorskich.
    Powinna także być prelekcja z prawnikiem, który podpierając się
    autentycznymi wyrokami, przedstawi konsekwencje jakie muszą ponieść
    sprawcy wypadków.
    Może i drastyczne, ale mocno zapada w pamięci i wywiera mocny wpływ. Być
    może niektóre osoby, które to obejrzą w ogóle będą się bały prowadzić
    jakikolwiek pojazd. No cóż? Lepiej wcześniej niż za późno.

  • 3. Data: 2014-04-24 08:42:23
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    uzytkownik nabazgrał(a):

    > jazdy. Większość osób, które ubiegają się o PJ kat. A miało wcześniej
    > kontakt z motocyklem czy też z motorowerem. Nierzadko osoby te jeździły
    > już wcześniej także i na cięższych maszynach.

    Ja lata temu jeżdziłem (parę lat) na popierdułkach 50cm ale kat A nie
    zrobiłem i nie zrobię pewnie bo już za stary jestem :) a nie raz już
    myślałem o czymś na 2 koła ch tak żeby do pracy śmigać i nie stać w korkach
    nie mówiac i paliwie,.

> [...]
    > motocyklami. Posiadając już PJ kat. A i wsiadając na ciężki motocykl i tak

    Tak samo ciekawe jak paniusia po odebraniu kat B siada do pick-upa 3.5tony i
    parkuje w DC :)

    > Dlatego też jestem za całkowitym zlikwidowaniem kategorii A.

    JA nie do końca za całkowitym brakiem A ale jeśli masz >B to wystarczy
    zwykły egzamin praktyczni i to na dużych maszynach i do takich powiedzmy od
    600cm powinnien być jakiś egzamin czy dany pacjent się do tego nadaje i
    potrafi ogarnąc maszynę.

> [...]
    > ratownictwa medycznego, które opowiedzą o wypadkach, a całość powinna być
    > podparta autentycznymi zdjęciami lub filmami z akcji ratowniczych lub

    To nie działa .... widać to po tych co jadą po promilach ...

    > Powinna także być prelekcja z prawnikiem, który podpierając się
    > autentycznymi wyrokami, przedstawi konsekwencje jakie muszą ponieść
    > sprawcy wypadków.

    Ale u nas masz 500zł i zabrane PJ na rok/dwa i potem znowu odzyskujesz a i
    tak ci co im zabiorą to jadą dalej i najwyżej zapłacą mandat 500zł ... ile
    razy w roku masz kontrolę drogową ?? ja nie ma więcej niż dwa czy trzy razy
    a bywa tak że zero ...

    > Może i drastyczne, ale mocno zapada w pamięci i wywiera mocny wpływ. Być
    > może niektóre osoby, które to obejrzą w ogóle będą się bały prowadzić
    > jakikolwiek pojazd. No cóż? Lepiej wcześniej niż za późno.

    J/w to nie działą niestety.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2014-04-24 09:00:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello twistedme,

    Thursday, April 24, 2014, 6:46:55 AM, you wrote:

    > http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocy
    kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
    > Co sądzicie?

    Do 125ccm - jak najbardziej za.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2014-04-24 09:10:54
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 24.04.2014 06:46, twistedme pisze:
    > http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocy
    kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
    > Co sądzicie?

    Nie podoba mi się wymóg automatycznej skrzyni biegów, bo dziadkową WSK
    sobie nie pojeżdżę... :) No dobra, ja ma "A", ktoś sobie nie pojeździ... :)

    --
    anacron
    aba/

  • 6. Data: 2014-04-24 09:22:48
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    anacron nabazgrał(a):

    kl-wystarczy-kat-b,42
    > Nie podoba mi się wymóg automatycznej skrzyni biegów

    Bo słowo motocykl w ustawie jest na wyrost, chodzi bardziej o większe
    skutery. Teraz to jest głupota jak dla mnie bo jazda na 50 przy >100kg wagi
    to koszmar, to nawet pod górkę nie wjedzie :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2014-04-24 09:34:57
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 24.04.2014 09:22, Chris pisze:
> [...]
    > skutery. Teraz to jest głupota jak dla mnie bo jazda na 50 przy >100kg
    > wagi to koszmar, to nawet pod górkę nie wjedzie :)

    Romet produkuje takie coś, co wygląda jak motocykl, ma 50cm^2 i automat.
    Zrobią takie coś pewnie ze 125cm^2. Swoją drogą, dla mnie B powinno
    upoważniać do jazdy wszelkimi motocyklami. Uczyć swoje dzieci powinienem
    móc ja i to jazdy autem i motocyklem. Coraz bardziej irytuje mnie to, że
    Państwo traktuje mnie jak idiotę w wielu aspektach mojego życia. Chociaż
    z drugiej strony jakby patrzeć na przykład Amber Gold to jednak
    większość z naszych rodaków jest idiotami. :)

    --
    anacron
    aba/

  • 8. Data: 2014-04-24 09:37:58
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html

    > Do 125ccm - jak najbardziej za.

    A ja nawet do 1500ccm

  • 9. Data: 2014-04-24 10:15:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Apr 2014 06:46:55 +0200, twistedme

    > Co sądzicie?

    Że głupie ograniczniki nadal pozostały, tj. do 125ccm i AT. Czyli
    blachosmrodziarz wsiada na hulajnogę i nagle traci umiejętność obsługi
    biegów, a jak wsiądzie na większy silnik, to pewnie mu jajca eksplodują
    (sprawdzić czy nie kobieta).

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2014-04-24 12:33:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości
> [...]

    >ponad stu kilometrów na godzinę. Nawet nie przypominam sobie, aby
    >ktoś mnie uczył takiego uderzania przy mniejszej prędkości.

    Ale uczyli cie jezdzic. I uczyli jezdzic wolno.

    Tu grozi sytuacja ze ja, ktory na motorze dwa razy w zyciu siedzialem,
    siade sobie na motor, pojezdze dookola parkingu, wyjade po 10 minutach
    na ulice, przekrece gaz na maksa i na najblizszym zakrecie sie
    zdziwie..

> [...]
    >motocykl i tak musi się z nim dopiero oswajać.
    >Dlatego też jestem za całkowitym zlikwidowaniem kategorii A.

    Ale wtedy nie wiadomo ile delikwent przejechal na motocyklu - 10h czy
    5 minut ...
    w Niemczech maja ciekawiej, bo podstawowe PJ na motocykl uprawnia
    tylko do takiej popierdulki, lepszy motor wymaga kolejnej kategorii, a
    ta roku doswiadczenia na popierdulce czy jakos tak.

> [...]
    >Być może niektóre osoby, które to obejrzą w ogóle będą się bały
    >prowadzić jakikolwiek pojazd. No cóż? Lepiej wcześniej niż za późno.

    Hm, akurat w srodowisku "scigaczy" chyba nie brakuje przykladow
    wypadkow.
    Ktos tam ze znajomych na pewno mial, moze zginal.
    I co ? I nic. Swieczke sie stawia i goni dalej.

    J.