  • 1. Data: 2015-01-25 16:23:18
    Temat: Kątomierz - jak to działą
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    http://sklep.polfrez.pl/galerie/k/katomierz-cyfrowy-
    maly_939.jpg

    Co tam jest w środku? Enkoder z obciążeniem? Enkoder może mieć tak małe
    opory tarcia, że przestwi się jak podłożę kartkę papieru z jednej strony
    tego urządzenia?

    Robert

  • 2. Data: 2015-01-25 17:45:55
    Temat: Re: Kątomierz - jak to działą
    Od: Darek <a...@o...pl>

    > Co tam jest w środku?
    Akcelerometr

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 3. Data: 2015-01-25 18:07:02
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > Co tam jest w środku? Enkoder z obciążeniem? Enkoder może mieć tak
    > małe opory tarcia, że przestwi się jak podłożę kartkę papieru z jednej

    Płyn pomiędzy dwoma okładzinami, chyba... tak przynajmniej było w
    przemysłowym czujniku kąta. Miał ustalony zakres pracy +/-, punkt
    zerowy. Po przekroczeniu go pokazywał "odwrotnie".

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2015-01-26 07:56:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    maly_939.jpg

    >Płyn pomiędzy dwoma okładzinami, chyba... tak przynajmniej było w
    >przemysłowym czujniku kąta. Miał ustalony zakres pracy +/-, punkt
    >zerowy. Po przekroczeniu go pokazywał "odwrotnie".

    Strasznie stary musial byc.

    Teraz faktycznie - akcelerometr.
    W kazdym smartfonie jest :-)

    J.

  • 5. Data: 2015-01-26 14:34:45
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 07:56, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Strasznie stary musial byc.
    >
    > Teraz faktycznie - akcelerometr.
    > W kazdym smartfonie jest :-)

    Ale jak akcelerometr wykrywa sytuację statyczną?
    Bo to, że potrafi wykryć *zmianę* położenia, to jestem w stanie sobie
    wyobrazić.

    JK

  • 6. Data: 2015-01-26 14:40:14
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 25 stycznia 2015 17:45:56 UTC+1 użytkownik Darek napisał:
    > Akcelerometr

    Akclelerometr.. Nic Ci to nie daje. Zmierzysz tym d2x/dt2. Przyśpieszenie liniowe , a
    nie kątowe. dl=R*dAlfa => V=dl/dt=R*dAlfa/dt=R*Omega => Omega=V/R.

    V idzie zmierzyć metodą kombinowano-optyczną (mysza optyczna), R trza znać.

  • 7. Data: 2015-01-26 14:43:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "JK"
    > Ale jak akcelerometr wykrywa sytuację statyczną?
    > Bo to, że potrafi wykryć *zmianę* położenia, to jestem w stanie sobie
    > wyobrazić.

    Te kątomierze tak działają. Trzeba najpierw wyzerować na powierzchni
    bazowej, następnie przyłożyć do mierzonej.

    Robert

  • 8. Data: 2015-01-26 14:49:50
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Akclelerometr.. Nic Ci to nie daje. Zmierzysz tym d2x/dt2. Przyśpieszenie
    >liniowe , a nie kątowe.

    Jesteś pewien, ze akcelerometry nie mierzą kątowego?

  • 9. Data: 2015-01-26 16:00:23
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 14:49, Ghost pisze:

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jesteś pewien, ze akcelerometry nie mierzą kątowego?

    Zdaje się, że nie ;->

  • 10. Data: 2015-01-26 16:27:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "JK" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    oglegroups.com...

    > Zdaje się, że nie ;->

    Chyba są MEMSy co mierzą liniowe i takie co mierzą kątowe i jeszcze te od
    pola magnetycznego.
    Ale sądzę, że do zrobienia takiego kątomierza potrzebny jest właśnie
    liniowy, a nie kątowy (zakładając, że ma to być używane na Ziemi, a nie na
    stacji kosmicznej).
    P.G.