  • 1. Data: 2016-06-08 20:54:48
    Temat: Keeloq a zapasowy kluczyk....
    Od: Marek <f...@f...com>

    W ogólnych opisach działania keeloq'a mówi się o tym, że odbiornik ma
    pewne okienko dopuszczające przeskoki między wysyłanymi kluczami, to
    zabezpiecza gdy wciśnie się przycisk na pilocie otwierającym poza
    zasięgiem odbiornika, co umożliwia ponowne "synchronizowanie"
    nadajnika i odbiornika.
    No ale jak działa w takim razie pilot zapasowy (kluczyki zapasowe)?
    Leżą kilka lat w szufladzie, w tym czasie główne rolowały się setki
    razy przy otwieraniu i zamykaniu. A tu wystarczy użyć zapasowego i
    działa. Zakres kluczy użytych z zapasowego jest na pewno poza
    zakresem tego okna. Nie wspominając o tym, że można z powrotem użyć
    ten poprzedni główny pilot/kluczyk.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-06-08 21:12:30
    Temat: Re: Keeloq a zapasowy kluczyk....
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > działa. Zakres kluczy użytych z zapasowego jest na pewno poza
    > zakresem tego okna. Nie wspominając o tym, że można z powrotem użyć

    Nie wiem jak jest w tym konkretnym przypadku, ale rolowanie każdego
    pierścienia kluczy z osobna może być odpowiedzią. Dopasowanie zamka
    do różnych kluczy (a nie odwrotnie) jest częstą praktyką.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2016-06-08 21:50:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Jun 2016 21:12:30 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Nie wiem jak jest w tym konkretnym przypadku, ale rolowanie każdego
    > pierścienia kluczy z osobna może być odpowiedzią.

    Czyli każdy ma swój pierścień, w obrębie którego są okienka (a nie
    okiemko "wspólne" jak błędnie mniemałem), to ma sens.

    --
    Marek