  • 1. Data: 2016-07-24 19:29:21
    Temat: Kiedy warto stosować izolację galwaniczną?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Przy okazji przeciągania paru kabli w innym celu, wyprowadziłem sobie na
    zewnątrz parę kabli służących do podłączenia termometru DS18B20 oraz
    paru PIR-ek. Na ścianie będzie się znajdowała skrzynka, a w niej m.in.
    moduł odbierający dane z tych urządzeń.
    Termometr będzie się znajdował jakieś 1,5 metra od ściany, kable PIR-ek
    będą nieco dłuższe - najwyżej 5 metrów.

    Czy w takim przypadku uzasadnione jest izolacji galwanicznej na liniach
    sygnałowych i zasilaniu? A może wystarczy połączyć kable bezpośrednio z
    pinami mikrokontrolera, przy złączach umieszczając transile?

  • 2. Data: 2016-07-24 21:12:45
    Temat: Re: Kiedy warto stosować izolację galwaniczną?
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 24.07.2016 o 19:29, Atlantis pisze:

    > Czy w takim przypadku uzasadnione jest izolacji galwanicznej na liniach

    Daj kable ekranowane i ekran połącz z masą modułu, ale nawet przy
    nieekranowanych kablach nie powinno być problemów. Problem robi się jak
    musisz podłączyć coś galwanicznie połączone np. z słupem albo zasilane z
    innego zasilacza gdzie indziej zasilanego i/lub uziemionego.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2016-07-25 11:30:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > moduł odbierający dane z tych urządzeń.
    > Termometr będzie się znajdował jakieś 1,5 metra od ściany, kable PIR-ek

    Izolacja jest potrzeba, gdy łączone urządzenia mogą być połączone do ziemi w
    dwu różnych punktach.
    Trzeba zakładać, że jak gdzieś w pobliżu uderzy piorun, to przepływając
    przez ziemię spowoduje powstanie chwilowych różnic jej potencjału.
    Między uziemieniami w dwu sąsiednich budynkach można się spodziewać kilku kV
    różnicy, między uziemieniami w jednym budynku można się spodziewać
    kilkudziesięciu V.

    > Czy w takim przypadku uzasadnione jest izolacji galwanicznej na liniach
    > sygnałowych i zasilaniu? A może wystarczy połączyć kable bezpośrednio z
    > pinami mikrokontrolera, przy złączach umieszczając transile?

    Transil nie zabezpieczy bezpośrednio do niego połączonego pinu procesora.
    Oblukaj ch-ki transili i zakładaj, że na transilu jest (dość długo) napięcie
    takie jak podają dla niego dla jego mocy maksymalnej (prądy rzędu dziesiątek
    A).
    Jak resztę zaprojektujesz tak, że nic jej się przy tym napięciu nie stanie
    to wtedy transil spełni swoje zadanie.
    P.G.