  • 1. Data: 2010-05-21 10:01:36
    Temat: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
    Od: "misio" <a...@o...com>

    Byłem w warsztacie samochodowym cos naprawiac i jak mechanik przestawiał moj
    samochod to zauważył że samochod za bardzo "siada" - jego zdaniem przednie
    amortyzatory są zuzyte. W lipcu bede miał obowiazkowy przeglad techniczny i
    myslę zaczekać do niego bo przeciez podczas niego oceniaja siłe hamowania i
    chyba stan amortyzatorów. Poprzednie badanie obowiazkowe jeszcze zaliczyłem.
    W zwiazku z tym pytanie:
    1. Czy wierzyc zgrubnej ocenie mechanika ?
    2. Czy obowiazkowy przeglad techniczny na hamowni wykaze stan amortyzatorów
    i to czy potrzebna jest wymiana czy nie?
    3. Jak sprawdzałem cenę amortyzatorów do mojego samochodu to oprócz ceny
    amortyzatora wyswietliwy się 3 inne pozycje jak sprężyna, osłona, zestaw
    montażowy (mounting kit). Czy zakup wszystkich elementów jest niezbędny albo
    jest zalecany przy wymianie własciwego amortyzatora?
    4 Czy amortyzator gazowy czy olejowy kupić?

  • 2. Data: 2010-05-21 10:13:49
    Temat: Re: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "misio" <a...@o...com> napisał w
    > Byłem w warsztacie samochodowym cos naprawiac i jak mechanik
    > przestawiał moj samochod to zauważył że samochod za bardzo
    > "siada" - jego zdaniem przednie

    Jesli jest obnizony caly czas - to nie amortyzatory, tylko
    sprezyny.
    Docisnij przod, pusc - jesli sie bedzie bujal, to faktycznie do
    wymiany.
    Jesli nie bedzie .. to nie wiem :-)

    > amortyzatory są zuzyte. W lipcu bede miał obowiazkowy przeglad
    > techniczny i myslę zaczekać do niego bo przeciez podczas niego
    > oceniaja siłe hamowania i chyba stan amortyzatorów.

    W zwyklym badaniu amortyzatorow nie mierzy sie.
    Co jest warty ten pomiar to legendy tu na grupie kraza.

    J.

  • 3. Data: 2010-05-21 10:29:51
    Temat: Re: Kiedy wymienia? amartyzatory? i jakie cz?sci?
    Od: gregor <c...@g...pl>

    sprawdz czy amorki nie przeciekaja jesli sa olejowe w tym przypadku
    widoczny bedzie nalot piachu ze smarem, jest to wyrazny objaw, ze amorki
    po woli sie juz "koncza"

    gregor

  • 4. Data: 2010-05-21 10:45:55
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "misio" <a...@o...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > albo jest zalecany przy wymianie własciwego amortyzatora?
    > 4 Czy amortyzator gazowy czy olejowy kupić?
    Wysokość zawieszenia nie ma nic do sprawnosci amortyzatorów - to nie one
    trzymają auto na odpowiedniej wysokości. Stan amortyzatorów można ocenieć
    pobieżnie najpierw samemu czy nie ma wycieków a potem na badaniu na
    stanowsku na przegladzie koniecznie z właściwym ciśnieniem w oponach. Wynik
    nie zawsze pokazuje prawde ale jednak w zdecydowanej większości przypadków
    daje prawidłowy obraz zużycia. Da za to prawidłowy obraz różnic pomiędzy
    stroną lewa i prawą (zapomniałem ile jest max różnicy). Sprawność poniżej
    25% kwalifikuje amorek do wymiany z tym że 100% nie ma nigdy - na nowych max
    około 80 %.
    Do amorków powinno się kupić nowe odboje i ewentualnie nowe łożysko oporowe
    na górze bo jest tanie i warto je wymienić za jednym zamachem. A jak za
    nisko stoi to zastanowić się nad nowymi sprężynami. Aha kojarzy mi sie że w
    Cordobie często siada tył i chyba niekoniecznie winne sa sprężyny.

  • 5. Data: 2010-05-21 11:13:11
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Agent pisze:

    > Wysokość zawieszenia nie ma nic do sprawnosci amortyzatorów - to nie one
    > trzymają auto na odpowiedniej wysokości.

    Teoretycznie masz rację.
    Ale po wymianie amortyzatorów samochód jednak wyżej stoi.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2010-05-21 11:22:46
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Agent pisze:

> [...]
    > różnic pomiędzy stroną lewa i prawą (zapomniałem ile jest max różnicy).
    > Sprawność poniżej 25% kwalifikuje amorek do wymiany z tym że 100% nie ma

    Te testy mozna sobie w buty wsadzic. W moim przypadku nigdy nie
    pokrywalo sie ze stanem faktycznym. Amortyzatory z 200k przebiegiem wg.
    tych maszyn osiagaly sprawnosc na poziomie 70%, a samochod prowadzil sie
    jak osiodłana świnia. Nawet ostatnio porownywalem organoleptycznie.
    Stary mozna bylo jedna reka bez wiekszego oporu dobic "do dna" - nowego
    ciezko bylo docisnac jedna reka do polowy - oczywiscie ich stan tez
    okreslano jako "DOBRY".
    Zasade mam prosta, max 100kkm i komplet do wymiany.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 7. Data: 2010-05-21 11:26:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    misio pisze:
> [...]
    > W zwiazku z tym pytanie:
    > 1. Czy wierzyc zgrubnej ocenie mechanika ?

    Jaki przebieg maja amortyzatory?

    > 2. Czy obowiazkowy przeglad techniczny na hamowni wykaze stan amortyzatorów
    > i to czy potrzebna jest wymiana czy nie?

    Tak ale to mozna sobie w buty wsadzic.

> [...]
    > montażowy (mounting kit). Czy zakup wszystkich elementów jest niezbędny albo
    > jest zalecany przy wymianie własciwego amortyzatora?

    Dobrze wymienic osłony, łożyska mcphersonow z przodu (jak masz
    mcphersony)i ew. poduszki amortyzatorow - ale to juz IMHO w zaleznosci
    od zastanego stanu.

    > 4 Czy amortyzator gazowy czy olejowy kupić?

    Nie ma gazowych, sa tylko gazowo-olejowe i olejowe.
    Zdecydowanie polecam gazowo-olejowe.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 8. Data: 2010-05-21 11:27:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    Agent wrote:

    > Sprawność poniżej 25% kwalifikuje amorek do wymiany

    25%? Chyba sobie żartujesz. Zwykle nawet cieknące mają więcej. Ok. 60% to
    już zwykle zużyte.

    --
    "Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
    egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl

  • 9. Data: 2010-05-21 11:55:50
    Temat: Re: Kiedy wymieniaae amartyzatory? i jakie czesci?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > 25%? Chyba sobie żartujesz. Zwykle nawet cieknące mają więcej. Ok. 60% to
    > już zwykle zużyte.

    Tak podaje większoś stacji kontroli (no może 30% - zależy od miejsca)

  • 10. Data: 2010-05-21 11:58:12
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-05-21 10:29, gregor pisze:
    > sprawdz czy amorki nie przeciekaja jesli sa olejowe w tym przypadku
    > widoczny bedzie nalot piachu ze smarem, jest to wyrazny objaw, ze amorki
    > po woli sie juz "koncza"

    A sa takie bez oleju?