  • 1. Data: 2017-03-22 10:43:03
    Temat: Kiedy wymieniać olej?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Ciekawe uwagi na temat zmiany oleju:
    ,,Jeśli producent samochodu dopuszcza możliwość wymiany oleju nawet co 30
    tys. km, to można tak robić - ale z jednym zastrzeżeniem. Producent
    zakłada, że auto jest w pełni sprawne i eksploatowane w optymalny
    sposób" - tłumaczy Andrzej Husiatyński, kierownik działu technicznego
    TOTAL Polska. To, że w miarę zużycia samochodu warto skracać okresy
    wymiany oleju jest zgodne ze zdrowym rozsądkiem, jednak jak rozumieć
    ,,optymalny sposób eksploatacji"?
    Przede wszystkim, wyznaczając interwał wymiany oleju, producent
    samochodu myśli raczej o ,,cyklach pracy silnika", a nie przejechanych
    kilometrach. ,,Kilometr pokonany w ciągu kwadransa w korkach, a kilometr
    przejechany na autostradzie to z punktu widzenia eksploatacji samochodu
    dwie zupełnie różne rzeczy" - mówi Andrzej Husiatyński.

    Dalej na:

    http://tinyurl.com/lp43qvy

    Ja tam zmieniam regularnie, ale znam takich, co to raz na 5 lat
    wymieniają. Niby oszczędność, ale jeżdżą od awarii do awarii. Wolę
    zapobiegać niż leczyć :-)

    T.

  • 2. Data: 2017-03-22 11:41:25
    Temat: Re: Kiedy wymieniać olej?
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-22 o 10:43, T. pisze:
> [...]
    >
    > Ja tam zmieniam regularnie, ale znam takich, co to raz na 5 lat
    > wymieniają. Niby oszczędność, ale jeżdżą od awarii do awarii. Wolę

    Ciekawe co ma na myśli ów Husiatyński. Bo moim zdaniem oczywiste jest że
    przy dużej prędkości na autostradzie degradacja oleju następuje szybciej
    niż na zwykłym "perkotaniu" w jeździe miejskiej.

    Jakie awarie? Tylko obawa z powodu użytkowanie wozu wyposażonego w
    silnik diesla z turbodoładowaniem sprawia że wymieniam olej raz na dwa
    lata. W poprzednim aucie - benzynowej Vectrze w przeciągu 8letniego
    użytkowania - olej wymieniłem jeden raz. W turbodieslu jak i w tej
    Vectrze silniki w znakomitej kondycji. Zero brania oleju itp sprawy.

  • 3. Data: 2017-03-22 12:11:24
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 22 marca 2017 11:41:19 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

    > Ciekawe co ma na myśli ów Husiatyński. Bo moim zdaniem oczywiste jest że
    > przy dużej prędkości na autostradzie degradacja oleju następuje szybciej
    > niż na zwykłym "perkotaniu" w jeździe miejskiej.

    No niekoniecznie.
    Kiedys w aso dali mi papier poprzegladowy i tam byl znaczek do ustawienia dla
    samochodów pracujących z niskim obciążeniem (radiowozy i costam jeszcze).
    I dla nich wymiana oleju byla ustawiona na 1/3 tego co zwykle.

> [...]
    > użytkowania - olej wymieniłem jeden raz. W turbodieslu jak i w tej
    > Vectrze silniki w znakomitej kondycji. Zero brania oleju itp sprawy.

    I dlatego temat jest dyskusyjny :)
    Wymiana oleju jest tania, w usiech to sa waciki. U nas sie robi droga szczególnie jak
    ktos lubi fikuśne oleje lać. Ale nadal jest to koszt PI*oko jedno tankowania co 20
    tankowań...

    Ostatnio mi ktoś opowiadał o sytuacji gdzie ten sam silnik pracował we francuskim
    aucie i niemieckim. I francuzi zyczyli sobie aby olej zmieniac co 15kkm a niemcy co
    25kkm. Francuskie byly uznawane za niezawodne, niemieckie za problematyczne. Ponoc
    róznica tylko w tym była...
    nie znam szczegolow niestety wiec tylko anegdotycznie wspominam...

  • 4. Data: 2017-03-22 18:29:48
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-22 o 12:11, s...@g...com pisze:

> [...]
    samochodów pracujących z niskim obciążeniem (radiowozy i costam jeszcze).
    > I dla nich wymiana oleju byla ustawiona na 1/3 tego co zwykle.

    Ale to nie musi o niczym konkretnym świadczyć, albo wręcz odwrotnie -
    może świadczyć o wszystkim. Np. tym że do takich ASO sporo kasy napływa
    z racji serwisowania taboru państwowego.

> [...]
    róznica tylko w tym była...
    > nie znam szczegolow niestety wiec tylko anegdotycznie wspominam...

    Można by powiedzieć - chcesz mieć spokojną głowę - wymieniaj.. W wypadku
    nowego auta myślę że także nie warto oszczędzać na wymianach oleju. Ale
    gdy pojazd ma już te swoje lata, to takie dmuchanie na zimne wydaje się
    być wyrzucaniem kasy na własne życzenie.

    Mała ciekawostka, znajomy ma Audi z 78 roku. Parę lat temu zaniepokoiło
    go to że jak włącza światła na jałowym biegu silnika, to zaczyna mu
    świecić kontrolka oleju. Zapytałem go kiedy ostatnio olej wymieniał -
    powiada że od czasów gdy go kupił - nigdy nie robił wymiany oleju, a
    autem jeździł ponad 12 lat.. Olej miał nieomal konsystencję wody.. Po
    wymianie oleju oczywiście kontrolka już nie świeciła.

  • 5. Data: 2017-03-22 19:33:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2017 o 12:11, s...@g...com pisze:

> [...]
    samochodów pracujących z niskim obciążeniem (radiowozy i costam jeszcze).
    > I dla nich wymiana oleju byla ustawiona na 1/3 tego co zwykle.

    Tylko, że radiowozy to są znane z tego, że jeżdzą 20km/h na czwórce i to
    je zabija.

    Shrek.

  • 6. Data: 2017-03-22 19:48:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 marca 2017 10:43:07 UTC+1 użytkownik T. napisał:

    > Ja tam zmieniam regularnie, ale znam takich, co to raz na 5 lat
    > wymieniają. Niby oszczędność, ale jeżdżą od awarii do awarii. Wolę
    > zapobiegać niż leczyć :-)

    Kilka ostatnich moich aut:
    mondeo, Galaxy- brały olej więc co 2 miesiące z 0,5litra musiałem dolewać. Po 4-5 lat
    nimi jeździłem nigdy nie zmieniałem.
    Meganka, 3 lata żona jeździła, może co pół roku trzeba było z pół litra dolać. całego
    oleju nie zmieniałem w niej nigdy.
    Awarii silnika nie było w tych autach u mnie, Galaxy i Meganka wiem że jeszcze kilka
    lat jeździły bez awarii silnika u nowych właścicieli. O mondeo nie mam informacji.
    Od 2013 roku mam Multiple jtd.
    Jesienią 2015 olej zmieniłem. Bo musiałem. Na grzyby pojechałem w kamień michą
    olejową przyrżnąłem i dziura się zrobiła olej wyciekł. Dziurę zaspawali, nowy olej
    wlali i jeżę do dzisiaj.
    w latach 90tych duże fiaty ze 3 miałem i tam wymieniałem jak w książkach pisali.
    Młody byłem;)

  • 7. Data: 2017-03-22 21:59:44
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Ujezdzam juz ktores auto z kolei - w zadnym nie mialem problemow z
    silnikiem. Zwykle wymienialem w nich olej co 30-35tys.

    Teraz mam Sonate NF (diesel) i wymieniam w niej olej srednio co 30tys
    km. Tym autem nakrecilem okolo 95tys. Dziennie przejezdzam minimalnie
    90-120km, z tego wiekszosc w trasie. Auto sporo gania po autostradach.
    Oleju dolewam dosc malo, bo moze z 300-400ml na 10.000km.
    Dla mnie wymiany co 10000-15000km to zbyt duza czestotliwosc:) Nie
    odczuwam takiej potrzeby, a jak nie ma roznicy to po co przeplacac.
    Problemem nie jest kasa na olej, a raczej brak czasu na wymiane:)))))))
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2017-03-22 22:41:59
    Temat: Re: Kiedy wymienia? olej?
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    Podczas wymiany zawsze ogladam filtr (mam wklad w Hyundaiu, wiec jest to
    latwe). Nigdy nie widzialem na nim czegos niepokojacego.
    Nie ma sie co nakrecac:)
    Pozdrawiam!
    Piotr

  • 9. Data: 2017-03-22 23:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > Dziurę zaspawali, nowy olej wlali i jeżę do dzisiaj. w latach 90tych
    > duże fiaty ze 3 miałem i tam wymieniałem jak w książkach pisali. Młody

    To moze ja powiem tak:
    - kiedys u mnie w rodzinie był ford courier 1,9D - olej mineralny, jak
    bozia przykazała, zmieniany co 10-12 tysi - auto kupione jak miało 100 tysi
    na liczniku, sprzedane jak miało ponad 900.

    Ale rzeczywiście jak się duzo oleju dolewa to IMO nie ma po co zmieniac -
    wtedy tylko filtr oleju i raz na jakis czas paliwa.
    IMO jak się dolewa 1,5 x tego co sie ma w silniku miedzy czasem zmian to
    już sie mozna zastanowić nad nie zmienianiem a tylko dolewaniem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 10. Data: 2017-03-22 23:19:21
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Problemem nie jest kasa na olej, a raczej brak czasu na wymiane:)))))))
    > Pozdrawiam
    > Piotr
    fajnie sie bawicie chlopcy
    powodzenia