  • 191. Data: 2017-01-31 12:16:22
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: p...@g...com

    --Bo w Niemczech policja nie cacka się z piratami, a donos obywatelski też często
    stosują. Kary są dotkliwe. Podsumowując - piraci boją się lekceważyć prawo.

    to dziala troche inaczej ... zapierdalanie w zabudowanym odpada bo masz pierwszenstwo
    pieszego zblizajacego sie do przejscia i pelno rowerzystow (pukniesz kogos to jestes
    winny w 99% przypadkow) poza terenem zabudowanym tez nie jest lepiej, zwykla
    Bundestrasse to coraz czesciej 70 km/h to tego przejscia dla pieszych wzbudzane na
    zadanie, traktory jadace 30 km/h itp atrakcje ... sa jeszcze autostrady, teoretycznie
    bez limitu ale w razie wypadku jak przekroczysz 140 km/h to moze sie okazac ze jednak
    jestes wspolwinny ... sam mandat nie jest taki straszny ale zwyzki na OC (dla
    szkodowych) sa konkretne, znam studentke ktora po 3-ciej stluczce w roku pozbyla sie
    auta bo bylo za drogo :-)

    P.

  • 192. Data: 2017-01-31 12:42:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello przemek,

    Tuesday, January 31, 2017, 8:54:24 AM, you wrote:

    > --Jakoś trudno to mi sobie wyobrazić - zapierdzielam V dopuszczalne, nie
    > zastanawiając się czy widzę coś przed sobą...eee - niemożliwe.
    > https://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/moto
    rwelt/fahren_bei_nebel.aspx
    > najwazniejsza regula:
    > widocznosc = predkosc
    > czyli widzimy na 50m = jedziemy 50 km/h itd

    Autostradą w nocy 50 km/h?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 193. Data: 2017-01-31 13:04:29
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2017 12:42:51 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > Autostradą w nocy 50 km/h?

    Bez przesady, ja widze pasy na autostradzie na jakieś 150m wprzód. Przy swieceniu
    swiatlami mijania...
    Nawet zakładając że leży tam betonowy krawężnik to spokojnie zobacze go ze 100m.

  • 194. Data: 2017-01-31 13:12:41
    Od: p...@g...com

    --Autostradą w nocy 50 km/h?

    --Autostradą we mgle, przy widocznosci 50m jedziemy 50 km/h

    P.

  • 195. Data: 2017-01-31 13:18:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Mandziejewicz napisał:

    >Bez przesady, ja widze pasy na autostradzie na jakieś 150m wprzód.
    >Przy swieceniu swiatlami mijania...

    Moje swiatla tak daleko nie siegaja. Ale chyba podkrece.

    >Nawet zakładając że leży tam betonowy krawężnik to spokojnie zobacze
    >go ze 100m.

    Troche watpie czy zobaczysz, niezbyt duzy, lezacy na jezdni,
    nieoswietlony, o tym samym kolorze.

    Ale nawet jak zobaczysz ... musisz szybko i zdecydowanie deptac, bo ze
    140 to droga hamowania ok 100m wlasnie ...

    Niemcy ponoc maja przepis, ze jechac mozna tylko tak szybko, jak
    swiatla pozwalaja.
    ... z wyjatkiem autostrad :-)

    W czasie mgly jak widac warto sie jednak dostosowac :-)

    J.

  • 196. Data: 2017-01-31 13:26:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stankot" napisał w wiadomości grup
    wiadomości

    >Bo w Niemczech policja nie cacka się z piratami,
    >a donos obywatelski też często stosują.
    >Kary są dotkliwe.
    >Podsumowując - piraci boją się lekceważyć prawo.

    Niemcy ? Troche zmyslasz.

    Zdarzylo mi sie za Niemcem jechac np 200/100.

    Od tego czasu:
    - blitzow przybylo,
    - policji jest jednak umiarkowanie duzo
    - za przekroczenie predkosci do 20km/h kary sa symboliczne ... i zaden
    Niemiec sie tego nie boi. Policji tez sie nie chce egzekwowac.
    - za przekroczenie o ponad 30 zabieraja PJ na miesiac, 2, lub trzy. I
    tego sie Niemiec boi ... ale jakos nie wszyscy.
    Moze maja auto na babcie, moze znajomego Polaka czy Turka :-)
    - za przekroczenie 21-30 sa punkty karne, a ich sa bardziej dolegliwe.
    Tych sie Niemcy tez boja.

    -maja duzo odcinkow bez ograniczenia predkosci.
    -maja tez kary za zbyt maly odstep - podobnie wysokie jak predkosc
    (czyli mozna PJ stracic).

    J.

  • 197. Data: 2017-01-31 13:47:14
    Od: p...@g...com

    --Moje swiatla tak daleko nie siegaja. Ale chyba podkrece.

    zaloz zenony to bedzie moc :-)

    -- Troche watpie czy zobaczysz, niezbyt duzy, lezacy na jezdni,
    nieoswietlony, o tym samym kolorze.

    jesli patrzylby sie w zadany punkt to byc moze ale wystarczy ze akurat bedzie cos
    wyprzedzal, TIR z naprzeciwka mignie swiatlami i juz wita sie czule z kraweznikiem

    --Niemcy ponoc maja przepis, ze jechac mozna tylko tak szybko, jak
    swiatla pozwalaja.

    znaczy sie predkosc swiatla czy jak ?

    --W czasie mgly jak widac warto sie jednak dostosowac :-)

    W czasie mgly trzeba uwazac zeby pozniej nie jeczec o bialej scianie ktora pojawila
    sie nie wiadomo skad :-)

    P.

  • 198. Data: 2017-01-31 14:09:55
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2017 13:18:43 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Moje swiatla tak daleko nie siegaja. Ale chyba podkrece.

    Ja mam ustawione tak że swieca normalnie jak mam nastawione na 1,5.
    Jak skrece na zero to swieca lekko za wysoko jak foka jest pusta.

    Ustawiam tak aby widziec odblaski dwu słupków, jeden dobrze drugi lekko na tle
    ciemnosci.

    > Troche watpie czy zobaczysz, niezbyt duzy, lezacy na jezdni,
    > nieoswietlony, o tym samym kolorze.

    Po autostradach zazwyczaj jade se spokojnie 90-100-110. Pare razy juz mi sie trafiało
    omijanie dziadostwa.

    > Ale nawet jak zobaczysz ... musisz szybko i zdecydowanie deptac, bo ze
    > 140 to droga hamowania ok 100m wlasnie ...

    No to wlasnie jest dyskusyjne :)
    O ile dla mnie jeszcze jazda w nocy tak szybko na swiatlach mijania jest na
    pograniczu filozoficznego akceptowania o tyle jazda we mgle juz nie, bo nie raz i nie
    dwa jechalem za szybko jak na widoczność ale po lewej smigali jacys ludcy sporo
    szybciej odemnie. No i teraz dylemat. Jechać tak wolno aby nie przywalić komuś czy
    tak szybko aby mi ktos z tyłu nie walnął...

    Dlatego myslalem ze jakis konsensus w watku sie pojawi a tu same pytania :)

    > Niemcy ponoc maja przepis, ze jechac mozna tylko tak szybko, jak
    > swiatla pozwalaja.
    > ... z wyjatkiem autostrad :-)
    >
    > W czasie mgly jak widac warto sie jednak dostosowac :-)

    Ogólnie mam wrażenie że ludzie zakładają że na drodze nic nie będzie bo przecież nic
    nie było przez ostatnie 300km i jadą szybko. :)

  • 199. Data: 2017-01-31 16:55:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Po autostradach zazwyczaj jade se spokojnie 90-100-110. Pare razy juz
    >mi sie trafiało omijanie dziadostwa.

    I zauwazyles ze 100m, czy ledwo dales rade zahamowac/ominac ?

    >No to wlasnie jest dyskusyjne :)

    To akurat jest bezdyskusyjne ... o ile droga sucha :-)

    >O ile dla mnie jeszcze jazda w nocy tak szybko na swiatlach mijania
    >jest na pograniczu filozoficznego akceptowania

    Trzeba w gaz depnac, dogonic jakiegos szybkiego, a potem w bezpiecznej
    odleglosci za nim sie trzymac :)

> [...]
    >odemnie.
    >No i teraz dylemat. Jechać tak wolno aby nie przywalić komuś czy tak

    Ja stawiam na wolno. Wtedy pojedzie ktos blisko za toba, to moze
    zauwazy ze gwaltownie hamujesz, przynajmniej na tyle, zeby
    nieszczescia w ludziach nie bylo :-)

    >Ogólnie mam wrażenie że ludzie zakładają że na drodze nic nie będzie
    >bo przecież nic nie było przez ostatnie 300km i jadą szybko. :)

    IMO to jest wiecej czynnikow:
    a) jak sie jechalo 130 czy 160, to teraz 80 jest "nieznosnie wolno",
    b) nawet jak zdejmiesz noge z gazu, to bywa, ze mgla gestnieje
    szybciej niz auto zwalnia,
    c) niektorzy patrza, ze widocznosc jest jeszcze przyzwoita, takie
    powiedzmy 150+m, to mozna gonic ... a potem mgla nagle gestnieje,
    d) oprocz mgly robi sie mokro i slisko i nagle 100m to jest
    wystarczajacy dystans na hamowanie,
    e) brak doswiadczenia - w takich warunkach jak widac reagowac trzeba
    blyskawicznie i hamowac ostro ... a kto nie ma doswiadczenia, ten
    powinien zwolnic.

    J.

  • 200. Data: 2017-01-31 16:58:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości

> [...]

    >masz pierwszenstwo pieszego zblizajacego sie do przejscia i pelno
    >rowerzystow (pukniesz kogos to jestes winny w 99% przypadkow)

    Wsrod Niemcow nie zauwazylem jakiegos wielkiego respektu dla pieszych.

    Ale moze to falszywe wrazenie, a moze za male doswiadczenie -
    wiekszosc trasy to jednak autostrada :)

    >poza terenem zabudowanym tez nie jest lepiej, zwykla Bundestrasse to
    >coraz czesciej 70 km/h

    Ale tylko krotki kawalek :-)

    J.