eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Kierownica
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 1. Data: 2018-10-20 13:07:31
    Temat: Kierownica
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
    na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
    zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
    raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 2. Data: 2018-10-20 14:00:30
    Temat: Re: Kierownica
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 20.10.2018 o 13:07, Jacek Maciejewski pisze:
    > Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
    > raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?

    To samo miałem w Kadecie. Ponowne ustawienie zbieżności pomogło.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk


  • 3. Data: 2018-10-20 15:00:02
    Temat: Re: Kierownica
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
    > na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
    > zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
    > raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?

    A z kierownica przekreconą to nie jest tak, ze ktos mogł po prostu
    przestawic przy zakładaniu? Skad pomysł, ze geometria nie halo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,
    że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy"


  • 4. Data: 2018-10-20 15:29:11
    Temat: Re: Kierownica
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.10.2018 o 13:07, Jacek Maciejewski pisze:
    > Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
    > na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
    > zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
    > raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
    Bardzo prosto sprawdzisz. Skręć koła do oporu w jedną stronę i odnotuj w
    jakiej pozycji jest kierownica, potem to samo w drugą stronę. Jeżeli
    skrajne położenia kierownicy są niesymetryczne, to znaczy, że ktoś
    założył ją nie na środku i trzeba przestawić. Jeżeli są symetryczne, to
    tak, jak piszesz - podregulujesz na drażkach.
    Jacek


  • 5. Data: 2018-10-20 15:38:38
    Temat: Re: Kierownica
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jacek Maciejewski pisze tak:

    > Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla
    > jazdy na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo.
    > Postanowiłem coś z tym zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden
    > wkręcić drugi wykręcić) czy raczej zdjąć kierę i obrócić ją na
    > osi?

    Jeśli jesteś pewny zbieżności to zaoszczędzisz 100zł przestawiając
    kierę a niesymetria drążków dla 15' jest minimalna. Najczęściej
    jeździmy prosto.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger


  • 6. Data: 2018-10-20 16:08:01
    Temat: Re: Kierownica
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2018 15:29:11 +0200, Jacek napisał(a):

    > W dniu 20.10.2018 o 13:07, Jacek Maciejewski pisze:
    >> Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
    >> na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
    >> zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
    >> raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
    > Bardzo prosto sprawdzisz. Skręć koła do oporu w jedną stronę i odnotuj w
    > jakiej pozycji jest kierownica, potem to samo w drugą stronę. Jeżeli
    > skrajne położenia kierownicy są niesymetryczne, to znaczy, że ktoś
    > założył ją nie na środku i trzeba przestawić. Jeżeli są symetryczne, to
    > tak, jak piszesz - podregulujesz na drażkach.
    > Jacek

    To jest dobra rada, jutro zabieram się do roboty. Zbieżność ustawiam sam
    na calówkę (różnica ma wynosić ok. zera mm). Jak do tej pory była OK.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 7. Data: 2018-10-20 17:30:50
    Temat: Re: Kierownica
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 20 października 2018 09:08:02 UTC-5 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
    > Dnia Sat, 20 Oct 2018 15:29:11 +0200, Jacek napisał(a):
    >
    > > W dniu 20.10.2018 o 13:07, Jacek Maciejewski pisze:
    > >> Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
    > >> na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
    > >> zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
    > >> raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
    > > Bardzo prosto sprawdzisz. Skręć koła do oporu w jedną stronę i odnotuj w
    > > jakiej pozycji jest kierownica, potem to samo w drugą stronę. Jeżeli
    > > skrajne położenia kierownicy są niesymetryczne, to znaczy, że ktoś
    > > założył ją nie na środku i trzeba przestawić. Jeżeli są symetryczne, to
    > > tak, jak piszesz - podregulujesz na drażkach.
    > > Jacek
    >
    > To jest dobra rada, jutro zabieram się do roboty. Zbieżność ustawiam sam
    > na calówkę (różnica ma wynosić ok. zera mm). Jak do tej pory była OK.
    >

    Geometrie z grubsza sprawdzisz krotkofalowo przez puszczenie kierownicy jadac na
    prostym odcinku. Jak auto jedzie prosto a kierownica jest krzywo to geometria jest w
    porzadku a kierownica zle ustawiona (regulacja na drazkach).

    Jak jedzie krzywo, sciaga to najpierw sprawdzasz opony i felgi, regulujesz geometrie
    i dopiero wtedy grzebiesz przy drazkach.

    Jak opony zuzywaja sie nierownomiernie to geometria jest zle ustawiona. I wtedy nawet
    jak auto jedzie prosto to po pewnym czasie sie zorientujesz ze nieco krzywo jest. Ale
    to nieco inna sprawa niz prostosc kierownicy.


  • 8. Data: 2018-10-20 18:24:05
    Temat: Re: Kierownica
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.10.2018 o 17:30, s...@g...com pisze:
    > Geometrie z grubsza sprawdzisz krotkofalowo przez puszczenie kierownicy jadac na
    prostym odcinku.
    Pod warunkiem, że profil jezdni jest poziomy. Jezdnia zwykle jest
    wypukła (żeby woda ściekała) i jadąc prawym pasem mamy spadek w prawo.
    Czasem wypukłość jest na tyle znaczna, że po puszczeniu kierownicy auto
    nie będzie chciało jechać prosto.
    Jacek


  • 9. Data: 2018-10-21 19:36:09
    Temat: Re: Kierownica
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2018 16:08:01 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Dnia Sat, 20 Oct 2018 15:29:11 +0200, Jacek napisał(a):
    >
    >> W dniu 20.10.2018 o 13:07, Jacek Maciejewski pisze:
    >>> Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
    >>> na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
    >>> zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
    >>> raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
    >> Bardzo prosto sprawdzisz. Skręć koła do oporu w jedną stronę i odnotuj w
    >> jakiej pozycji jest kierownica, potem to samo w drugą stronę. Jeżeli
    >> skrajne położenia kierownicy są niesymetryczne, to znaczy, że ktoś
    >> założył ją nie na środku i trzeba przestawić. Jeżeli są symetryczne, to
    >> tak, jak piszesz - podregulujesz na drażkach.
    >> Jacek
    >
    > To jest dobra rada, jutro zabieram się do roboty. Zbieżność ustawiam sam
    > na calówkę (różnica ma wynosić ok. zera mm). Jak do tej pory była OK.

    No i zrobione. Kiera była na osi pośrodku, ale ustawienie drążków zajęło
    4 najazdy na kanał z próbami jazdy po asfalcie pomiędzy :) Przełożenie
    wynosi ok. 1 obr. drążka na 10 st., więc trzeba to zrobić z dokładnością
    do 1/4 obrotu.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 10. Data: 2018-10-21 20:11:35
    Temat: Re: Kierownica
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > No i zrobione. Kiera była na osi pośrodku, ale ustawienie drążków zajęło
    > 4 najazdy na kanał z próbami jazdy po asfalcie pomiędzy :) Przełożenie
    > wynosi ok. 1 obr. drążka na 10 st., więc trzeba to zrobić z dokładnością
    > do 1/4 obrotu.

    podzielisz się wiedzą jak to robisz?
    do czego przykładasz tę calówkę by zmierzyć odchył płaszczyzny koła w
    tak małym zakresie jak 0.5 do 1 stopnia?



strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: