  • 1. Data: 2020-01-21 19:59:59
    Temat: Kierunek i sposób montazu paneli
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Wyczytałem ze panele powinny być skierowane na południe i połozone pod
    katem 30-40 stopni do poziomu.
    Tymczaem widziałem ostatnio dom gdzie panele były zamontowane na południe
    ale pionowo na scianie budynku.
    Jakich wyników powinno sie oczekiwać przy takim montazu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 2. Data: 2020-01-21 20:03:47
    Temat: Re: Kierunek i sposób montazu paneli
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 13:00:02 UTC-6 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > ale pionowo na scianie budynku.
    > Jakich wyników powinno sie oczekiwać przy takim montazu?

    Krowy przestana dawac mleko.

    A na powaznie, to zalezy od paneli a szczegolnie od tego jak sie zaczepiaja
    wzajemnie. I zakladam ze masz na mysli siding a nie jakies inne wynalazki.

  • 3. Data: 2020-01-21 20:09:40
    Od: s...@g...com

> [...]
    > ale pionowo na scianie budynku.
    > Jakich wyników powinno sie oczekiwać przy takim montazu?

    Dobra. Zaczailem.

    To jest niezaglupi pomysl. Ale sporo zalezy od lokacji.

    Ja sam rozwazalem zamontowanie tak solarow.

    Zyski z tego sa cztery:
    -Nie za duzo energii w lato
    -nie zbiera sie na nich snieg w zime
    -w zime jest szansa na jakis tam uzysk
    -mniejsze narazenie na grad.

    I teraz filozofia jaka za tym stoi:
    W lato jest i tak za duzo energii zeby wykorzystac.
    W zime jest jej nieduzo ale dzieki sporemu przewymiarowaniu powierzchni solara jakies
    tam zyski sa.
    Sam solar jest relatywnie niedrogi w stosunku do calej inwestycji.
    Nawet jak kosztuje 50% calosci to dokladajac drugie tyle placimy tylko 1/3 wiecej
    (troche kreatywna prezentacja liczb).
    Za to w okresie jesienno zimowym zysk jest spory i pozwala zaoszczedzic na
    gazie/weglu/pradzie przez po prostu nie uruchamianie CO i popedzanie sie samymi
    solarami.

    To tak w skrocie.

  • 4. Data: 2020-01-21 21:06:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 20:00:02 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Wyczytałem ze panele powinny być skierowane na południe i połozone pod
    > katem 30-40 stopni do poziomu.

    Ale jakie panele?

    L.

  • 5. Data: 2020-01-21 21:15:39
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-21 o 19:59, Budzik pisze:
> [...]
    > ale pionowo na scianie budynku.
    > Jakich wyników powinno sie oczekiwać przy takim montazu?

    Później startuje rano i wcześniej kończy pracę po południu.
    W lecie słońce wschodzi i zachodzi nawet na północ od wschodu i zachodu
    geograficznego.
    W zimie może osiągnąć nawet większą moc szczytową niż dla 30stopni.

  • 6. Data: 2020-01-21 21:19:15
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-21 o 21:06, Lisciasty pisze:

    > Ale jakie panele?
    >
    > L.

    No raczej nie podłogowe lub siding jeśli wyczytał co wyczytał.
    Chociaż na grupie budowanie może się to kojarzyć.

  • 7. Data: 2020-01-21 21:40:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 21:19:10 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
    > No raczej nie podłogowe lub siding jeśli wyczytał co wyczytał.
    > Chociaż na grupie budowanie może się to kojarzyć.

    No mogą być takie do wody lub do prundu i o to mi się rozchodziło ;)

    L.

  • 8. Data: 2020-01-21 21:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > Ale jakie panele?

    fotowoltaiczne...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 9. Data: 2020-01-22 05:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > No mogą być takie do wody lub do prundu i o to mi się rozchodziło ;)

    Przepraszam za niedopowiedzienie - chodziło oczywiście o fotowoltaiczne.
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 10. Data: 2020-01-22 21:12:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 22 stycznia 2020 06:00:02 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Przepraszam za niedopowiedzienie - chodziło oczywiście o fotowoltaiczne.
    > :)

    To zależy, generalnie i tak zwykle nie ma się wyboru więc się montuje
    tam gdzie miejsce. Ale jak masz jakiś wybór, to zgodnie z tezą prof. Budynia
    optymalny kąt nachylenia to 22 st. dla instalacji na połaci południowej.
    Jak masz ciasno na dachu i chcesz upchnąć więcej, to generalnie im mniejszy
    kąt nachylenia tym lepiej, nawet jak 10 st. będzie to jest git. Słońce
    w ciągu całego dnia coś tam poświeci na każdą połać, a jak masz dwie połacie
    z ostrym kątem np. 40 st. to słońce poświeci pół dnia na jedną i polezie na drugą.
    Oczywiście mówię tutaj o wariancie wschód-zachód czy innych wariantach
    innych niż południe.

    L.