  • 11. Data: 2019-04-15 15:26:38
    Temat: Re: Kierunkowskazy na parkingu
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-04-15 o 09:55, Bolko pisze:

    > Moja żona jak do garażu wjeżdża to też z kierunkowskazem.
    > Ja jak jestem na mieście to używam ale pod domem to mi się nie chce.
    > I teraz po 10 latach małżeństwa mojej żonie zaczeło to przeszkadzać.:)

    Zmieniasz nawyki albo żonę i masz kolejne 10 lat spokoju.

  • 12. Data: 2019-04-15 17:07:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2019 o 08:13, Bolko pisze:
    > Tak z ręką na sercu :)
    > Używacie na parkingu przed blokiem?

    Ja - z przyzwyczajenia. Choć jak się dobrze zastanowie, to motocyklem
    przy pierwszym zwrocie przez rufę nie;)

    Shrek

  • 13. Data: 2019-04-15 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > Jaki to ma sens? Pomijajac juz lamanie PoRD, to brak mozliwosci
    > zasygnalizowania skretu? Jak ktos widzi kierunkowskaz + swiatlo
    > cofania to chyba wie o co chodzi? Mozna jeszcze wsadzic "piszczaca"
    > zarowke do sw. cofania.

    Dopowiadajac do odpowiedzi w sasiednim watku - piszczałka oczywiscie
    jest, co i tak nie hamuje wielu przechodniów do próby przechodzenia za
    samochodem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 14. Data: 2019-04-15 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Po co?
    > Awaryjne skutecznie mogą skutecznie utrudnić zauważenie wstecznych.
    > Ktoś pomyśli, że stoisz i podjedzie pod samą dupę.

    Po to zeby bylo widac ze manewr jest niestandardowy.
    Po to zeby zwrocic uwage ewentualnych pieszych ktorzy uwielbiaja wchodzic
    za cofajacego busa.
    Kierowcy wiedza, zreszta najczesciej i tak sie zadaje w taki sposób ze
    raczej tylko głupek probuje przejechac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 15. Data: 2019-04-15 23:48:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    15 Apr 2019 15:59:59 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

> [...]
    > za cofajacego busa.
    > Kierowcy wiedza, zreszta najczesciej i tak sie zadaje w taki sposób ze

    Cofanie to raczej typowy manewr.
    Cofanie na awaryjnych to faktycznie niestandardowy manewr :D
    Dla mnie awaryjne to ewidentny znak, że samochód stoi i nigdzie się nie
    wybiera.

    Widziałeś kiedyś, aby ktoś cofał na awaryjnych?

  • 16. Data: 2019-04-15 23:49:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    15 Apr 2019 15:59:58 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
> [...]

    > Dopowiadajac do odpowiedzi w sasiednim watku - piszczałka oczywiscie
    > jest, co i tak nie hamuje wielu przechodniów do próby przechodzenia za

    Może zwracają uwagę na awaryjne :)

  • 17. Data: 2019-04-16 01:39:57
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-04-15 o 08:13, Bolko pisze:
    > Tak z ręką na sercu :)
    > Używacie na parkingu przed blokiem?

    Hmmm, ja osobiście w 95% przypadków :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2019-04-16 08:27:10
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-15 o 23:48, r...@k...pl pisze:
    > Widziałeś kiedyś, aby ktoś cofał na awaryjnych?

    TIRy bardzo często manewrują na awaryjnych - np jak próbują się wcisnąć
    w jakąś bramę i muszą pokombinować na całej szerokości drogi.

    Btw moim zdaniem awaryjne powinny być sygnalizowane inaczej niż
    kierunkowskazy, bo nie zawsze widać obie strony pojazdu.
    Np taki cykl: 2 szybkie mignięcia - przerwa.
    Obecnie wszystko jest sterowane komputerowo i nie powinno być z tym
    problemu.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2019-04-16 08:28:49
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-15 o 08:13, Bolko pisze:
    > Tak z ręką na sercu :)
    > Używacie na parkingu przed blokiem?

    W zasadzie tylko jak mam innych użytkowników drogi w zasięgu wzroku. Po
    co migać dla samego siebie? ;)

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2019-04-16 09:47:10
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 16 Apr 2019 08:28:49 +0200, Miroo wrote:

    > W zasadzie tylko jak mam innych użytkowników drogi w zasięgu wzroku. Po
    > co migać dla samego siebie? ;)

    Ja tak samo. Żarówki kosztują.

    Mateusz