    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 24 Feb 2015 01:51:19 -0800 (PST)
    Subject: Kilka pytań: rejestracja auta na działalność gospodarczą.
    From: c...@g...com

    Od pewnej firmy odkupiłam na fakturę VAT "samochód ciężarowy" - Peugeot 206 z dwoma
    miejscami i blaszaną budą z tyłu.

    Pytanie 1.
    Meldunek mam z drugiej strony Polski względem miejsca, gdzie pracuję. Czy będzie duży
    problem, jeśli pojadę do siebie zarejestrować pojazd 5 lub 6 tygodni od daty
    wystawienia faktury VAT, czyli de facto zakupu?

    Pytanie 2.
    Do Wydziału Komunikacji biorę blachy, Dowód Rejestracyny, książkę samochodu (nie
    pamiętam, jak to się nazywa), fakturę VAT, potwierdzenie ubezpieczenia. Jeszcze coś?

    Pytanie 3.
    Od kilku lat nie ma już pieczątek na fakturach, nie ma podpisów. Od 1 stycznia 2014
    faktury wysyła się w PDF, nie istnieje też pojęcie "oryginał" ani "kopia". Czy
    Wydział Komunikacji wie o tym? Czy uwzględni fakturę bez pieczątek i podpisów?

    Pytanie 4.
    Mam działalność gospodarczą jednoosobową (usługi techniczne dla firm). Wożę stale
    sporo szpargałów. Stąd celuję w 100% odliczenia VAT.
    Co trzeba - jeśli trzeba - złożyć do Urzędu Skarbowego? Rozliczam się Książką
    Przychodów i Rozchodów.

    Pytanie 5.
    Czy jest później możliwość odebrania stałego Dowodu Rejestracyjnego w innym Wydziale
    Komunikacji? Czy ewentualnie jest możliwość wskazania innej osoby (rodzina, znajomy),
    aby ta osoba odebrała dokument w moim imieniu?

    Pytam, bo mam daleko do siebie. W przypadku zapomnienia czegoś byłby bardzo duży
    kłopot, aby jechać po raz kolejny.

    Anka.