  • 11. Data: 2017-10-13 13:07:55
    Temat: Re: Kinematyka odwrotna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 13 października 2017 11:43:18 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Trajektoria zalezy od tego jakie mamy katy na siłownikach. I
    >rzeczywiscie mocno zalezy od przypadku ale czemu po prostu nie
    >podzielić sobie ściezki na kawałki i po nich krótkimi krokami
    >iterować?

    I pewnie jest to jedna z metod.
    Tylko jak odcinki sa krotkie, a obliczenia skomplikowane, to prostszy
    procesor moze nie nadazyc :-)

    >I będzie prosta. Ale tylko jak podzielimy calosc na kawałki.
    >Tak daleko jak widze to przy katach przemieszczeń mniejszych niż
    >90stopni to te wzorki sie upraszczaja a proste metody daja "naturalne
    >wyniki".
    >Przy obszarze na poziomie 90-180 stopni to juz nieco fikuśnie.

    A spaw jest dlugi i tych 90 stopni przekracza :-)
    W dodatku jeszcze trzeba utrzymac w miare stala predkosc posuwu przez
    cala linie, bo spawanie tak lubi :-)

    >Fachowcy to raczej aktualnie to po prostu robia motion capture.

    To IMO caly czas bylo w uzyciu.
    Najprosciej, bo nic nie trzeba liczyc :-)

    Tylko czy lepiej np ruch malarza tak zapamietac, czy na komputerze
    sobie spokojnie trajektorie pistoletu wymodelowac ...

    >A calosc to raczej byla taka "nagrywaczka" gkodu ktory potem ramie
    >odtwarzało.
    >W tych wzorkach jakie podales nie ma za bardzo jak wskazać że
    >narzedzie ma byc jakos tam pochylone

    Jak macierz 6x6 to jest jak.
    Tylko proces rozwiazywania sie wydluza :-)

    J.

  • 12. Data: 2017-10-13 19:03:09
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 13.10.2017 11:55, J.F. wrote:

    > Marlin ?

    Marlin oczywiście, mój błąd.

    > Tylko ze w drukarkach 3d zazwyczaj interpolacja jest prosta - robimy w

    > ale juz np w takim ukladzie  RepRap Fisher

    No więc właśnie ja o układzie delta myślałem (i pisałem).

    > Poza tym drukarka zazwyczaj robi warstwami, wiec mamy z=const, i juz
    > sprawa prostsza :-)

    Drukarka jedzie jak jej nakazuje g-kod. A kto mi zabroni na ukos z góry
    na dół pojechać? Aż sprawdzę.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2017-10-16 00:43:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Oct 2017 19:03:09 +0200, Mirek napisał(a):

    > Marlin oczywiście, mój błąd.

    > No więc właśnie ja o układzie delta myślałem (i pisałem).

    Aaa ... nie wiedzialem, ze to sie delta nazywa.

    > Drukarka jedzie jak jej nakazuje g-kod. A kto mi zabroni na ukos z góry
    > na dół pojechać? Aż sprawdzę.

    Pewnie pojedzie ... ale czy po prostej ?
    Mam mieszane uczucia - z jednej strony musieli zapewnic liniowosc dla
    osi XY, Z dodatkowo jest trywialna ... ale moze jakos
    zoptymalizowali..

    no i jak to sprawdzic - wlaczyc extruder i niech "rejestruje" ? :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-10-17 08:28:50
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 października 2017 00:43:36 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > zoptymalizowali..
    >
    > no i jak to sprawdzic - wlaczyc extruder i niech "rejestruje" ? :-)

    Tak apropos:
    https://imgur.com/gallery/QXmzl3W

  • 15. Data: 2017-10-17 09:40:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
    >Tak apropos:
    >https://imgur.com/gallery/QXmzl3W

    fajne. Ze tez im sie sznurki nie poplącza przy tych pętlach :-)
    No i ciekawe jak zrobili kinematyke odwrotna - w pełni, czy jakos
    uproscili :-)

    Kiedys widzialem podobny na 2 sznurkach/paskach - uzywany do malowania
    scian.

    J.