eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetKingston KC600 - dysk SSD z szyfrowaniem - może ktoś wyjaśnić jak działa? › Kingston KC600 - dysk SSD z szyfrowaniem - może ktoś wyjaśnić jak działa?
  • Data: 2020-02-11 18:35:35
    Temat: Kingston KC600 - dysk SSD z szyfrowaniem - może ktoś wyjaśnić jak działa?
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Nie siedzę w tym temacie aż tak więc pozwoliłem sobie podpytać mądre głowy.

    Mam pendrive z szyfrowaniem - Integral Crypto DUAL+ FIPS 197
    Sprawa jest jasna. Wsadzam go w PC'ta/MAC'a, uruchamia się programik do
    wpisania hasła, wpisuję hasło i mam dostęp do danych. Dual bo hasło plus
    sam zapis szyfrowany gdyby ktoś chciał się dobrać do odczytania samych
    pamięci.

    Teraz szukając rozwiązania na bezpieczny dysk z Windows 10 Home (bez
    bitlockera) gdy ktoś zajuma PC'ta, oprócz VeraCrypt trafiłem na taki
    wynalazek jak Kingston KC600.
    Strona producenta za bardzo mi nie pomaga oprócz haseł "256-bit", "TCG
    Opal" i eDrive".

    Ktoś podpowie, jak to działa? Jakiś specjalny bootloader jest na dysku z
    poziomu BIOS/UEFI który po uruchomieniu wyświetla monit o hasło?
    Bo sam fakt że sobie coś tam szyfruje na kościach bez subsystemu jest
    kompletnie bez sensu bo podłączam dysk i czytam dane. Jedyny problem jak
    padnie kontroler dysku. A z kolei jak zainstaluje BitLocker na Win 10
    Pro to i tak mam dane szyfrowane więc..

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez