  • 11. Data: 2020-02-12 19:20:21
    Temat: Re: Kingston KC600 - dysk SSD z szyfrowaniem - może ktoś wyjaśnić jak działa?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Po co używać TruCrypt, skoro VeraCrypt jest jego następcą i został
    > zaudytowany i poprawiony? Jest cały czas rozwijany, i wspiera
    > szyfrowanie całego dysku jak i kontenera o dowolnym rozmiarze.

    TrueCrypt też był audytowany... Nie wiedziałem o VeraCrypcie (okazuje
    się, że jest jeszcze kilka "odgałęzień"), zatrzymałem się na etapie,
    kiedy twórca TrueCrypta zakończył projekt, krążyły plotki że pod
    naciskiem służb specjalnych.

  • 12. Data: 2020-02-12 20:33:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-02-12 o 09:26, zhbick pisze:
    > Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Od strony praktycznej działa to tak, że jeśli podłączam dysk nie mający
    > sprzętowego szyfrowania, to w biosie mogę ustawić hasło biosu i hasło
    > systemu.
    >
    > Jeśli zaś podłączam dysk z szyfrowaniem, to w biosie pojawia się
    > dodatkowa zakładka/opcja w biosie: szyfrowanie dysku i można zdefiniować
    > w niej hasło. Po założeniu hasła przy uruchomieniu komputera pojawia się
    > w trybie tekstowym monit o podanie hasła.

    Czyli musi być jakieś po stronie płyty/BIOS.
    Płyta to ASRock B150M HDS a procesor Intel Pentium G4560. Nie widzę w
    instrukcji pomocnych informacji, tylko opcja włączenia TPM które jest
    sprzętową kostką na płycie głównej (o ile jest, a nie mam).

    Chyba prędzej w biznes laptopie taka opcja się pojawi, tylko że one są z
    Windowsem Pro, gdzie właściwie już sprzętowe szyfrowanie nie jest
    potrzebne ze względu na BitLocker'a. Chyba że dla paranoika.

    Cóż, pozostaje zakup i test.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2020-02-13 10:57:29
    Od: ivan <i...@m...ru>

    Dnia Wed, 12 Feb 2020 19:20:21 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > TrueCrypt też był audytowany... Nie wiedziałem o VeraCrypcie (okazuje
    > się, że jest jeszcze kilka "odgałęzień"), zatrzymałem się na etapie,
    > kiedy twórca TrueCrypta zakończył projekt,
    Ostatnia użyteczna wersja to 7.1 a następcy (pod innymi nazwami) mają
    wejścia od zaplecza dla służby, trzyliterowej. Istnieją porty na
    architekturę arm (Maemo, MeeGo, Sailfish) true crypta w ostatniej sensownej
    wersji.

    > krążyły plotki że pod
    > naciskiem służb specjalnych.
    Dokładnie. W USrAelu producent nie sprzeda oprogramowania jeśli nie zrobi
    furtki dla trzyliterowych. Zapewnienia producentów gayPhonea, że ich system
    jest bezpieczny to najzwyklejszy bełkot.

  • 14. Data: 2020-02-13 11:26:03
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 13/02/2020 09:57, ivan wrote:

    > Ostatnia użyteczna wersja to 7.1 a następcy (pod innymi nazwami) mają
    > wejścia od zaplecza dla służby, trzyliterowej.
    To tylko twoje gdybanie, nie ma na to żadnych dowodów.

    VeraCrypt to kontynuacja TC, zostały poprawione wszelkie błędy wykryte w
    audycie TC, potem wszelkie błędy wykryte w audycie VC, a teraz
    naprawiają dalej. Oczywiście możesz używać TC jeśli wiesz, co robisz.

    > Dokładnie. W USrAelu producent nie sprzeda oprogramowania jeśli nie zrobi
    > furtki dla trzyliterowych. Zapewnienia producentów gayPhonea, że ich system
    > jest bezpieczny to najzwyklejszy bełkot.

    Tak samo tutaj, plotki wyssane z palca. Apple broni się jak może,
    backdoora pod gag orderem (czyli obowiązek milczenia) nie mają AFAIK,
    trzyliterowi muszą sami sobie pisać exploity albo je kupować na otwartym
    rynku, które Apple regularnie łata i muszą pisać nowe i tak w kółko. Ile
    razy czytałem, że FBI podaje Apple do sądu bo chcą odblokowania telefonu
    a Apple im nie chce odblokować.
    Jakby Apple był złamany, to trzyliterowi by nie musieli się prosić o dostęp.

    Ale osobiście nie jestem fanem Apple i nie używam ich produktów, to 100%
    zamknięta technologia a więc ma pełno innych wad.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 15. Data: 2020-02-13 11:49:50
    Od: ivan <i...@m...ru>

    Dnia Thu, 13 Feb 2020 10:26:03 +0000, pioruns napisał(a):

    > To tylko twoje gdybanie, nie ma na to żadnych dowodów.
    O propozycji nie do odrzucenia złożonej przez trzyliterową wspominał kiedyś
    sam autor TC. Gdzieś w sieci krąży cytat.
    > VeraCrypt to kontynuacja TC, zostały poprawione wszelkie błędy wykryte w
    > audycie TC, potem wszelkie błędy wykryte w audycie VC, a teraz
    > naprawiają dalej. Oczywiście możesz używać TC jeśli wiesz, co robisz.
    A o czym mogłem zapomnieć?

    > Tak samo tutaj, plotki wyssane z palca. Apple broni się jak może,
    > backdoora pod gag orderem (czyli obowiązek milczenia) nie mają AFAIK,
    Aha.
    > trzyliterowi muszą sami sobie pisać exploity albo je kupować na otwartym
    > rynku, które Apple regularnie łata i muszą pisać nowe i tak w kółko. Ile
    > razy czytałem, że FBI podaje Apple do sądu
    Ile było tych razów?
    > bo chcą odblokowania telefonu
    > a Apple im nie chce odblokować.
    > Jakby Apple był złamany, to trzyliterowi by nie musieli się prosić o dostęp.
    Marketing.
    > Ale osobiście nie jestem fanem Apple i nie używam ich produktów, to 100%
    > zamknięta technologia a więc ma pełno innych wad.
    Jądro Darwin, system plików to wykastrowany BSD, iXy na poziomie Gnome2.
    Szał.

  • 16. Data: 2020-02-13 17:07:42
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 13/02/2020 10:49, ivan wrote:

    > Marketing.
    > Jądro Darwin, system plików to wykastrowany BSD, iXy na poziomie Gnome2.
    > Szał.

    Firma, która sprzedaje ludziom "wykastrowany BSD, iXy na poziomie
    Gnome2" ma 1.4 tryliona dolarów market capu. Podśmiewuj się dalej ;)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 17. Data: 2020-02-13 17:56:31
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 13.02.2020 o 17:07, pioruns pisze:
    > 1.4 tryliona

    Liczby ci się pomyliły.

    --
    Czarek

  • 18. Data: 2020-02-13 18:30:48
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 13/02/2020 16:56, Czarek wrote:

    > Liczby ci się pomyliły.

    1.4T USD - sorry, w języku polskim to się inaczej nazywa :)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 19. Data: 2020-02-13 18:56:34
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 13.02.2020 o 18:30, pioruns pisze:

    > 1.4T USD - sorry, w języku polskim to się inaczej nazywa :)

    Bilion.
    Tu masz trochę szczegółów.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Trylion
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczebniki_g%C5%82%C3%
    B3wne_pot%C4%99g_tysi%C4%85ca#Kraje_stosuj%C4%85ce_k
    r%C3%B3tk%C4%85_skal%C4%99

    --
    Czarek

  • 20. Data: 2020-02-13 19:39:45
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 13/02/2020 17:56, Czarek wrote:

> [...]
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Trylion
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczebniki_g%C5%82%C3%
    B3wne_pot%C4%99g_tysi%C4%85ca#Kraje_stosuj%C4%85ce_k

    Spoko, aż tak to mnie nie interesuje, i tak nie mieszkam w Polsce, ale
    dzięki.

    --
    pozdrawiam, pioruns