eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Klakson
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30

  • 21. Data: 2018-09-14 22:52:29
    Temat: Re: Klakson
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 13 Sep 2018 13:03:15 +0200, Myjk napisał(a):

    > Thu, 13 Sep 2018 12:48:18 +0200, spider
    >
    >> No i po co ten kierowca chciał zmienić pas? Chciał wyprzedzić tego
    >> majaczącego w oddali motocyklistę?
    >
    > Na to wygląda. I do tej pory nie rozumiem dlaczego ludzie w takich
    > sytuacjach tak mocno szarpią kierownicą że aż doprowadzają do wytrącenia
    > auta z toru jazdy, a jeszcze bardziej mnie zastanawia jak bardzo niesprawne
    > auto musi być aby na gładkiej (i czystej) jak lustro jezdni w takiej
    > sytuacji wylądować w rowie (hamulce tam ZTCW nie zagrały) więc wniosek jest
    > taki że amory, względnie gumy, to musiał być zwyczajny śmietnik.

    Raczej każdy samochód bez ESP, przy wysokiej przyczepności, jeśli kierowca
    machnie tak kierownicą w jedną i drugą stronę, to tył nie pojedzie już "za
    przodem" tylko pojedzie szerzej, a z ujęciem gazu to już w ogóle.

    A jeśli dobrze widzę to jest Swift, a poza wersją sport, ten samochód jest
    z tych co tak sobie się prowadzi. Może nie wymaga jakiś szczególnie
    szybkich rąk, ale po prostu dość głeboko się kładzie w zakręcie na odboju i
    taki jakiś mało stablny jest przy gwałtownych manewrach.

    Co prawda więkzość kierowców to pierwsze pociągnięcie w lewo jeszcze by
    skontrowała (ten na filmie to jakaś wybitna mizeria), ale zazwyczaj i tak
    przy wyższych prędkościach (a tu ze słupków wychodzi mi 130) rzadko kończy
    się to opanowaniem samochodu, a samochód łapie rybe, kierowca kontruje za
    późno i za głęboko - powodując że oscylacje się tylko powiększają.




  • 22. Data: 2018-09-15 18:28:39
    Temat: Re: Klakson
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-14 o 11:01, Myjk pisze:
    > Thu, 13 Sep 2018 19:51:46 +0200, LEPEK
    >
    >> Oho, bardzo śmiała diagnoza.
    >> Piszesz, jakbyś nigdy nie był w zaskakującej sytuacji, która skutkuje
    >> nagłym manewrem bez przygotowania.
    >
    > Ależ właśnie byłem niejednokrotnie w sytuacji gdy ktoś mi zajechał drogę i
    > musiałem się ratować unikiem. Mimo tego nigdy w rowie nie wylądowałem a
    > szarpałem czasem mocniej niż na przedstawionym nagraniu. Ale ja jestem
    > pewien stanu technicznego mojego auta. Dla przykładu na stacji
    > diagnostycznej zawsze sprawdzam stan amortyzatorów czy nie są zużyte (w tym
    > obserwuję czy są równo zużyte bo i to imho może mieć wpływ na zachowanie
    > auta) nawet jak oni sami tego nie zrobią.

    Po prostu jeszcze nie zmądrzałeś o to co Ci się jeszcze nie przytrafiło.


  • 23. Data: 2018-09-15 18:31:39
    Temat: Re: Klakson
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-14 o 08:31, Marek pisze:
    > On Thu, 13 Sep 2018 12:48:18 +0200, spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl> wrote:
    >> No i po co ten kierowca chciał zmienić pas? Chciał wyprzedzić tego
    >> majaczącego w oddali motocyklistę?
    >
    > Raczej SMS/Facebook.
    >

    Dzisiaj znowu jechałem za jakąś ofiarą co musiała mieć przed sobą 50
    metrów i migacz dawała z takim wyprzedzeniem. W mieście. Nawet bym
    filmik podesłał, ale ta pieprzona kamerka z Wifi nie działa zdalnie.


  • 24. Data: 2018-09-15 20:26:29
    Temat: Re: Klakson
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.09.2018 o 11:01, Myjk pisze:
    > Dla przykładu na stacji
    > diagnostycznej zawsze sprawdzam stan amortyzatorów czy nie są zużyte (w tym
    > obserwuję czy są równo zużyte bo i to imho może mieć wpływ na zachowanie
    > auta) nawet jak oni sami tego nie zrobią.

    Taki obeznany, a do sprawdzenia zamontowanych amortyzatorów,
    potrzebujesz stacji diagnostycznej?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 25. Data: 2018-09-17 11:52:51
    Temat: Re: Klakson
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Sep 2018 14:35:01 +0000 (UTC), Queequeg

    > Mówisz że zjawisko, które obserwuję w Yarisce, jest pożądane?

    Nie wiem czy jest pożądane, wiem że zauważyłem taki efekt już w paru
    autach, że wciśnięcie sprzęgła powodowało utrzymanie albo lekkie podbicie
    obrotów, a samo ujęcie gazu nie powodowało wyraźnej reakcji -- i mnie to
    zwyczajnie drażniło.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 26. Data: 2018-09-17 11:55:40
    Temat: Re: Klakson
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Sep 2018 20:14:07 +0200, LEPEK

    > Wszystko generalnie zależy od obrotów silnika w danym momencie a nie od
    > prędkości samochodu. Poza tym ujęcie gazu w samochodzie bez tego
    > chwilowego podtrzymania gazu (nie spotkałem się z tym) zawsze spowoduje
    > przeniesienie środka ciężkości na przód, co w takim samochodzie, jak na
    > filmie (FWD, silnik z przodu może łatwo spowodować nadsterowność i
    > wycieczkę do rowu, jeśli się odpowiednio wcześnie i mocno nie skontruje.
    > Oczywiście, różne samochody różnie reagują - np. Felicję trudno mi było
    > gazem wprowadzić w nadsterowność, ale Corollę już bez problemu.
    > Zatem - owszem - ujęcie gazu przy nagłym skręcie przy prędkości
    > podróżnej JEST w stanie wyprowadzić sprawny samochód z normalnego toru
    > jazdy.

    Większość samochodów ma FWD, i jakoś rowy nie są wyściełane wrakami. Jeśli
    to byłby taki problem to producenci raczej by to wyłapali. Nadal nie widzę
    jak można sprawny samochód wyprowadzić w pole zwykłym szarpnięciem, chyba
    że się praktycznie kierownicy nie trzyma.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 27. Data: 2018-09-17 13:04:08
    Temat: Re: Klakson
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >> Mówisz że zjawisko, które obserwuję w Yarisce, jest pożądane?
    >
    > Nie wiem czy jest pożądane, wiem że zauważyłem taki efekt już w paru
    > autach, że wciśnięcie sprzęgła powodowało utrzymanie albo lekkie podbicie
    > obrotów, a samo ujęcie gazu nie powodowało wyraźnej reakcji -- i mnie to
    > zwyczajnie drażniło.

    Dokładnie tak się to zachowuje. Dopiero po chwili obroty spadają i
    zastanawiałem się co to jest -- czy sprzęgło ciągnie, czy komputer celowo
    tak steruje (może przecież podbić obroty silniczkiem krokowym)...

    Co ciekawe, tylko po dłuższej jeździe w jednej pozycji gazu, i nie wiem
    czy nie jedynie na piątce (bo mam tak w trasach po odjęciu gazu).

    --
    https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0


  • 28. Data: 2018-09-17 17:30:14
    Temat: Re: Klakson
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 17.09.2018 o 11:55, Myjk pisze:

    > Większość samochodów ma FWD, i jakoś rowy nie są wyściełane wrakami. Jeśli
    > to byłby taki problem to producenci raczej by to wyłapali.

    ESP.

    > Nadal nie widzę
    > jak można sprawny samochód wyprowadzić w pole zwykłym szarpnięciem, chyba
    > że się praktycznie kierownicy nie trzyma.

    Trudno wyprowadzić w pole samochód szarpnięciem kierownicy praktycznie
    jej nie trzymając ;)
    Ale - to nie samo szarpnięcie, ale dodatkowo ujęcie gazu plus zbyt późna
    i za głęboka kontra i voila, samochód w rowie albo na barierkach.
    Często oglądam materiały typu 'Polskie Drogi' itp. i nierzadko
    scenariusz jest podobny. Owszem - im amortyzatory sprawniejsze, opony
    lepsze itp. tym szansa na taki efekt niższa, ale i w sprawnym
    samochodzie jest to możliwe, szczególnie w przypadku zaskoczenia.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
    Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
    MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03
    Kymco Xciting 500i sqtr '08


  • 29. Data: 2018-09-17 17:51:50
    Temat: Re: Klakson
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qmqyb3hdwre6$....@m...org...
    Thu, 13 Sep 2018 19:51:46 +0200, LEPEK
    >> Oho, bardzo śmiała diagnoza.
    >> Piszesz, jakbyś nigdy nie był w zaskakującej sytuacji, która
    >> skutkuje
    >> nagłym manewrem bez przygotowania.

    >Ależ właśnie byłem niejednokrotnie w sytuacji gdy ktoś mi zajechał
    >drogę i
    >musiałem się ratować unikiem. Mimo tego nigdy w rowie nie wylądowałem
    >a
    >szarpałem czasem mocniej niż na przedstawionym nagraniu. Ale ja
    >jestem
    >pewien stanu technicznego mojego auta. Dla przykładu na stacji
    >diagnostycznej zawsze sprawdzam stan amortyzatorów czy nie są zużyte
    >(w tym
    >obserwuję czy są równo zużyte bo i to imho może mieć wpływ na
    >zachowanie
    >auta) nawet jak oni sami tego nie zrobią.

    Powiem tak - a ja nie sprawdzam (teraz to oni sami sprawdzaja) i
    takich numerow nie mam.

    Kiedys tato moim samochodem pojechal, mowi ze jedzie sobie spokojnie
    prawym pasem z jakies 90, samochod przed nim zjezdza na lewy, i widzi
    ze pas mu sie konczy.
    Wczesniej znaku nie bylo, albo przegapil
    To tak instynktownie odbil w lewo, i co ... i nic.

    A auto ma juz kilkanascie lat.
    Testu losia tez tylko nieliczne samochody nie zdawaly.

    Ja ci powiem wiecej - z jednym urwanym amortyzatorem da sie jezdzic.
    Tylko dziwnie kiwa. No i raczej nie probowalem losia omijac

    J.


  • 30. Data: 2018-09-17 18:04:50
    Temat: Re: Klakson
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pnoh9p$kp3$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 17.09.2018 o 11:55, Myjk pisze:
    >> Większość samochodów ma FWD, i jakoś rowy nie są wyściełane
    >> wrakami. Jeśli
    >> to byłby taki problem to producenci raczej by to wyłapali.

    >ESP.

    Zanim ESP sie pokazalo, to tez nie byly wyscielane gesto.
    IMO - na sliskiej drodze predzej wpadniesz w poslizg RWD.

    >> Nadal nie widzę
    >> jak można sprawny samochód wyprowadzić w pole zwykłym szarpnięciem,
    >> chyba
    >> że się praktycznie kierownicy nie trzyma.
    >Trudno wyprowadzić w pole samochód szarpnięciem kierownicy
    >praktycznie jej nie trzymając ;)
    >Ale - to nie samo szarpnięcie, ale dodatkowo ujęcie gazu plus zbyt
    >późna i za głęboka kontra i voila, samochód w rowie albo na
    >barierkach.

    Niektore bardzo latwo - test losia.

    >Często oglądam materiały typu 'Polskie Drogi' itp. i nierzadko
    >scenariusz jest podobny. Owszem - im amortyzatory sprawniejsze, opony
    >lepsze itp. tym szansa na taki efekt niższa, ale i w sprawnym
    >samochodzie jest to możliwe, szczególnie w przypadku zaskoczenia.


    https://www.youtube.com/watch?v=g-LGeLWbpKw
    https://www.youtube.com/watch?v=guLkuP42XFs


    J.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: