  • 11. Data: 2018-10-09 14:02:48
    Temat: Re: Klawiatura MIDI z velocity
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-09 o 12:41, Krzysztof Gajdemski pisze:
    > (...)
    > Z Casio to nie jest tak do końca. Ta firma bardzo wcześnie (połowa lat
    > 80.) wypuściła serię instrumentów opartą o syntezę ,,phase distortion"
    > (wybieg, które pozwolił na ominięcie patentów Yamahy na syntezę PM).
    > Wśród nich były profesjonalne instrumenty, do dziś zresztą cenione za
    > brzmienie. Potem (koniec lat 80.) była udana seria VZ. Po tym czasie
    > rzeczywiście wrócili do zabawek (pomijając pianina). Ostatnia próba
    > powrotu na rynek syntezatorów też się chyba nie powiodła.
    > (...)

    Dzięki za wyjaśnienie :)

    Z Casio nie miałem wiele do czynienia, najczęściej przygotowując
    nagłośnienie w jakiejś sali czy w plenerze. Stąd też moja wiedza o tej
    firmie jest wyrywkowa, a w dodatku oparta o opinie innych osób.

    Mimo wszystko wydaje mi się, że jak coś "plastikowo" brzęczało, to było
    to Casio. Może dlatego, że czasem nagłaśniałem kapele z marnym
    instrumentarium, więc tak mi się zapamiętało.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2018-10-09 15:16:45
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Tue, 9 Oct 2018 14:02:48 +0200, Adam pisze:
    > Mimo wszystko wydaje mi się, że jak coś "plastikowo" brzęczało, to było
    > to Casio. Może dlatego, że czasem nagłaśniałem kapele z marnym
    > instrumentarium, więc tak mi się zapamiętało.

    Wiesz, mówimy o latach 80. W kategorii obiektywnej to prawie wszystkie
    instrumenty elektroniczne z tamtych lat będą brzmiały plastikowo i
    nienaturalnie, z analogami na czele. Dziś są cenione właśnie za to
    charakterystyczne brzmienie, bo stało się ono częścią popkultury.

    k.