  • 21. Data: 2017-09-13 20:34:33
    Temat: Re: Klawiatura nie działa w czasie startu
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Jan Stożek napisał w Sunday 10 of September 2017
    10:37:

> [...]
    > jest mi to do szczęścia potrzebne) klawiatura przestała mi działać
    > podczas POST-u. Nie działa do tego stopnia, że nie reaguje nawet na
    > naciskanie caps lock / num lock. Obserwacja podczas startu sugeruje,
    > że klawiatura nie dostaje sygnału resetu - a w każdym razie zawsze
    > podczas uruchamiania komputera na chwilę zapalała wszystkie
    > kontrolki i zaraz potem je zaraz gasiła, a teraz tego nie robi:
    > kontrolki są cały czas wygaszone. Dopiero kiedy zacznie uruchamiać
    > się system w którymś momencie klawiatura ożywa i wszystko działa

    Rozwiązanie okazało się *bardzo* zadziwiające. Otóż okazało
    się, że po wymianie karty graficznej na słabszy model praca klawiatury
    wróciła do normy. Jeszcze będę obserwować, ale może i praca płyty
    głównej się wyrównała. Być może więc to nie mamuśka, ale grafika
    strzeliła niewyróbkę (albo zasilacz - choć ten jest najnowszy w całym
    zestawie).

    Bardzo dziękuję za pomoc i sugestie.

    PS. Dodatkową zaletą jest to, że jest zdecydowanie ciszej. ;-)

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 22. Data: 2017-09-13 20:39:20
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Akarm napisał w Tuesday 12 of September 2017
    13:28:

    > Czy dopiero teraz zacząłeś korzystać z usenetu?

    A czy w usenecie jest ktokolwiek, kto zaczął z niego korzystać
    dopiero teraz? :-D

    > Nie będziesz zadawał takich pytań. :D

    Zwykle daję ludziom kredyt zaufania. :-D

    > Czy jesteś pewny, że klawiaturze nic nie dolega?

    Raczej nie, skoro po uruchomieniu systemu działała bez zarzutu.

    Ale już rozwiązałem problem: wymieniłem kartę graficzną na
    słabszą i... voilá! Czyli albo karta graficzna sfiksowała albo
    ewentualnie zasłabł mi zasilacz.

  • 23. Data: 2017-09-13 20:49:49
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Adam napisał w Tuesday 12 of September 2017 09:47:

    > W okolicy PS2 masz zworkę KBPWR. Może to głupie ;) ale czy ją
    > obejrzałeś?

    Nie - prawdę mówiąc, nie przyszło mi to do głowy. Ale gdyby
    nawet, to pewnie też bym nie sprawdził, bo zworki raczej nie mają w
    zwyczaju samodzielnie się przezworkowywać. ;-)

    Ale okazało się, że problem był gdzie indziej: karta graficzna.
    Jej wymiana uzdrowiła sytuację.

  • 24. Data: 2017-09-13 21:56:13
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ale okazało się, że problem był gdzie indziej: karta graficzna.
    > Jej wymiana uzdrowiła sytuację.

    Czyli gdzieś w zasilaniu był problem - niekoniecznie zawinił zasilacz,
    część "odpowiedzialności" za zasilanie podzespołów ponosi także płyta
    główna.

  • 25. Data: 2017-09-14 02:09:27
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-13 o 20:49, Jan Stożek pisze:
    > Po głębokim namyśle Adam napisał w Tuesday 12 of September 2017
    > 09:47:

    Wygląda na celne spostrzeżenie, ale Jan kontruje:

    > Nie - prawdę mówiąc, nie przyszło mi to do głowy. Ale gdyby nawet, to
    > pewnie też bym nie sprawdził, bo zworki raczej nie mają w zwyczaju
    > samodzielnie się przezworkowywać. ;-)

    Lecz *może* w międzyczasie żeś BIOS "uwspółcześniał"? I nowy inaczej
    widzi te dawne ustawienie?

    > Ale okazało się, że problem był gdzie indziej: karta graficzna. Jej
    > wymiana uzdrowiła sytuację.

    Hm, rzeknę: zaskakujące! Pewnikiem jakiś konflikt przerwań?

  • 26. Data: 2017-09-14 08:15:07
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle JaNus napisał w Thursday 14 of September 2017
    02:09:

    > Lecz *może* w międzyczasie żeś BIOS "uwspółcześniał"? I nowy inaczej
    > widzi te dawne ustawienie?

    Nie, chyba cały czas leci na oryginalnym.

    > Hm, rzeknę: zaskakujące! Pewnikiem jakiś konflikt przerwań?

    Który raptem zaczął się pojawiać po sześciu latach
    eksploatacji? 8-)

  • 27. Data: 2017-09-14 13:51:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-14 o 08:15, Jan Stożek pisze:
    > Po głębokim namyśle JaNus napisał w Thursday 14 of September 2017
    > 02:09:

    > Nie, chyba cały czas leci na oryginalnym.

    Z jednym zastrzeżeniem: płyta ma podwójny BIOS, więc przypadkiem (lub
    ktoś nieświadomie) mógł przejść na zapasowe ustawienia.

    > Który raptem zaczął się pojawiać po sześciu latach
    > eksploatacji? 8-)

    Przy zresetowaniu BIOS-a do default lub przejściu na zapasowy. Ale IMO
    przerwania nie powinny mieć wpływu na 5V dla PS2.

    Ale może być też problem wydajności prądowej spowodowany choćby
    starzeniem się elektrolitów czy to na MB, czy na grafice - zmieniają się
    choćby punkty pracy przetwornic.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2017-09-16 22:12:51
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jesteście pie....nięci z tym zasilaniem i kondensatorami.

    -----