  • 1. Data: 2017-01-16 17:41:45
    Temat: Klawiatura w laptopie
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Laptop HP 6716. Przestała działac klawiatua. Nie można wpisac hasła na
    starcie. Nie działa również klawiatur podłączona pod USB. Co to może być?
    Jak naprawić?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-01-16 17:44:57
    Temat: Re: Klawiatura w laptopie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-16 17:41, Kamil wrote:
    > Nie działa również klawiatur podłączona pod USB.

    Poczekaj kilka minut. Bywa że Windows musi przekopiować całe kilka kB
    sterownika i posmerać kilkanascie rejestrów USB zanim ją uruchomi, a to
    nie byle jakie zadanie dla MS! Nie, nie żartuje.

  • 3. Data: 2017-01-16 18:03:14
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tak na wszelki wypadek w BIOS-ie masz 'USB Legacy : Enabled'?

    Żeby sprawdzić, czy to komputer czy system, możesz wystartować system (inny niż Win)
    z jakiegoś CD-ROM'a.

    -----

  • 4. Data: 2017-01-16 18:11:40
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał:

    > Żeby sprawdzić, czy to komputer czy system, możesz wystartować system
    > (inny niż Win) z jakiegoś CD-ROM'a.

    Żadnego systemu nie da sie wystartować. Hasło jest na BIOS-ie, monit pojawia
    się po wciśnięciu przycisku zasilania. Na krótko pojawia sie menu:

    F10 Setup BIOS
    F8 Boot menu

    Po wciśnięciu któregokolwiek z tych klawiszy pojawia się monit o hasło i
    klawiatura w tym momencie nie działa. Po odczekaniu (bez wciskania F10, czy
    F8) też jest żądanie hasła i martwa klawiatura.

    Pzdr

  • 5. Data: 2017-01-16 21:02:37
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Kamil napisał w poniedziałek, 16 stycznia 2017
    17:41:

    > Laptop HP 6716. Przestała działac klawiatua. Nie można wpisac hasła
    > na starcie. Nie działa również klawiatur podłączona pod USB. Co to
    > może być? Jak naprawić?

    A sprawdziłeś, czy ktoś nie zmienił układu klawiatury? Zwykła
    "maszynistka" potrafi nieźlenabruździć przy hasłach - nie mówiąc już o
    bardziej egzotycznych układach.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 6. Data: 2017-01-16 22:48:03
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-01-16 o 18:03, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak na wszelki wypadek w BIOS-ie masz 'USB Legacy : Enabled'?
    >
    > Żeby sprawdzić, czy to komputer czy system, możesz wystartować system
    > (inny niż Win) z jakiegoś CD-ROM'a.
    >

    > -----

    Kolego diakrytyczny, bądź tak miły, i komentarze dawaj *pod* cytatem!
    Acz rady powyższe są dorzeczne. Natomiast ja dodam, że znałem przypadek,
    że zbiesił się ten "fortepian", co w maszynie, i (uwaga!) blokował też
    pracę dopinanego. Aby sprawdzić, czy to nie ten przypadek, i jeśli masz
    dryg do dłubaniny, to odłącz fizycznie laptopową klawiaturę, i zobacz,
    czy podpięta pod USB zacznie (być może) działać jak trzeba. Jeśli tak,
    to czeka Cię wymiana.
    Jak rozmontować? Wyszukaj w sieci, czasem jest.

  • 7. Data: 2017-01-17 12:37:09
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jan Stożek" napisał:

    > A sprawdziłeś, czy ktoś nie zmienił układu klawiatury?

    Z odpowiedzi i analizy wynika, ze prawdopodobnie padła klawiatura. Mozliwe,
    że częściowo? Bo część klawiatury działa. Klawisze funkcyjne dziają. Na
    wciśnięcie ESC odzywa się piknięcie. Nie działaja natomiast litery.

    Pzdr

  • 8. Data: 2017-01-18 22:03:02
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-01-16 o 22:48, JaNus pisze:
    > Kolego diakrytyczny, bądź tak miły, i komentarze dawaj *pod* cytatem!
    Nie Twoje doczekanie. Odporny na wiedze i sugestie.
    Ale w wątku poniżej nie chce odpowiadać "głąbom" z klawiatury tylko chce
    mówić.
    Takie ma chłop ciśnienie na ekran, że odpowiada nawet tym,których uważa
    za głąbów :)
    Poseł, radny?

  • 9. Data: 2017-01-18 22:04:04
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-01-16 o 21:02, Jan Stożek pisze:
    > A sprawdziłeś, czy ktoś nie zmienił układu klawiatury?
    Po zmianie układu klawiatury ona przestaje działać?

  • 10. Data: 2017-01-18 22:18:06
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-01-18 o 22:04, Jawi pisze:
    > Po zmianie układu klawiatury ona przestaje działać?

    Przedpisatiel miał zapewne na myśli to, że banalna zmiana układu
    klawiatury spowoduje, iż hasło wpisane, będzie inne, niż oczekiwane. Ale
    czy taka zamiana układu klawiatury może nastąpić już podczas startu,
    czyli przez BIOS?