  • 1. Data: 2019-03-11 00:13:39
    Temat: Klawiatury QWERTY z interfejsem szeregowym
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Witam. Szukam i szukam czegoś takiego jak klawiatura QWERTY z
    interfejsem szeregowym (SPI, I2C, TWI itp.) jako element do wbudowania
    w urządzenie? Coś nigdzie nie mogę nic takiego znaleźć. Wystarczy mi
    prosta klawiatura - litery, vyfry, kursory, ENTER i ze dwa dodatkowe
    klaiwsze.

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 2. Data: 2019-03-11 00:25:41
    Temat: Re: Klawiatury QWERTY z interfejsem szeregowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Mar 2019 23:13:39 GMT, Tomasz Szcześniak napisał(a):
> [...]
    > w urządzenie? Coś nigdzie nie mogę nic takiego znaleźć. Wystarczy mi
    > prosta klawiatura - litery, vyfry, kursory, ENTER i ze dwa dodatkowe

    USB tez niby szeregowy :-)
    PS/2 tez szeregowy.

    Kiedys byly do terminali, ale i to sie upecetowilo.

    J.

  • 3. Data: 2019-03-11 10:22:36
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 10.03.2019 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > USB tez niby szeregowy :-)

    Niby tak, ale dodatkowego konwertera wymaga, no i USB-HID trzeba by
    zaimplementować. A chyba mi się nie chce :)

    > PS/2 tez szeregowy.

    Też. I całkiem prosty, ale taka klasiatura (jak i USB) to zewnętrzne
    urządzenie, którego sensowny sposób nie wbuduję w swoje urządzenie.

    > Kiedys byly do terminali, ale i to sie upecetowilo.

    A to nie były tylko czyste matryce? Zresztą chyba w końcu czegoś
    takiego użyję, tyle że więcej pinów to wymaga. A gotowe klawiaturki
    membranowe QWERTY w układzie 8x8 na szczęście można kupić.

  • 4. Data: 2019-03-11 10:51:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 11 Mar 2019 09:22:36 GMT, Tomasz Szcześniak<t...@e...com>
    wrote:
    > Też. I całkiem prosty, ale taka klasiatura (jak i USB) to zewnętrzne
    > urządzenie, którego sensowny sposób nie wbuduję w swoje urządzenie.

    Jakie to ma mieć wymiary? Kup najtańszy ekran dotykowy i zrób
    wirtualną.
    Pomijam już w ogóle zbędną w mojej ocenie potrzebę instalowania w
    tego typu urządzenia ekrany i klawiatury. Po co, dziś każdy
    współczesny człowiek nosi przy sobie ekran i klawiaturę, wystarczy z
    tego korzystać jako interfejs.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2019-03-11 11:12:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomaszSzcześniak" napisał w wiadomości grup
    >Niby tak, ale dodatkowego konwertera wymaga, no i USB-HID trzeba by
    >zaimplementować. A chyba mi się nie chce :)

    Ale moze byc najlepiej :-)

    >Też. I całkiem prosty, ale taka klasiatura (jak i USB) to zewnętrzne
    >urządzenie, którego sensowny sposób nie wbuduję w swoje urządzenie.

    >A to nie były tylko czyste matryce?

    Nie - przylaczane do terminala jednym, niezbyd grubym kabelkiem.

    J.

  • 6. Data: 2019-03-11 23:12:49
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 10/03/2019 23:13, Tomasz Szcześniak wrote:
> [...]
    > w urządzenie? Coś nigdzie nie mogę nic takiego znaleźć. Wystarczy mi
    > prosta klawiatura - litery, vyfry, kursory, ENTER i ze dwa dodatkowe

    na Ebay jest pare zamienników klawiatur do róznego rodzaju PDA.
    wszystkie wypluwają coś szeregowego sądząc po liczbie pinów i Atmelku
    uzytym do konwersji...

    https://www.ebay.com/itm/aa/113343578901
    https://www.ebay.com/itm/bb/163417144375
    https://www.ebay.com/itm/cc/163417040080

    c.

  • 7. Data: 2019-03-12 13:05:18
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 11.03.2019 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Użytkownik "TomaszSzcześniak" napisał w wiadomości grup
    > Ale moze byc najlepiej :-)

    Nie. Zewnętrzne dodatkowe urządzenie, które gdzieś trzea umieścić, i to
    stabilnie. Dlatego chce moduł wbudowany w urządzenie.

    > Nie - przylaczane do terminala jednym, niezbyd grubym kabelkiem.

    A to pewnie jakimś RSem. Tak czy siak, jakoś dziś niedostępne są.

  • 8. Data: 2019-03-12 13:05:18
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 11.03.2019 Cezar <c...@t...pl.nospam> napisał/a:

    > na Ebay jest pare zamienników klawiatur do róznego rodzaju PDA.
    > wszystkie wypluwają coś szeregowego sądząc po liczbie pinów i Atmelku
    > uzytym do konwersji...

    Myślałem o czymś podobnym - klawiaturze od laptopa, ale jak sobie
    doczytałem na kilku forach - standardu żadnego nie ma, na ogół
    elektrycznie jest to coś zblizone PS/2, ale standard złącz, prędkości i
    napięcie zasilania może być dowolne. Czyli najpirw trzeba by jakiś
    hacking zrobić.

  • 9. Data: 2019-03-12 13:05:18
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 11.03.2019 Marek <f...@f...com> napisał/a:

    > Jakie to ma mieć wymiary? Kup najtańszy ekran dotykowy i zrób
    > wirtualną.

    Myślałem o tym, ale to ma być tester do lamp, uzywany w niekoniecznie
    komfortowych warunkach i wolę zwykłą klawiaturę. Do tego nie mam ochoty
    pisać więcej programów niż jest to niezbędne, bo ja to bardziej
    elektronik-druciarz jestem niż programista. To już bardziej pasuje mi
    membranowa klawiaturka, nawet jak musze do niej kilka pinów więcej
    zużyć, naklejana na obudowę, którą można po prostu umyć jak się zasyfi.

> [...]
    > tego typu urządzenia ekrany i klawiatury. Po co, dziś każdy
    > współczesny człowiek nosi przy sobie ekran i klawiaturę, wystarczy z

    Co kto lubi. Telefon świetnie się spawdza jako telefon i przenośne
    radio/odtwarzacz, ale do czegoś więcej to ten mikroekanik i brak
    klawiatury nadaje się średnio. Ja tam jeszcze XX-wieczny jestem i cenię
    sobie wygodę.

  • 10. Data: 2019-03-12 15:08:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote: