  • 1. Data: 2013-01-24 12:36:36
    Temat: Kleber Krisalp do wymiany - co zamiast?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Zdaje sie, ze czeka mnie koniecznosc wymiany opon Kleber Krisalp na cos
    nowszego. Biore pod uwage te same opony (albo HP2), bo sa calkiem niezle,
    ale moze w kategorii do 200 zl (185/65 R14) jest cos lepszego?

    Wazne:

    -trakcja w sniegu
    -trakcja na lodzie (wiem, wiem...)
    -trakcja w blocie posniegowym

    Malo wazne:

    -halas

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2013-01-24 12:41:55
    Temat: Re: Kleber Krisalp do wymiany - co zamiast?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-24 12:36, Maciek pisze:

> [...]
    > nowszego. Biore pod uwage te same opony (albo HP2), bo sa calkiem niezle,
    > ale moze w kategorii do 200 zl (185/65 R14) jest cos lepszego?

    To powyższe warunki spełnią jakieś nalewki z grubym bieżnikiem. Hałasują
    ale w śniegu chyba nie do przebicia :)

    Lewis

  • 3. Data: 2013-01-24 12:47:21
    Od: omega_fan <o...@n...org>

> [...]
    > nowszego. Biore pod uwage te same opony (albo HP2), bo sa calkiem niezle,
    > ale moze w kategorii do 200 zl (185/65 R14) jest cos lepszego?

    Debica Frigo.
    Na sniegu/lodzie super, na mokrym i suchym tragedia, no ale to nie jest
    dla Ciebie wazne wiec spoko.

  • 4. Data: 2013-01-24 13:10:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2013 12:41:55 +0100, Lewis napisał(a):

    > To powyższe warunki spełnią jakieś nalewki z grubym bieżnikiem.

    No wlasnie nie bardzo. Jechalem autem z nalewkami Profil Winter Extrema
    (dawniej sie to nazywalo chyba Collins Winter Extrema) i faktycznie w
    sniegu swietne, ale w blocie posniegowym sliskie jak cholera. A te opony
    uchodza za gorna polke wsrod bieznikowanych.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2013-01-24 13:36:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
    >Wazne:
    >-trakcja w sniegu
    >-trakcja na lodzie (wiem, wiem...)
    >-trakcja w blocie posniegowym

    W tej kolejnosci ?
    Bo Debice Frigo na sniegu byly calkiem dobre ..

    J.

  • 6. Data: 2013-01-24 13:40:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2013 13:36:22 +0100, J.F napisał(a):

    > W tej kolejnosci ?

    Niekoniecznie. Zalezy od pogody :/
    Musze przyjac, ze wszystko to jest wazne.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2013-01-24 13:44:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Niekoniecznie. Zalezy od pogody :/
    >Musze przyjac, ze wszystko to jest wazne.

    Na grupie krazy opinia ze Frigo sa kiepskie na mokrym, kolega to
    ujezdzal ... troche kilometrow przejechal i nie narzekal, ani nie
    wylecial z trasy.

    Potem faktycznie wylecial, ale prawde mowiac to nie wiem czy nadal na
    Frigo bylo, ani czy wina deszczu.

    J.

  • 8. Data: 2013-01-24 14:04:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > ... troche kilometrow przejechal i nie narzekal, ani nie wylecial z trasy.

    > Potem faktycznie wylecial, ale prawde mowiac to nie wiem czy nadal na

    Miałem kiedyś dwie Frigo i dwa Klebbery. zawsze montowałem Frigo na przód z
    Klebbery na tył. Raz mi gumiarz założył odwrotnie - wtedy zrozumiałem
    dlaczego inni kierowcy jeżdżą 30km/h po śniegu :-)

    Frigo miały tylko jedna wadę - ruszanie na mokrym gdy było ciepło - bardzo
    często traciły przyczepność. Co ciekawe w zimei było lepiej ale jesienią i
    wiosną po deszczu zawsze mieliły w miejscu, na zakrętach bez problemów tylko
    ruszanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2013-01-24 14:16:17
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2013 14:04:59 +0100, Ergie napisał(a):

> [...]
    > wiosną po deszczu zawsze mieliły w miejscu, na zakrętach bez problemów tylko

    Klebery zimowe tez czesto miela.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 10. Data: 2013-01-24 17:36:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
    >Miałem kiedyś dwie Frigo i dwa Klebbery. zawsze montowałem Frigo na
    >przód z Klebbery na tył. Raz mi gumiarz założył odwrotnie - wtedy
    >zrozumiałem dlaczego inni kierowcy jeżdżą 30km/h po śniegu :-)

    Ale w sensie ?
    Klebery z przodu nie ciagna, czy na Frigo tyl tanczy ? :-)

    J.