  • 1. Data: 2020-01-27 13:03:11
    Temat: Klej do gwintów
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam pytanko do Kolegów bieglejszych ode mnie. Czy, jak użyję kleju do
    gwintów typu Loctite do połączenia mufy mosiężnej z nyplem (1/2 cala,
    woda 4 bar), to mogę liczyć, że będzie to szczelne? Klej jest opisany,
    jako zabezpieczający połączenia gwintowe przed odkręceniem, a ja chcę
    mieć szczelne. Ewentualnie jaki inny klej się nada?
    Trafiły mi się dwa elementy w ciężko dostępnym miejscu i nie ma szans na
    użycie teflonu ani konopii.
    Jacek

  • 2. Data: 2020-01-27 13:54:19
    Temat: Re: Klej do gwintów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >opisany, jako zabezpieczający połączenia gwintowe przed odkręceniem,
    >a ja chcę mieć szczelne. Ewentualnie jaki inny klej się nada?

    A moze
    https://www.henkel-adhesives.com/pl/pl/products/indu
    strial-sealants/thread-sealants.html
    https://sklep.tubes-international.pl/pl-PL/catalogue
    /833/Uszczelnienia-i-uszczelniacze-gwintow

    J.

  • 3. Data: 2020-01-27 18:32:31
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-01-27 o 13:03, Jacek pisze:
    > Mam pytanko do Kolegów bieglejszych ode mnie. Czy, jak użyję kleju do
    > gwintów typu Loctite do połączenia mufy mosiężnej z nyplem (1/2 cala,
    > woda 4 bar), to mogę liczyć, że będzie to szczelne?

    Raczej tak. 4 bary to niedużo. Na taki klej ( i to mocno przeterminowany
    ) mam poskręcaną sprężarkę ( 8 bar ) i nie ma spadków ciśnienia w
    zbiorniku przy dłuższym nieużywaniu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2020-01-27 18:36:47
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-01-27 o 18:32, PeJot pisze:

    > Raczej tak.

    Bardziej bym się obawiał kontaktu z wodą *pitną*.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2020-01-27 19:00:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.01.2020 o 18:36, PeJot pisze:
    > Bardziej bym się obawiał kontaktu z wodą *pitną*.
    Tam będzie woda "myjna" więc raczej nikomu nie zaszkodzi.
    Dzięki za wsparcie! Idę kleić.
    Jacek

  • 6. Data: 2020-01-27 20:25:54
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-01-27 o 13:03, Jacek pisze:
    > a ja chcę mieć szczelne.
    U mnie jest jakieś 2,5 bara i tak mam zrobione przy pompie od
    cyrkulacji. Zrobione kilka tyg. temu, obserwuję, nic złego się nie
    dzieje. Po usmarowaniu tym niebieskim klejem (średni) na sucho
    odczekałem jeszcze dobę i dopiero wtedy puściłem wodę.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2020-01-31 11:54:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Jan 2020 13:03:11 +0100, Jacek napisał(a):

    > Ewentualnie jaki inny klej się nada?

    Ja bym użył żywicy epoksydowej, głównie dlatego że zawsze mam dyżurną
    pod ręką.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2020-01-31 13:05:27
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Ja bym użył żywicy epoksydowej, głównie dlatego że zawsze mam dyżurną
    > pod ręką.

    Z ciekawości jaką masz pod ręką? Tubki, kartusze czy coś większego?

    Robak

  • 9. Data: 2020-01-31 14:11:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Ja bym użył żywicy epoksydowej, głównie dlatego że zawsze mam dyżurną
    >pod ręką.

    Ale kolega chyba chce to moc odkrecic :-)

    J.