  • 1. Data: 2019-04-09 14:22:27
    Temat: Klej do naprawy delaminacji szkła LCD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Witam, szukam kleju który pomógłby wypełnić
    przerwę między szkłem ekranu dotykowego
    a czarną powierzchnią ramki wyświetlacza
    w moim starym iPhone 5.

    Wypadł on parę razy na podłogę i nastąpiła
    delaminacja jednego z narożników ekranu:
    wierzchnia warstwa szkła odkleiła się od czarnej
    powłoki otaczającej użytkową część LCD.
    Czy ktoś orientuje się jaki płynny klej można
    użyć do zalania i wypełnienia tej szczeliny aby
    usunąć z niej powietrze i zrobić znów czarną?

  • 2. Data: 2019-04-09 17:39:02
    Temat: Re: Klej do naprawy delaminacji szkła LCD
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-04-09 o 14:22, Pszemol pisze:
    > Czy ktoś orientuje się jaki płynny klej

    Klej do szyb samochodowych. Ino pamiętaj, że on dosyć pancerny jest,
    grubą warstwę przetniesz, ale jak będzie mała szczelinka, to trudno
    będzie odkleić.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2019-04-09 19:35:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-09 o 17:39, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Klej do szyb samochodowych. Ino pamiętaj, że on dosyć pancerny jest,
    > grubą warstwę przetniesz, ale jak będzie mała szczelinka, to trudno
    > będzie odkleić.

    Ale czy ów klej wliźnie w szczelinę?

    Kupując komplet Dome Glass - tzw. "szkło" do S9 - dostaje się też lampę
    UV i płynny klej.
    Tyle, że to dość droga impreza. Nie wiem, czy nie taniej by wyszło kupić
    cały dekielek do iPhona.
    Są jeszcze kleje akwariowe, ale one chyba też nie lubią się samez siebie
    i bez bicia wciskać w szczeliny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-04-09 21:08:42
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > UV i płynny klej.
    > Tyle, że to dość droga impreza. Nie wiem, czy nie taniej by wyszło kupić

    Dzięki. Poszukam aukcji na eBay gdzie można taki klej kupić osobno, bez
    ekranu dotykowego!!

    > Są jeszcze kleje akwariowe, ale one chyba też nie lubią się samez siebie
    > i bez bicia wciskać w szczeliny.

    Plastikowych akwariów?
    Bo chyba nie myslisz o silikonie?

    Są cementy do akrylu, anie wiem czy chwycą szkło touchscreena.

  • 5. Data: 2019-04-09 21:08:46
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Pawel \"O'Pajak\" <o...@g...pl> wrote:

    > Klej do szyb samochodowych. Ino pamiętaj, że on dosyć pancerny jest,
    > grubą warstwę przetniesz, ale jak będzie mała szczelinka,

    To jest mikroskopijan szczelina między touchscreenem a podkładem czarnym w
    narożniku i brzydko to wygląda, pozatym się cały narożnik odkleja.
    Klej musi mieć konsystencję wody aby tam być zassany.

  • 6. Data: 2019-04-09 23:07:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" q8iqjt$btf$...@d...me

    > Klej musi mieć konsystencję wody aby tam być zassany.

    I mieć stosowną gęstość optyczną...

    Asus Max spadł tyle razy, że nie potrafię tego policzyć,
    ale nie rozkleił się. ;) Raz spadł na terakotę z wysokości
    ściennego włącznika światła, czyli około półtora metra
    -- wtedy zrestartował się... Wiele razy tak spadł, że
    wypadły zeń SIMki...

    2 GB RAMki to teraz za mało...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2019-04-10 11:29:20
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Pszemol" q8iqjt$btf$...@d...me

    > I mieć stosowną gęstość optyczną...

    Nie sądzę. Odkleił się fragment czarnej ramki wokol lcd. Nie lcd. Wystarczy
    ze klej wyprze powietrze to bedzie dobrze.

  • 8. Data: 2019-04-10 13:03:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:q8j1j4$qu1$1@node1.news.atman.pl...

> [...]

    > ściennego włącznika światła, czyli około półtora metra
    > -- wtedy zrestartował się... Wiele razy tak spadł, że

    W świecie Androida rzeczywiście mało, bo pracujecie
    w symulatorze Java...

  • 9. Data: 2019-04-11 13:01:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-09 o 21:08, Pszemol pisze:

    > Dzięki. Poszukam aukcji na eBay gdzie można taki klej kupić osobno, bez
    > ekranu dotykowego!!

    Tylko później pamiętaj, aby dać na około 2 monity pod lampę UV. Albo
    inne źródło: sprawdzacz banknotów, może świetlówka, Słońce - ale
    oczywiście wtedy dużo dłuższa ekspozycja.

    > Plastikowych akwariów?
    > Bo chyba nie myslisz o silikonie?
    >
    > Są cementy do akrylu, anie wiem czy chwycą szkło touchscreena.

    Akurat miałem na myśli silikonowe do szkła. Jednak jego gęstość wyklucza
    zastosowanie go w tym przypadku.
    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2019-04-12 16:30:28
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko później pamiętaj, aby dać na około 2 monity pod lampę UV. Albo
    > inne źródło: sprawdzacz banknotów, może świetlówka, Słońce - ale
    > oczywiście wtedy dużo dłuższa ekspozycja.

    No więc rozebrałem iPhone5 i okazuje się, że ekran dotykowy (digitizer,
    inaczej touchscreen) jest prawie całkowicie odlepiony od LCD. Ten brzydki
    narożnik to tylko deformacja czarnej folii stanowiącej czarne tło wokół LCD
    pod frontowym szkłem.

    Nie wiem teraz co tam było oryginalnie: czy digitizer jest klejony do LCD
    czy tylko skręcany i jakaś śrubka pękła od upadku.

    Szukam w sieci instrukcji która pokazałaby ten frontowy moduł rozebrany ale
    nie widzę.
    Mnóstwo na temat wymiany całego modułu LCD+digitizer a nie widać jak on
    jest do kuoy poklejony...

    > Akurat miałem na myśli silikonowe do szkła. Jednak jego gęstość wyklucza
    > zastosowanie go w tym przypadku.

    Ha ha :) no oczywiscie. Taki silikon to pasta, nie płynie wcale.