  • 1. Data: 2014-07-08 10:41:35
    Temat: Klima. Gaz uciekł?
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    Wczoraj po dwugodzinnej jeździe z klimą na full zatrzymuję się, wyłączam
    silnik i wtedy pojawił się szum podobny, jak szumi czasem w lodówce
    (wrzenie czynnika chłodzącego). Po godzinie postoju odpalam, włączam
    klimę a tu zero chłodzenia. Terminy do "klimatologa" są najwcześniej za
    tydzień. Co się mogło stać? Dziura wyskoczyła i gaz uciekł?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-07-08 11:09:26
    Temat: Re: Klima. Gaz uciekł?
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Co się mogło stać? Dziura wyskoczyła i gaz uciekł?
    Podnieś maskę i poszukaj na przewodach klimatyzacji lub chłodnicy lepkiego,
    tłustego osadu.
    Jak znajdziesz to znaczy, że czynnik zrobił papa.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 3. Data: 2014-07-08 12:33:18
    Od: "semi" <s...@b...com.pl>

    Użytkownik "Jacek" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a tu zero chłodzenia. Terminy do "klimatologa" są najwcześniej za tydzień.
    > Co się mogło stać? Dziura wyskoczyła i gaz uciekł?

    W Passacie miałem podobny przypadek.

    A przyczyna:
    Popsuł się wiatrak przed chłodnicą.
    Przez to wzrosła temperatura gazu w klimie.
    I cały gaz uciekł zaworem bezpieczeństwa.

    Po wymianie silnika na wiatraku chłodnicy i nabiciu klimy wszystko wróciło
    do normy.

  • 4. Data: 2014-07-08 12:43:33
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-07-08 11:09, WOJO pisze:
> [...]
    > lepkiego, tłustego osadu.
    > Jak znajdziesz to znaczy, że czynnik zrobił papa.
    Dzięki. Tak właśnie jest i czeka mnie pewnie wymiana skraplacza.
    Jacek

  • 5. Data: 2014-07-08 16:13:14
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-07-08 10:41, Jacek pisze:
    > Wczoraj po dwugodzinnej jeździe z klimą na full zatrzymuję się, wyłączam
    > silnik i wtedy pojawił się szum podobny, jak szumi czasem w lodówce
    > (wrzenie czynnika chłodzącego).

    Mądrość ludowomotoryzacyjna mówi, że jak szumi po wyłączeniu to jest dobrze.

  • 6. Data: 2014-07-11 13:39:25
    Od: Mateusz <n...@o...pl>

    Podepnę się pod temat.
    Czy jak klimatyzacja chłodzi mi normalnie,
    / tak przynajmniej mi się wydaje :-)/ jest możliwy
    jakiś ubytek czynnika? Pytam bo nie wiem którą
    opcję na serwis klimy z grupona wybrać, czy jest sens brać
    uzupełnienie do 100 gram?. W sumie mam 450 gram czynnika.

    M.

  • 7. Data: 2014-07-11 15:38:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-11 13:39, Mateusz wrote:

> [...]
    > opcję na serwis klimy z grupona wybrać, czy jest sens brać
    > uzupełnienie do 100 gram?. W sumie mam 450 gram czynnika.

    Z groopona to się bierze towary nie usługi;) Chyba, że lubisz jak cię
    traktują jako piąte koło u wozu, terminy są w środę od 10 do 10.15, z
    tym że w środę za miesiąc, a pan od klimy weźmie kluczyki i nie wpuści
    cię za próg warsztatu - w optymistycznej wersji zrobią co trzeba, w
    realistycznej HGW co, w pesymistycznej coś zjebią i nawet nie będziesz
    wiedział co. Odżałuj stówke i pojedź normalnie - bez czekania, widzisz
    co robią, w normalnych godzinach.

    Shrek.

  • 8. Data: 2014-07-11 16:32:40
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-07-11 13:39, Mateusz pisze:
> [...]
    > opcję na serwis klimy z grupona wybrać, czy jest sens brać
    > uzupełnienie do 100 gram?. W sumie mam 450 gram czynnika.

    Jak coś kombinujesz z grouponem to twoja sprawa.

    Ja to robię tak - podjeżdżam na warsztat, pan mechanik zapina "zegarki"
    do instalacji i wiadomo co jest grane. Umawiam termin i robię co trzeba.

    Akurat wyjątkowo głupi podział "uzupełnienie 100 czy 450 gram". A jak
    potrzeba 101 gram?

  • 9. Data: 2014-07-11 16:39:17
    Od: Mateusz <n...@o...pl>

> [...]
    > do instalacji i wiadomo co jest grane. Umawiam termin i robię co trzeba.
    >
    > Akurat wyjątkowo głupi podział "uzupełnienie 100 czy 450 gram". A jak

    Podział jest: do 100, do 200, i.tp. i.t.d

    450 gram to całość u mnie.
    Kolega wziął z Grupona i panowie w warsztacie zrobili wszystko jak trzeba,
    nie był 5 kołem u wozu.

    M.

  • 10. Data: 2014-07-12 06:19:52
    Od: Mateusz <n...@o...pl>

    W dniu 2014-07-11 15:38, Shrek pisze:

> [...]
    > realistycznej HGW co, w pesymistycznej coś zjebią i nawet nie będziesz
    > wiedział co. Odżałuj stówke i pojedź normalnie - bez czekania, widzisz

    Też tak myślałem, ale tak się składa, że od kilku lat, kilkunastu moich
    znajomych serwisuje klimatyzację z grupona i nikt nie narzeka.
    Umawiam się wcześniej na konkretną godzinę +- 15 minut.
    Nie ma opcji, żeby mi mechanik nie pozwolił się przyglądać
    grzecznie jego pracy.

    M.