    From: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Klima nie chłodzi - sprężarka klimatyzacji?
    Date: Wed, 25 Jun 2014 18:19:13 +0200

    Witam. Taki przypadek, podejrzewam że sprężarka nie pompuje:
    VW Bora (Golf 4) 1.9 TDI klimatyzacja Climatronic.
    Po włączeniu klimy, ustawienia temp na Lo powinno mrozić palce, a leci
    powietrze gdzieś około 15 stopni (niestety nie miałem okazji sprawdzić
    przy upale i nie wiem czy w ogóle coś chłodzi, bo przy temp na zewn 18
    stopni to nie wiadomo, może to być temp zewn.)
    Uruchomiona autodiagnoza Climatronica - wynik bez błędów.
    Po załączeniu klimy włączają się wentylatory chłodnicy i widać też jak
    wewnętrzna część koła napędowego sprężarki zaczyna się kręcić - wygląda
    na to że sprzęgło działa.
    Odłączyłem wtyczkę elektr. sprzęgiełka sprężarki - podłączyłem żarówkę i
    miernik - wszystko ok, po załączeniu na auto żarówka świeci.
    Gaz i olej jest, klima szczelna i nabita.

    Da się jakoś sprawdzić, że to na pewno sprężarka?
    Ręką jak kręcę kołem to niewielki jednostajny opór jest wyczuwalny, ale
    nie mam porównania bo nie wiem jaki opór powinna stawiać sprawna sprężarka.
    Poleci ktoś w Warszawie jakiś dobry serwis klimatyzacji (najlepiej po
    prawej stronie Wisły ale niekoniecznie)
    spider