  • 1. Data: 2014-02-08 17:01:40
    Temat: Re: Kłopoty z garażem bez ścian
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "KS" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości
    news:ld87a2$qid$1@news.vectranet.pl...
    > Zielonogórzanin sprzedał sąsiadowi z góry miejscówkę na auto w
    > podziemiach bloku. Ot, parę metrów między słupami. Notariusz przybił
    > pieczęć, panowie uścisnęli dłonie, sprzedawca wziął pieniądze. Ale
    > transakcję zablokował sąd. Uważajcie! Bo w Polsce nie tak łatwo sprzedać
    > coś, co się nazywa miejsce postojowe.
    0534.html

    Każdy patrzy jak by tu umiejętnie wyjść na swoje. Sprzedać, kasę brać, tak
    na luzie, bo chce. Ale jak nabywał "miejsce postojowe", płacąc dodatkowo, to
    ucieszył sie, że taniej bo w "ramach" notariusza przy mieszkaniu. Taniej bo
    jedna księga wieczysta, taniej bo nie trzeba dwóch podatków płacić,
    taniej..., taniej..., taniej...

    pozdr
    lublex

  • 2. Data: 2014-02-09 16:36:30
    Temat: Kłopoty z garażem bez ścian
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 3. Data: 2014-02-09 16:40:29
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-02-09 16:36, KS pisze:
> [...]
    > pieczęć, panowie uścisnęli dłonie, sprzedawca wziął pieniądze. Ale
    > transakcję zablokował sąd. Uważajcie! Bo w Polsce nie tak łatwo sprzedać

    A może wystarczyło dać przepierzenie z gównolitu czy innej siatki, i
    zrobić oddzielną księgę wieczystą, dla tak utworzonego obiektu oddzielnego?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-02-09 16:51:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 09 Feb 2014 16:40:29 +0100, BartekK napisał(a):

    0534.html

    > A może wystarczyło dać przepierzenie z gównolitu czy innej siatki, i
    > zrobić oddzielną księgę wieczystą, dla tak utworzonego obiektu oddzielnego?

    Hm, obiektem oddzielnym moze byc chyba i ten kawalek podlogi bez
    scian, tylko trzeba mu zalozyc odrebna ksiege dla tej transakcji.

    Ewentualnie - sprzedac sasiadowi wieczyste prawo uzytkowania.

    J.

  • 5. Data: 2014-02-09 17:20:47
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "lublex" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkaniu. Taniej bo jedna księga wieczysta, taniej bo nie trzeba
    > dwóch podatków płacić, taniej..., taniej..., taniej...

    Poprawcie sobie perspektywę czsową mojego wpisu. Tak wychodzi, gdy pms jest
    ważniejszy od systemu :)

    pozdr
    lublex

  • 6. Data: 2014-02-10 10:30:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Feb 2014, J.F. wrote:

    > Hm, obiektem oddzielnym moze byc chyba i ten kawalek podlogi bez
    > scian, tylko trzeba mu zalozyc odrebna ksiege dla tej transakcji.

    Nie wiem czy nie byłby to strzał w stopę, zakładajac że byłoby możliwe.
    Jeśli to "coś" nie spełniałaby formalnych (budowlanych) wymogów ani
    dla "budynku" ani "pomieszczenia" (które może byc wydzielone),
    mogłoby zostać zaklasyfikowane jako "budowla".
    A tam podatek od nieruchomości nie jest "od metra" lecz "od wartości".

    > Ewentualnie - sprzedac sasiadowi wieczyste prawo uzytkowania.

    Mieszkania z garażem? :> (ten sam problem)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2014-02-10 11:48:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Mieszkania z garażem? :> (ten sam problem)

    A może służebność?