  • 1. Data: 2017-10-14 06:37:16
    Temat: Klucz do kół... "samoróbka"
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    Ostatnio miałem "przyjemność" kluczem z "plasteliny" odkręcać śruby...
    również z "plasteliny"! ("puste" łby w środku :/) Mówię basta!

    Mam zamiar zaopatrzyć się w prosty zestaw do odkręcania kół, którym bez
    problemu być może przyda się również do innych prac. Ktoś zdradzi swój
    patent.

    1) Raczej na pewno nie chcę "krzyżaków" 4in1. W samochodzie mam jeden
    rozmiar śrub a jakość tych kluczy w okolicach 50PLN pozostawia nieco do
    życzenia. Firmowy-oryginalny-dedykowany od producenta cały powyginany
    poleciał na złom...

    2) Przedłużana (500mm) grzechotka 1/2 cala będzie wystarczająca?

    3) A nie lepiej grzechotka (460mm) na 3/4 cala? Będę potrzebował
    znacznie mniej siły do odkręcenia?

  • 2. Data: 2017-10-14 09:13:07
    Temat: Re: Klucz do kół... "samoróbka"
    Od: Maciek <n...@n...pl>

    W dniu 14.10.2017 o 06:37, LinFanQri pisze:
> [...]
    >
    > Mam zamiar zaopatrzyć się w prosty zestaw do odkręcania kół, którym bez
    > problemu być może przyda się również do innych prac. Ktoś zdradzi swój

    Ja mam dobrej jakości nasadkę kupowaną osobno i do tego rękojeść ok 25cm:

    http://tnij.at/193736

    Zestaw pasuje idealnie i nie niszczy śrób jak to miałem w firmowym
    kluczu czy wszelkiej maści krzyżakach, którym zresztą raz obrobiłem
    nakrętkę na szpilce.
    Plus jeszcze taki, że na zestaw można spokojnie jeszcze założyć dowolnej
    długości rurkę.

    Śróby w kołach dokręca się momentem ok 100Nm, czyli ok 10kg na ramieniu
    przedłużki 1m. Klucz 25cm w zupełności wystarcza.
    Przy dokręcaniu, wystarczy się na nim oprzeć.
    Nie ma też stresu, że na drodze nie odkręci się koła do wymiany. W
    najgorszym przypadku wystarczy na kluczu stanąć.

  • 3. Data: 2017-10-14 11:02:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-14 o 06:37, LinFanQri pisze:

> [...]
    >
    > Mam zamiar zaopatrzyć się w prosty zestaw do odkręcania kół, którym bez
    > problemu być może przyda się również do innych prac. Ktoś zdradzi swój

    Jeśli prosty to bez grzechotek.
    Do tego z pół metra rurki jako przedłużka.
    Normalnie nie potrzeba ale ktoś z rodziny pojedzie do zakładu usługowego
    typu namiot przed marketem to mu tam dociągną ile pneumatyk potrafi.
    I bez przedłużki nie odkręcisz.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-10-14 12:58:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik LinFanQri x...@g...com ...

> [...]
    >
    > 2) Przedłużana (500mm) grzechotka 1/2 cala będzie wystarczająca?
    >
    > 3) A nie lepiej grzechotka (460mm) na 3/4 cala? Będę potrzebował

    Ja mimo wszystko polecam klucz 4w1 - te za ok 50zł sa bardzo ok.
    do tego jakas rurka przedłuzka i nie ma siły - prawie zawsze odkrecisz.

    Natomiast nie rozumiem dlaczego rozmiar nasadki po stronie klucza miałby
    miec znaczenie przy sile odkrecania? Cos sie zmieniło w fizyce i do
    równania siła * ramie doszła trzecia zmienna?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 5. Data: 2017-10-14 16:00:29
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Przedłużana (500mm) grzechotka 1/2 cala będzie wystarczająca?

    Jeśli wygiąłeś firmowy klucz, to grzechotka po pierwszym użyciu
    przestanie grzechotać;-)
    Śruby dokręca się momentem max 140Nm. Normalne śruby i normalny klucz to
    potrafi.
    Stawało się na kluczu za czasów malucha, odradzam taką zabawę przy
    współczesnych samochodach, no chyba, że nie chcesz tych kół nigdy odkręcać.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2017-10-14 16:07:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kupilem najtanszy marketowy fajkowy klucz. Fleksem odcialem klucz na dluzszej czesci.
    Do tego rurka pol cala dluga na metr i nie ma chuja we wsi zeby sie nie odkrecilo.
    Problemy z odkrecaniem robia gumiarze. Dopierdola kluczami udarowymi ze sos ze srub
    idzie. Oni nie maja problemu z odkreceniem. Ale normalny ludek ma. Niszcza w ten
    sposob sruby, gwinty, felgi. Ale nie ich to im kolo chuja lata, najwyzej jak sie przy
    odkrecaniu urwie sruba to w bonusie maja naprawe. Sruby kol powinny byc przykrecane
    kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem podanym przez fabryke samochodu.

  • 7. Data: 2017-10-14 17:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pawel "O'Pajak" o...@g...pl ...

> [...]
    > Stawało się na kluczu za czasów malucha, odradzam taką zabawę przy
    > współczesnych samochodach, no chyba, że nie chcesz tych kół nigdy

    Dokładnie, dobry krzyzak plus przedłuzka metrowa podoła prawie kazdej
    srubie.
    Miałem tylko 1 taki przypadek ze nie dała rady - pomogł dopiero jakis
    mega klucz pneumatyczny u oponiarza. Ale to była chyba jakas wyjątkowa
    sytuacja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 8. Data: 2017-10-14 17:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Stawało się na kluczu za czasów malucha, odradzam taką zabawę przy
    > współczesnych samochodach, no chyba, że nie chcesz tych kół nigdy

    I jeszcze jedno - zeby nie miec niespodzianek w trasie - to po serwisie w
    ktorym były odkrecane koła mozna sobie po prostu sprawdzic czy posiadanym
    kluczem jestes w stanie odkrecic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 9. Data: 2017-10-14 20:36:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-14 o 17:00, Budzik pisze:

> [...]
    > Miałem tylko 1 taki przypadek ze nie dała rady - pomogł dopiero jakis
    > mega klucz pneumatyczny u oponiarza. Ale to była chyba jakas wyjątkowa

    Składałem komplet zimówek i kupowałem felgi u oponiarza.
    Stwierdził że dla pewności przymierzymy jedną na przód.
    Nie widziałem przeciwwskazań.
    Człowiek podszedł z pneumatykiem, zagrzechotało i spytał
    czym zakręcałem te śruby? Poszło dopiero zwykłym kluczem
    z metrową rurką. :-)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2017-10-14 20:40:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    powinny byc przykrecane kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem podanym przez

    Porządny oponiarz tak nie zrobi.
    Ale jak pojedziesz do tych w namiocie pod marketem to na
    bank dociągną ile klucz pozwala i sam w trasie tego nie ruszysz.
    No chyba że metrową rurką.