  • 1. Data: 2019-02-12 21:02:42
    Temat: Klucze rurowe - jakie?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Czasami muszę odkręcić jakiś element w trudno dostępnym miejscu (serwis,
    ale nie samochodowy). Ostatnio musiałem zeszlifować nasadkę 22 mm, aby
    się zmieściła w gniazdo, gdzie jest śruba.
    Idealne do tego są klucze rurowe, takie z szeroką, okrągłą częścią
    środkową.
    Niestety mam do wyboru albo Topex, które się nie nadają do mojej roboty
    z racji, bo to nie ta wytrzymałość, albo widzę klucze Beta, Unior albo
    Gedore w cenie ponad 400 zł za komplet.
    Czy Koledzy mi coś doradzą? Jest jakaś marka pośrednia między Topex a
    Gedore, żeby była rozsądna cena ale materiał miał właściwą wytrzymałość?
    Ewentualnie czy są jakieś nasadki 1/2 cala o cienkich ściankach?
    Jacek

  • 2. Data: 2019-02-12 21:53:10
    Temat: Re: Klucze rurowe - jakie?
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lutego 2019 21:02:45 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Gedore, żeby była rozsądna cena ale materiał miał właściwą wytrzymałość?
    > Ewentualnie czy są jakieś nasadki 1/2 cala o cienkich ściankach?

    Jonnesway popatrz, cana pośrodku, jakość chyba bliżej beta niż topexa.
    pablo

  • 3. Data: 2019-02-12 22:17:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:

    > Niestety mam do wyboru albo Topex, które się nie nadają do mojej
    > roboty z racji, bo to nie ta wytrzymałość, albo widzę klucze Beta,
    > Unior albo Gedore w cenie ponad 400 zł za komplet.

    No to chyba niedrogo do pracy?

> [...]
    > Topex a Gedore, żeby była rozsądna cena ale materiał miał właściwą
    > wytrzymałość? Ewentualnie czy są jakieś nasadki 1/2 cala o

    Jest obecnie kilka kluczy, które odkręcą piastę passata B5
    a więc odkręcą wszystko. Potrzebujesz tylko przejść się do sklepu i
    metodą Macajewa wybrać sobie cienką ściankę.

    np Tengtools, King Tony, Condor Werkzeug.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 4. Data: 2019-02-12 22:43:53
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Zobacz czy przypadkiem Proxxon nie robi takich jak szukasz.
    O dziwo robią narzędzia nie tylko dla majsterkowiczów.
    Trwałość bez zarzutu (stosujemy w pracy kilka zestawów, małych dużych) a
    cena bardzo rozsądna. Nie wiem tylko czy mają akurat to co potrzebujesz.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2019-02-12 23:53:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Irek.N. pisze tak:

    > Zobacz czy przypadkiem Proxxon nie robi takich jak szukasz.
    > O dziwo robią narzędzia nie tylko dla majsterkowiczów.
    ^^^^^^^^^^^^^
    Nie będę się głowił, zapytam. Zapytać zawsze można co nie? ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 6. Data: 2019-02-13 01:49:59
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-02-12 21:02, Jacek wrote:
> [...]
    > Gedore, żeby była rozsądna cena ale materiał miał właściwą wytrzymałość?
    > Ewentualnie czy są jakieś nasadki 1/2 cala o cienkich ściankach?

    Mechanik samochodowy kiedyś polecił mi Yato. Niby ta sama firma co
    Topex, a faktycznie jakość jest dobra, jak na razie nie zawiodłem się
    (mam zestawy kluczy płaskich, nasadowych i thorxów). Widzę, że produkują
    także klucze rurowe.

  • 7. Data: 2019-02-13 09:12:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.02.2019 o 01:49, Uncle Pete pisze:
> [...]
    > Topex, a faktycznie jakość jest dobra, jak na razie nie zawiodłem się
    > (mam zestawy kluczy płaskich, nasadowych i thorxów). Widzę, że produkują
    No właśnie. Mam z Yato komplet kluczy nasadowych 1/4 i są zupełnie ok.
    Imbusy Yato powiedziałbym, że średnie na 3+. Natomiast rurowych Yato nie
    znalazłem. To znaczy są, ale z wąską, sześciokątną częścią środkową, a
    takie mi się nie nadają. Musi być w miarę cienka ścianka i pusty w środku.
    Jacek

  • 8. Data: 2019-02-13 09:15:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.02.2019 o 22:17, PiteR pisze:

    > No to chyba niedrogo do pracy?
    Jakbym tych kluczy używał choćby raz w miesiącu, to nie ma sprawy, ale
    to się zdarza rzadziej.

    > Jest obecnie kilka kluczy, które odkręcą piastę passata B5
    > a więc odkręcą wszystko. Potrzebujesz tylko przejść się do sklepu i
    > metodą Macajewa wybrać sobie cienką ściankę.
    >
    > np Tengtools, King Tony, Condor Werkzeug.
    Dzięki. Pójdę pomacać.
    Jacek

  • 9. Data: 2019-02-13 15:39:48
    Od: "Q,E,D." <q...@p...fm>

    Ja używam HoniTon i sobie chwalę

    Q.E.D.

  • 10. Data: 2019-02-14 02:51:46
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-02-13 09:12, Jacek wrote:
    [...]
    > Imbusy Yato powiedziałbym, że średnie na 3+.
    Mam zestaw imbusów Yato kupionych specjalnie do serwisowania moich
    rowerów i IMO to totalne gówno. Dosłownie, takie miękkie są. :-)